• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Dalkullan

Queen5683 - jag har haft huvudvärk i stort sett varje dag sen kanske 1,5-2 veckor tillbaka. Har alltid haft mycket huvudvärk, men den här känns annorlunda.

Börjar bli riktigt otålig i väntan på vårt ultraljud - går in i v8 imorn och känner av ganska mycket symptom, men jag har väldigt svårt att inte ta det som tecken på att nåt är fel.. Vill tro att UL skulle lugna mig rejält - iaf temporärt;)

• jewel
    Amie77 skrev 2016-03-06 14:42:15 följande:

Tack för grattisar! :)

Sally: Hoppas vi får hänga en hel tråd igen. :D

jewel: Jag har valt ÄL-datum på båda apparna, men trots samma datum säger den ena 13/11, den andra 12/11. FL säger också 12/11. Hm, kanske får ändra datum på ÄL i den amerikanska appen så de synkar...

Brukar man få ett BF-datum av kliniken?

Ja men så får jag med, en dags skillnad på olika ställen. Jag fick ett datum av kliniken men de hade satt fel dag, räknat ET som 2+0 såg jag när jag kom hem. Jag går på 39+6, 16 oktober. Men min dotter föddes i v 36+6 så jag tar det med en nypa salt :)
  • jewel
    Dalkullan skrev 2016-03-06 16:07:37 följande:

Amie76 - stort grattis till plusset!! Ang BF-datum så kunde jag i den app jag använder, ställa in "graviditetslängd 280 dagar(39+6)/280 dagar(40+0)/281 dagar", så det verkar räknas lite olika.

jewel - åå vad härligt med hjärtljud!! Stort grattis! Hoppas på att få uppleva detsamma om 1,5 v när vi ska dit..!

Pipam - lycka till med uppkörningen!

Tack så mycket! Ja det hoppas jag med!
  • Amie77

Konstigt hur man kan börja tvivla bara... för att. Började skärskåda mitt Clearblue Plus och tycka att det lodräta strecket var lite blekt. Exakt samma styrka som det vågräta. Borde det inte vara starkare började jag tänka. Trots att strecket dök upp på några sekunder var jag idag tvungen att köpa CB digital med veckoindikator. Vad gör man med sig själv egentligen? :D

Lyckligtvis kom rätt svar upp: 2-3 veckor. Den gången jag hade MA dök 1-2 veckor upp vilket hade kunnat vara rätt, men gjorde mig lite misstänksam minst sagt.

Så nu har jag andats ut igen. Tills på torsdag då det är officiell TD. Då tar jag en CB digital till. :D

• Sally Cinnamon

Hehe Amie, det är inte lätt att slappna av och låta det gå som det går.
    Vi ska på vul om en vecka. Efter det, om det går bra har jag en känsla av att alla fördämningar kommer brista och jag kommer frossa i allt graviditetsrelaterat. Tycker det är svårt nu, t.ex. ska vi på bröllop i sommar. Ska jag titta på mammaklänningar eller vanliga? :) Vill att veckan ska gå fort. Idag har jag mått lite illa, det gjorde jag typ inte alls första graviditeten. Jag gillar det på nåt sjukt sätt.

• Pusheen

Hej!

Jag hoppar in här jag med och hoppas att det är ok. Allt är väldigt nytt då jag testade positivt idag på min utsatta td.

Fick lite färg i trosan redan för en vecka sen och då trodde jag att det var kört så jag testade redan då så jag kunde bearbeta det negativa svaret MEN det visade positivt och idag en vecka senare så är plusset lika starkt som teststräcket! Har haft lite ljusrosa flytningar i veckan. Någon mer som har haft det?

Ringde kliniken idag och berättade om plusset och hon sa att det var fullt normalt och ingenting att oroa sig för. Hade ju dock ändå känt mig lugnare om det inte hade kommit någon färg alls!

Tror jag kan vara lite irriterad av all lutinus.

Försöker släppa det nu och bara vara glad.

Jag fick tid för vul 21/3 så nu är det dags för nästa dryga och oroliga väntan!!

• Pipam

Jag klarade min uppkörning!

Pjuh... Så nu behöver jag "bara" oroa mig för bebisen.. Ska till MVC och ta blodprover idag för att kolla så TSHt är bra. Känns skönt.

• Libra1

Grattis till nya plus i tråden! :D

Idag har vi varit på ett tidigt VUL och fick se en liten med ett tickande hjärta. <3

• Pusheen
    Libra1 skrev 2016-03-07 13:28:30 följande:

Grattis till nya plus i tråden! :D

Idag har vi varit på ett tidigt VUL och fick se en liten med ett tickande hjärta. <3

Stort grattis Libra! Har följt din historia från håll

Känns det lite lugnare nu? Jag inbillar mig att jag kommer lugna ner mig när jag har sett det och var det sitter.

Har haft ett utomkveds då de tog bort min ena äggledare och det vill jag INTE vara med om igen.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016