• Oscarsmamma84

Kristallbarn?

Pratade med en vikarie på jobbet Idag o hon sa att jag har ett kristallbarn o att jag väntar ett kristallbarn till. När hon beskrev vad det var så var det precis som hon beskrev min sons personlighet. Så jag blev nyfiken o googlade men hittar inget bra material.

Så jag tänkte någon här kanske kan förklara?

Är alla barn kristallbarn?

Onödiga kommentarer undanbedes

• Svar på tråden Kristallbarn?
  • Oscarsmamma84
    S c h n a skrev 2016-03-11 16:17:17 följande:

Inom new age-svängen är 'kristallbarn' ett epitet för ett barn som skulle få en autism-diagnos i vanliga fall. Generationen innan kallas 'indigobarn' och de brukar passa rätt bra in på kriterierna för adhd.

Enligt henne så lät det som att alla barn var kristallbarn mer eller mindre. Min son har inga diagnoser. Jo har förstått att det är inom new age o så.

Hon pratade om starka kristallbarn o svaga.

Hon trodde ju starkt på detta o jag blev nyfiken eftersom många egenskaper stämde in på sonen. Tänkte om man kunde hitta nåt hur man skulle bemöta det men tycker att de flesta sidorna jag hittade var massa svammel
  • Aikido
    Oscarsmamma84 skrev 2016-03-11 17:19:41 följande:
    Enligt henne så lät det som att alla barn var kristallbarn mer eller mindre. Min son har inga diagnoser. Jo har förstått att det är inom new age o så.
    Hon pratade om starka kristallbarn o svaga.
    Hon trodde ju starkt på detta o jag blev nyfiken eftersom många egenskaper stämde in på sonen. Tänkte om man kunde hitta nåt hur man skulle bemöta det men tycker att de flesta sidorna jag hittade var massa svammel
    Då hittade du den gemensamma nämnaren.
  • Zadre
    Oscarsmamma84 skrev 2016-03-11 17:15:13 följande:

[quote=76430067][quote-nick]Zadre skrev 2016-03-11 17:12:06 följande:[/quote-nick]Vill du ha vettiga svar så får du väl ställa vettiga frågor.

Om du undrar vad ett kristallbarn är så är "Är alla barn kristallbarn?" inte rätt fråga att ställa.[/

Men svara inte i denna tråden om du inte har nåt vettigt o tillföra!! Är det för svårt att förstå?

Ger upp trodde här fanns nån vettig men nopp

Woosh!
  • Oscarsmamma84
    Aikido skrev 2016-03-11 17:21:23 följande:

Då hittade du den gemensamma nämnaren.

Fritt land man får tro på vad man vill
  • Drottningen70
    Oscarsmamma84 skrev 2016-03-11 16:08:35 följande:

Onödiga kommentarer va det ja. Hur kunde jag tro att jag skulle få nåt vettigt svar på denna sidan. Stort misstag av mig

Du vill ha ett vettigt svar på en fråga om kristallbarn???

Kan du inte då ge mig ett vettigt svar på om vad som händer med alla människosjälar som bor i lönnlöven när hösten faller?
  • Margaux

New Age och vettigt brukar inte användas i samma mening....
    Men lycka till med jakten ts!

• Oscarsmamma84

[quote=76430128][quote-nick]Drottningen70 skrev 2016-03-11 17:35:20 följande:[/quote-nick]Du vill ha ett vettigt svar på en fråga om kristallbarn???

Kan du inte då ge mig ett vettigt svar på om vad som händer med alla människosjälar som bor i lönnlöven när hösten faller?[/

Kan du vara vänlig i någon tråd? Det är en vettig fråga som jag tror svaret är nej på. Så sluta vara en besserwisser o skriv inte om du inte har nåt att tillföra. Bara för att alla inte tror på samma så betyder inte det automatiskt att den enas tro är fel!

• Oscarsmamma84

[quote=76430156][quote-nick]Margaux skrev 2016-03-11 17:44:50 följande:[/quote-nick]New Age och vettigt brukar inte användas i samma mening....

Men lycka till med jakten ts![/

Som sagt man får tro på vad man vill o bara för att du inte tror på det så betyder inte det att det är fel. Jisses vad alla är dömande

• Drottningen70
    Oscarsmamma84 skrev 2016-03-11 17:52:18 följande:

[quote=76430128][quote-nick]Drottningen70 skrev 2016-03-11 17:35:20 följande:[/quote-nick]Du vill ha ett vettigt svar på en fråga om kristallbarn???

Kan du inte då ge mig ett vettigt svar på om vad som händer med alla människosjälar som bor i lönnlöven när hösten faller?[/

Kan du vara vänlig i någon tråd? Det är en vettig fråga som jag tror svaret är nej på. Så sluta vara en besserwisser o skriv inte om du inte har nåt att tillföra. Bara för att alla inte tror på samma så betyder inte det automatiskt att den enas tro är fel!

Tyvärr ä det inte du som bestämmer vilka trådar jag svarar i.....sorry....
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Ja, new age-flum precis som andra har sagt.

Det är det gamla vanliga, man vill göra sina eller andras barn lite mer intressanta. Givetvis saknar det all form av vetenskaplig eller logisk grund och är enbart baserat på andra lösryckta hypoteser om auror, återfödelse och någon slags modifierad Gaia-hypotes (där Gaia = universum, energi). 

Man kan tycka att det är harmlöst men jag skulle nog vilja påstå att det inte alltid är det, behandlar man barn på ett visst sätt utifrån att "hon är ett kristallbarn" så kan det ha tråkiga effekter.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Kristallbarn?