BF December 2016
Mage i v 16

Mage i v 16

Märker att jag blivit så känslig, det är väl hormonerna... Min svärmors småtaskiga sätt som jag tidigare kunnat hantera gör mig så ledsen nu. Skickade blommor till hennes födelsedag för att göra henne glad ( ett arrangemang med våreld), sen ringde hon min man och frågade om det var jag som valt blommorna eftersom det var blommor man brukar sätta ut på gravar... Vi har precis berättat om bebisen, enligt min man blev hon glad och jag skickade en ul- foto till henne, men fick aldrig något svar, ett litet "så söt" hade gjort mig glad. Hon brukar dröja dagar innan hon svarar mig, min man eller svägerska får svar direkt. Min man är inte svensk och tidigare har jag tänkt att det är kulturellt/att jag missförstår, men hon gillar mig nog helt enkelt inte.
Kanske inte rätt forum, behövde bara skriva av mig. Och jag är nog lite överkänslig just nu. Hur är eran relation med svärmor? Upplever helt klart att det blev jobbigare sedan barnen kom.
Härligt med den lilla magen. Jag har fortfarande knappt nån mage, är i v 15 så det borde ju dyka upp snart ;)
Bjuder på en magbild dagen till ära. V.16(15+2)
Så längesen jag skrev här, är på semster och inte så bra internet.
Stort grattis till alla som har gjort kub och sllt gått bra, jätte glad att jag inte läst några dåliga besked sen jag varit borta (suttit och läst alla hihi)
Jag gjorde kub innan jag åkte och det såg även jätte bra ut förutom att mina blodprover hade "gått sönder" på mödra vårdcentralen innan de hunnit komma till kubstället så fick ta nya prover där jag gjorde ultraljudet och skulle få svar via telefon när jag är här på semestern. De har ringt men varje gågn de ringt har jag sovit haha.
Men nu till min fråga, jag är såå himla rädd att något hänt min lille, jag har inte sett den på ul sen 13/6. Men när jag sägger handen på magen typ ovanför fifi (sorry) så kännr jag lite liv där inne alltså inga direkta sparkar utan bara lite ojämnhet då och då i handflatan (hoppas ni förstår)
Är det möjligt?? Jag ör bara i vecka 13 12+3 någon med erfaranhet?
Idag fick envis bebis ge med sig och mätningar kunde göras :) Men det va inte lätt. Fick 1:5200 på DS och 1:2000 på 13&18. Så nu kan vi släppa det :) BF ligger kvar på 24 så jag har bra koll på min kropp ;)
Moderkaka i framvägg för 3e gången så får snällt vänta på sparkar och dylikt.
Hej! Jag skulle verkligen behöva er hjälp för att inte nojja sönder.
Jag var på en hälsoundersökning i jobbet där det togs blodprov och urinprov. Inget protein eller leukocyter i urinet. Allt i blodprovet var ok förutom leukocyterna som enligt läkaren var "lätt" förhöjda. Referensintervallet är 3.5-8.8 och jag hade 12.1. Förhöjda vita blodkroppar i blodet tyder ju oftast på en pågående infektion? Jag har läst lite om det på nätet och det verkar som att det är andra referenser för gravida, men är fortfarande nojjig. Har någon av er också fått förhöjda vita blodkroppar på bloprovsvaren?
Här är min bula igår, vecka 16 (15+2).
Är det någon som fått dille på speciell mat ännu? Eller kommer det senare? Jag kan vara lite sötsugen men annars ingen jätteaptit. Fortfarande massa saker jag absolut inte vill äta men inget speciellt sug, dricker kanske mer apelsinjuice, brukar jag inte dricka annars. I tidigare graviditeter har jag en gång ätit rivet äpple med yoghurt och kanel, en annan gång risifrutti, då åt jag verkligen det varje dag. Efter förlossningen slutade det helt och jag har nog inte ätit en risifrutti de senaste 10 åren!
Haha ja plufset har jag genomlidit :) Det är fortfarande en del plufs där, men formen börjar ta sig :)
Tycker jag är väldigt stor för tiden men har ju förstått att det är vanligt att bli stor tidigare med andra graviditeten. Men gäller det bara första tiden, planar det ut efter ett tag och i så fall när? Hur har det varit för er som redan varit gravida två eller fler gånger?