• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Emmask
    Felle91 skrev 2016-12-20 00:03:23 följande:

Har bf idag 19/12. Vid 13 tiden idag gick slemproppen. Börja känna en svag mensvärk efter det som hållt på i princip hela dagen. Kände precis ett "knäpp" och vatten kom. Hade en binda och det är lite gulaktigt (ej urin). Har vid 3 tillfällen de senaste veckorna trott att vattnet gått och ringt förlossningen men denna gången kändes de verkligen annorlunda. Någon som varit med om detta och kan tänka sig om det är vattnet eller från slemproppen alt en rejäl flytning? Sjukt svårt att avgöra blir typ galen av att inte veta vad som händer..

Åk in och kolla om du har hyggligt nära en förlossningen?
  • Anonym föräldraledig
    Felle91 skrev 2016-12-20 00:03:23 följande:

Har bf idag 19/12. Vid 13 tiden idag gick slemproppen. Börja känna en svag mensvärk efter det som hållt på i princip hela dagen. Kände precis ett "knäpp" och vatten kom. Hade en binda och det är lite gulaktigt (ej urin). Har vid 3 tillfällen de senaste veckorna trott att vattnet gått och ringt förlossningen men denna gången kändes de verkligen annorlunda. Någon som varit med om detta och kan tänka sig om det är vattnet eller från slemproppen alt en rejäl flytning? Sjukt svårt att avgöra blir typ galen av att inte veta vad som händer..

Vattnet ska vara to lätt rosaaktigt, och lukta hav. Men ring förlossningen och prata med dem tycker jag!
  • sillencillasill

Jag vet att detta är omöjligt att svara på men nu gick min slempropp. Hur långt efter att den har gått satte förlossningen igång för er som fött?!

• Elinl90
    sillencillasill skrev 2016-12-20 08:46:27 följande:

Jag vet att detta är omöjligt att svara på men nu gick min slempropp. Hur långt efter att den har gått satte förlossningen igång för er som fött?!

Vad jag har förstått kan det vara allt från någon timme till 1-2 veckor. Men är ju iaf ett tecken på att saker och ting sätter igång :)
  • Tess1990

Med första barnet släppte den på tisdagen, sen satte de igång på fredagen men barnet föddes inte förren på söndag

Med andra nu så satte värkarna igång och några timmar efter släppte slemproppen och sen föddes barnet runt 8 timmar efter ^^
  • Madeloo

Min slempropp gick kl04.00 och någon timme senare började värkarna om än svagt och tog fart vid kl 10.00. Kl 20.00 samma kväll kom min tös
  • Madeloo
    Madeloo skrev 2016-12-20 16:29:16 följande:

Min slempropp gick kl04.00 och någon timme senare började värkarna om än svagt och tog fart vid kl 10.00. Kl 20.00 samma kväll kom min tös

Va då 40+6 skall tilläggas, med första såg jag inte röken av nån slempropp
  • mocha8676
    Ledilnaan skrev 2016-12-18 14:57:44 följande:

Stort Grattis! Jag längtar efter min lille plutt nu! När kom din? Vilken vecka var du i?

Jag har 4 dagar kvar, vad har ni andra?

Jag är riktigt trött på att vara gravid nu, det går så otroligt ont, lillen är nere i buken och grejar runt hela tiden, det bara ilar och skär, så nu får han komma ut!

Min lilla pojk kom på 39+0. En vecka innan bf. Underbart skönt att han kom tidigare. Han var stor! 53 lång och 3850g tung <3
  • Anilo

Vår dotter kom igår 4,3kg, 50cm lång och i v38+6, hon kom med planerat snitt eftersom hon verkade stor. Hade 1.4liter fostervatten också så magen var gigantisk :)

• sillencillasill
    Anilo skrev 2016-12-21 09:01:23 följande:

Vår dotter kom igår 4,3kg, 50cm lång och i v38+6, hon kom med planerat snitt eftersom hon verkade stor. Hade 1.4liter fostervatten också så magen var gigantisk :)

Grattis!! Spännande att de kunde mäta vätskan, jag bedöms också ha mycket vatten då magen är stor och spänd.
    Njut av det lilla livet och hoppas att ditt snitt läker fort.
Svar på tråden BF December 2016