Mariro skrev 2016-06-13 13:17:20 följande:
Har kikat på barnvagar för att åtminstone veta vad som finns där, mn kommer vänta tills rätt sent innan vi faktiskt köper en barnvagn. Köper man på nätet så kan de leverera inom 24 timmar oftast. Kläder kommer jag också vänta med in i det sista, och endast köpa det absolut nödvändigaste för att klä på bebisen sen när man ska hem (bökigt med tanke på att det kommer vara rätt kallt). Är rätt vidskeplig av mig, och har bekanta som det inte alls har gått bra för, trots normal graviditet, så vill inte ta något för givet. Allt går att köpa överallt närsomhelst ändå tänker jag :)
Varning för att vänta för länge med barnvagn. Min första hade en leveranstid på 16 veckor. Vill man ha en speciell modell i viss färg kan det vara bra att kolla sånt. Sen byts årsmodeller i september/oktober och det kan också fördröja leverans.
bells123 skrev 2016-06-13 12:57:58 följande:
Hur går de för alla? Har ni börjat kolla kläder, barnvagn och sånt där? Jag har kollat runt och hittat en barnvagn jag tror passar oss, som att vi bor på landet så behöver den kunna klara av lite terräng. Kläder till barn är ju en hel djungel, vilken storlek ska man köpa? 44 är de minsta, kommer den verkligen vara så liten? Eller så köper man massa strl 50 kläder och ut kommer en unge som direkt behöver 56? :P
Själv behöver jag inte så mycket. Har syskonvagn med liggdel och tror att den liggdelen även passar på enkelvagnen vi har då de är av samma modell. Ska bara hitta alla delar vi fick med vid köp.
Angående kläder så skulle jag skippa strl 44. Köp några få saker i 50. De växer grymt fort i början. Tror mina hade 50 i någon vecka bara. Men då kom de ut vägandes 4.2 resp 4.1 kg. Hellre lite stora kläder från början än att de inte hinner användas