Kpax skrev 2016-07-06 08:32:12 följande:
Pudensblockad har jag inte hört mycket positivt om!
Asså det som var bra var att jag inte hade ont när barnet skulle ut. Men stort minus var att den tog bort mina krystvärkar! Fick ju pressa på ändå så gott jag kunde. Men med dottern, där jag bara hade eda, där kände jag ju krystvärkarna och kände att "nu kommer hon ut!". Så jag tar hellre smärtan under utdrivningen än förlorar krystvärkarna...så bara eda med 3an.
jennypenny85 skrev 2016-07-05 21:12:30 följande:
Det är ju det som är grejen .....heeeeela ryggen är tatuerad. Sidan om tatueringen är på magen :/ jag älskar min tatuering men detta visste jag inte när jag skaffade den....då kanske jag hade utformat den lite annorlunda...
Är det något du testat som du tyckte hjälpte? Utom beslutsamheten mot sugklockan

Kollade lite mer nu och många säger att det är en myt att man inte kan få eda pga detta, andra säger att vissa läkare sätter den, andra inte. Sen skulle man tydligen kunna göra ett mini-snitt i huden (de bedövar innan) och sen sätta nålen

Kanske ska du ringa din förlossning och kolla? Hade lugnat mig i alla fall.
Mig hjälpte det att som du, liksom förbereda sig mentalt på att det kommer bli skitjobbigt! Inför första barnet så tänkte jag typ att "ok det kommer bli smärtsamt, det kommer säkert bli 1 dygn av lidande men jag ska fan klara det!" Såg det som en utmaning liksom. Och det blev ju precis så, 28 timmars strid liksom haha. En bm sa nåt bra, i stil med att "värkarna gör ont men försök tänka på att varje värk trycker barnet längre och längre ner, efter varje avklarad värk är man närmare målet att få träffa sin bebis".
Sen fick jag bra hjälp av lustgasen, den var amazing. Och den använde jag inte bara vid värkarna utan även vid allt som de skulle göra som jag tyckte var jobbigt, undersökningar, sätta nålen i ryggen osv. Ett tips är att dra in lustgas när du ser på monitorn att en värk är på väg upp (man ser i siffror), så du får hjälp av den på värktoppen