Ledilnaan skrev 2016-08-16 21:50:12 följande:
Ni som blir sjukskrivna, går ni till vanliga vårdcentralen och träffar en läkare? Bokar ni tid innan då? Hos min vårdcentral så är det flera månaders väntetid, känner att min ork tryter rätt fort och rejält just nu, har inte ork att vänta i flera veckor/månader på att bli sjukskriven.
Ska försöka jobba augusti ut, sen får vi se, men det är lite jobbigt just nu, är supertrött och har massor med sammandragningar hela dagarna. Och jobbig foglossning dessutom.
Jag alternerar lite. Har en läkare hos mvc men de är bara där en dag i veckan. Så dit går jag på planerade besök som idag. Första dagen efter semestern. Annars har jag en jättebra vårdcentral där jag alltid har fått tid samma dag som jag ringer. Har inte din vårdcentral akuttider? Känns som det är väldigt sällan som man kan vänta flera månader på att träffa en läkare.
mocha8676 skrev 2016-08-17 10:05:40 följande:
Hej! Någon som upplever smärta vid svanskota/rumpa? Osäker exakt vart det gör ont. Men när jag sitter vid datorn på jobbet måste jag sitta helt stilla för att inte få ont.. Rör jag mig eller ändrar ställning får jag sjukt ont. Ska jag resa mig från stolen får jag så ont att jag blir "kutryggad" och nästan får tårar i ögonen. Hade så här första graviditete också, men betydligt mildare och fullt hanterbart. Tanken slår mig, är detta kanske någon form av foglossning? Tänkte be om en av platserna som har höj och sänkbart bord..
Jag har liknande. Många coremuskler har fäste vid svanskotan. Efter mitt kejsarsnitt så överanstängde jag mig och fick problem med svanskotan. Alla fästen där va överansträngda och fick hjälp av sjukgymnast. Kolla med sjukgymnast om det är foglossning eller musklerna som spökar.