• olw24311

BF December 2016

Jag måste vänta ända till 11/8 på RUL. Har känt lite sprattlade men nu va det länge sen :(

Tänkte inte kolla kön. Vill bara se att det finns ett litet liv därinne.

• olw24311
    Fian88 skrev 2016-07-11 22:35:28 följande:

Idag var vi på rul och allt såg bra ut:). Och vi ska få en pojke till:)<3

Grattis :)
  • olw24311
    Mariro skrev 2016-07-16 15:49:05 följande:

Hej alla! Är det någon som har känt av hemorrojder? Eller för min del känns det ibland som om ändtarmen inte dras in helt (sorry för äckelinfo) och det är som en liten mjukare del som inte går tillbaka alls. Är det hemorrojder? Även om det inte gör ont? Hjälp!!

Det kan helt klart vara hemorrojder, eller början till det. Mina har inte alltid gjort ont. Fått dem båda mina tidigare graviditeter.
  • olw24311
    Javas skrev 2016-07-17 22:07:31 följande:

Nån mer som undrar om de verkligen har en bebis i magen?

Har inte känt en enda rörelse och har inte en tillstymmelse till mage än, i vecka 18...

Jag känner likadant. Har lite mage men det kan lika gärna bara vara svullna tarmar då jag är helt förstoppad :( Är också i v18. Känns som jag kommer tillbringa hela semestern med att oroa mig då RUL inte är förrän den 11/8.
  • olw24311
    Y o L o skrev 2016-07-18 12:36:21 följande:

Förresten, någon som vet vad babyskyddet som passar ihop med brio go heter nu? Är det britax man ska köpa då? Grämer mig att jag sålde babyskyddet o adaptrar jag hade, känns helt sjukt att jag var så säker på att jag inte ville ha fler barn.. Ja ja hoppas någon vet svaret på min fråga :)

Känns mest troligt då Britax köpt upp Brio och den heter Britax go nu.
  • olw24311
    Y o L o skrev 2016-07-26 13:10:50 följande:

Är det någon mer i v 19 som knappt känner nånting? Vet att jag har mk fram men lite mer vill jag känna. Skulle haft rul denna vecka men bytte till nästa eftersom vi åkte ut på landet nu, ångrar mig för jag skulle vilja se att allt är bra :(

Jag känner inte heller något. Har också mk i framvägg. 18+2 idag och har inte rul förrän 11 augusti.
  • olw24311
    Y o L o skrev 2016-08-01 20:42:48 följande:

Är det någon här som gjort planerat snitt på Sös? Får man bo på patienthotellet då? När jag gjorde akut snitt fick vi inte det. Vet att på Danderyd får man bo på hotellet efter planerat snitt.

Hade ett halvplanerat snitt på sös. Bestämde på måndagen att jag skulle snittas dagen efter och då fick jag sova på avdelning. De har en där alla snittade får bo vad jag kunde förstå.
  • olw24311
    sympathy skrev 2016-08-03 20:55:55 följande:

Gratis till lilltjejen! :) jag har bara testat lactulos änsålänge eftersom den var billigaste alternativet på Apoteket . Det har funkat sådär. Ska nog ta och prova microlax också ifall det blir riktigt illa. Man börjar ju undra har bebis ens plats därinne eller tar tarmarna och gaserna all plats.

Microlax är bra för att tömma men man ska inte använda det för ofta. Laktulosen funkade inte så bra på mig heller. Testa Inoxal granulater. Jag tycker de funkar bättre. De brukar rekommenderas till gravida .
  • olw24311
    Seaflower skrev 2016-08-05 08:24:36 följande:

Är det någon mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar eller rörelser? Jag går in i v 20 imorgon och känner mer och mer att jag inbillar mig allting..

Har rul på tisdag och har börjat tänka på hur jag kommer reagera när/om de säger att det inte lever något där inne, och det känns ju jättetråkigt att tänka så. Det tar ju udden av hela graviditeten..

Imorgon ska vi på en stor släktfest och alla kommer ju säga Ååh va mysigt osv osv och jag kommer bara känna mig som en bluff typ

Lite negativt inlägg men jag fattar inte varför jag inte känner något med andra barnet i snart v 20 medan en del andra skriver hur det lever loppan där inne.

Kan inte njuta av detta fullt ut och då är man ändå snart halvvägs!

Du är absolut inte ensam om att känna så. Jag går in i vecka 21 på söndag och känner ingenting. Inga buffar eller rörelser alls. Jag ställer mer och mer in mig på att något är fel. Har RUL nästa vecka på torsdag och det känns väldigt långt borta. Detta är 3e barnet så jag borde vara van men har aldrig haft ett så sent RUL tidigare.
  • olw24311
    Seaflower skrev 2016-08-05 20:44:19 följande:

Åh va jobbigt att få reda på att något är galet. Jag försöker tänka att om det nu ska vara något så är det ju väldigt bra om det går att åtgärda, tex gomspalt eller liknande.

Tack alla för era lugnande ord förresten om att inte känna något än! Känner mig lite lugnare nu

Hur många här är det som inte har gjort rul än?

Jag har tisdag 9/8.

Olw24311 har 11/8 (?)

Ja jag har den 11e. Fick först tid den 1a men är på semester uppe i Ångermanland så va tvungen att flyttra den så långt som möjligt för att inte sabba semestern för resten av familjen :) Känns rätt jobbigt just nu.
Svar på tråden BF December 2016