• olw24311

BF December 2016

mocha8676 skrev 2016-06-20 10:02:31 följande:

Någon mer än jag som är förstoppad eller har trög mage? Har haft väldigt trög mage de senaste två veckorna. Ändå äter jsg inga järntabletter. Igår var det så illa att jag kämpade på toan i en timme. Svetten rann, tårarna rann.. Trodde jag skulle få försöka gräva ut skiten med handen eller nåt redskap.. (Ursäkta äcklig info). Var rädd att jag skulle få avbryta mitt toalettbesök och typ åka in till akuten, det hade ju vart pinsamt. Fick ta i så mycket att jag hemskt nog fick ett par hemoroider eller vad det heter. Hemskt!! Ringde Bm nyss och fick tips på vad jag kunde köpa för nåt. Livrädd för nästa toabesök. Fick någon hemoroid förra graviditeten, dock i slutet, och den/de gick tillbaka sen.. Är ju bara i vecka 14. Undrar hur detta ska sluta..

Jag är likadan. Var likadan de 2 andra graviditeterna med. Det är inte kul. En tsk linfrön om dagen hjälpte lite förra gången.
  • olw24311

Klart att denna unge ska vara lika envis som sina syskon. Gjorde Kubultraljud idag men bebisen bestämde sig för att stå på huvudet och vägra flytta på sig trots att jag hoppade lite, skakade på magen och andra övningar. Så det blir att åka tillbaka imorgon och hoppas att hen är mer medgörlig då.

• olw24311
    Y o L o skrev 2016-06-20 17:56:54 följande:

Hur gick det?

Gick så där. Fanns en lite envis krabat där inne som bestämt sig för att stå på huvudet nere i livmodern och vägrade röra på sig. Hoppade skakade och hade mig men total vägran. Bm kunde inte mäta något alls så jag får gå tillbaka imorgon och försöka igen.
  • olw24311
    Y o L o skrev 2016-06-20 21:05:17 följande:

Hahaha hur är det möjligt ens. Kul bebis iaf hihi och kul att få kika in i morgon igen iaf.

Envis som synden. Precis som sina syskon :) Nu ska jag bara komma upp i tid imorgon. Slutar jobbet 05.15. Gravidhjärna delux då jag helt glömde att jag jobbar inatt när jag va där.
  • olw24311

Idag fick envis bebis ge med sig och mätningar kunde göras :) Men det va inte lätt. Fick 1:5200 på DS och 1:2000 på 13&18. Så nu kan vi släppa det :) BF ligger kvar på 24 så jag har bra koll på min kropp ;)

Moderkaka i framvägg för 3e gången så får snällt vänta på sparkar och dylikt.

• olw24311
    Emmask skrev 2016-06-23 20:12:12 följande:

Vi kommer ha 2 år och 3 månader mellan barnen. Överväger att beställa en bugaboo dockey från Nederländerna? Några synpunkter eller erfarenheter?

När jag kollade syskonvagn då jag väntade dottern så valde jag bort Donkeyn för att sitsen kändes så liten. Sonen låg stadigt 2 kurvor över "normal"kurvan. Både längd och vikt. Men annars har jag bara hört bra om Donkeyn.
  • olw24311
    sadiakhaddar skrev 2016-06-24 11:52:42 följande:

Får man bäcken bälte från mvc eller köper jag själv? i så fall är det ju bara online svårt att veta storlek. Har så himla ont i ryggen :(

Jag fick köpa mitt själv förra gången.
  • olw24311

Massiv självömkan här. Skulle ha jobbat hela helgen, fredag till söndag 12 timmars pass. Så sambon tog barnen och åkte till sin mamma i Kalmar i onsdags. Tar mig till jobbet. Känner mig yr. Kan inte äta. Klarar 1 h och 30 min sen går jag hem. Ligger nu på soffan och fryser och känner mig väldigt ensam. Familjen kommer inte hem förrän på måndag.

• olw24311
    Seaflower skrev 2016-06-27 09:59:54 följande:

Godmorgon!

Jag håller på att gå under här.. Jag är sååå sugen på ostbricka och tapas, och för att inte tala om kallrökt lax...

Parmaskinka och salami är väl okej om man fryser i minst tre dagar?

Laxen går väl inte att göra något åt antar jag.. Jag har en laxpaj som jag kan göra, och då blir den kallröka laxen tillagad, men det blir ju å andra sidan inte samma sak

Sen funderar jag på brieost. Om jag lägger en brieostbit i en sån där brödskål (vad de nu heter) och sedan en klick marmelad och in i ugnen så osten bubblar, då borde väl det vara okej?? 

Och samma med getost, om man gör en getosttoast och in i ugnen så att den smälter?

Livmedelsverket har en jättebra sida. Kolla där och du kan äta allt det du vill ? gäller bara att planera och vara noggrann när du handlar
  • olw24311

Nej nu behöver mitt psyke att bebisen börjar ge sig till känna. Nojjar över att det inte finns något där inne.

Svar på tråden BF December 2016