• Oscarsmamma84

Kristallbarn?

Pratade med en vikarie på jobbet Idag o hon sa att jag har ett kristallbarn o att jag väntar ett kristallbarn till. När hon beskrev vad det var så var det precis som hon beskrev min sons personlighet. Så jag blev nyfiken o googlade men hittar inget bra material.

Så jag tänkte någon här kanske kan förklara?

Är alla barn kristallbarn?

Onödiga kommentarer undanbedes

• Svar på tråden Kristallbarn?
  • Margaux
    Oscarsmamma84 skrev 2016-03-11 17:53:39 följande:

[quote=76430156][quote-nick]Margaux skrev 2016-03-11 17:44:50 följande:[/quote-nick]New Age och vettigt brukar inte användas i samma mening....

Men lycka till med jakten ts![/

Som sagt man får tro på vad man vill o bara för att du inte tror på det så betyder inte det att det är fel. Jisses vad alla är dömande

Jag är inte dömande, men det är befängt att leta efter "vettigt" i något som per definition är flummigt! Du får gärna tro vad du vill, men tänk efter vad du frågar om! Du får säkert "bättre" svar om du vänder dig till ett forum med New Age anhängare!
  • Oscarsmamma84
    Drottningen70 skrev 2016-03-11 18:03:01 följande:

Tyvärr ä det inte du som bestämmer vilka trådar jag svarar i.....sorry....

Nä tyvärr inte men man kan ju drömma att slippa se dig överallt. Du måste ha ett bittert liv eftersom det e så svårt för dig o vara trevlig
  • Oscarsmamma84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-11 18:11:49 följande:

Ja, new age-flum precis som andra har sagt.

Det är det gamla vanliga, man vill göra sina eller andras barn lite mer intressanta. Givetvis saknar det all form av vetenskaplig eller logisk grund och är enbart baserat på andra lösryckta hypoteser om auror, återfödelse och någon slags modifierad Gaia-hypotes (där Gaia = universum, energi). 

Man kan tycka att det är harmlöst men jag skulle nog vilja påstå att det inte alltid är det, behandlar man barn på ett visst sätt utifrån att "hon är ett kristallbarn" så kan det ha tråkiga effekter.

Kommer inte behandla honom annorlunda undrade bara vad hon menade. O hon menade att alla e kristallbarn så gör ju inte honom unik på så sätt

. Klart han e mer intressant än andras barn han är ju mitt barn så för mig är han intressantast i världen
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Oscarsmamma84 skrev 2016-03-11 20:02:03 följande:
    Kommer inte behandla honom annorlunda undrade bara vad hon menade. O hon menade att alla e kristallbarn så gör ju inte honom unik på så sätt

. Klart han e mer intressant än andras barn han är ju mitt barn så för mig är han intressantast i världen
    Jag pratade inte om dig heller utan i allmänhet, det finns en fara i att man kanske tycker att det är ok att ett barn inte sagt ett ord vid två år för att han eller hon är "ett kristallbarn" och det inte är något att rycka på axlarna på när barnet istället behöver extra hjälp.

Att säga att alla barn är "kristallbarn" är förstås absurt eftersom kristallbarn inte är synonymt med barn. Då har man nog överhuvudtaget inte koll på vad man pratar om.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Oscarsmamma84
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-03-11 20:09:46 följande:

Jag pratade inte om dig heller utan i allmänhet, det finns en fara i att man kanske tycker att det är ok att ett barn inte sagt ett ord vid två år för att han eller hon är "ett kristallbarn" och det inte är något att rycka på axlarna på när barnet istället behöver extra hjälp.

Att säga att alla barn är "kristallbarn" är förstås absurt eftersom kristallbarn inte är synonymt med barn. Då har man nog överhuvudtaget inte koll på vad man pratar om.

Jo det håller jag med om att det inte e bra om man bortförklarar barnens svårigheter med att det är ett kristallbarn. Hon har inte träffat min son o det var första gången jag träffade henne idag o det andra barnet är som sagt ej fött. Har fått en del bra svar från en sida där folk har koll på det här
  • FuckGoggleAskMe
    Oscarsmamma84 skrev 2016-03-11 17:53:39 följande:
    [quote=76430156][quote-nick]Margaux skrev 2016-03-11 17:44:50 följande:[/quote-nick]New Age och vettigt brukar inte användas i samma mening.... Men lycka till med jakten ts![/ Som sagt man får tro på vad man vill o bara för att du inte tror på det så betyder inte det att det är fel. Jisses vad alla är dömande

Visst, man får tro på vad man vill, men om man tror på New Age-dravel och ovetenskapliga fôrklaringar, innebär det faktiskt att det är fel och man får finna sig i att folk är dömande. Jag ska starta en tråd snart om att jorden är platt, WATCH THIS SPACE!!
  • Oscarsmamma84
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-03-11 20:58:38 följande:

Visst, man får tro på vad man vill, men om man tror på New Age-dravel och ovetenskapliga fôrklaringar, innebär det faktiskt att det är fel och man får finna sig i att folk är dömande. Jag ska starta en tråd snart om att jorden är platt, WATCH THIS SPACE!!

Ja gör du så intresseklubben antecknar...
  • FuckGoggleAskMe
    Drottningen70 skrev 2016-03-11 17:35:20 följande:
    Du vill ha ett vettigt svar på en fråga om kristallbarn??? Kan du inte då ge mig ett vettigt svar på om vad som händer med alla människosjälar som bor i lönnlöven när hösten faller?

Genom alla de goda vibrationerna från de små kristallänglarna, förvandlas människosjälarna till små daggkristaller som svävar bort till varmare nejder med de goda vinddemonerna. Och sen lever de lyckliga i alla sina månvarv.
Svar på tråden Kristallbarn?