• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Idag har jag verkligen tänkt på att ge mer tid åt storasyster o vilken skillnad nu i kväll. Hon har varit mycket gladare.

Kämpar på med amningen också. Hoppas allt snart känns lättare när vi hittat våra rutiner.

Någon fler som fått andra barnet o tycker att storasyskonet blivit förändrad? Hon är så missnöjd med mycket helt plötsligt, skriker o beter sig illa. Känns som det är mitt fel att jag inte räcker till. Tycker det är jättejobbigt, måste komma på bra rutiner så jag kan ge stora mer tid.

mocha8676 skrev 2016-12-25 16:55:14 följande:

Vår dotter på snart två år provar också vårt tålamod rejält, men det hade jag räknat med. Nu är lillen 1 vecka gammal och det känns som om det först nu är på väg att bli bättre med dottern! Är så tacksam att min man är hemma med oss i en månad..

• Cherry83
    sillencillasill skrev 2016-12-26 07:04:53 följande:

Inatt kom Johannes, 03.59. Väger stadiga 4700 kg (!) och är 54 cm lång...

Grattis grattis:)
  • Y o L o

Grattis! Skönt med en rejäl bebis (min första var lika stor).

sillencillasill skrev 2016-12-26 07:04:53 följande:

Inatt kom Johannes, 03.59. Väger stadiga 4700 kg (!) och är 54 cm lång...

• Marialia

Det här med värkar. Jag har inte haft typ några förvärkar eller sammandragningar. Nu har hela magen blivit hård och ett tag gjorde det så ont att jag kallsvettades och fick yrsel. Det har släppt men det sista vill inte släppa. Känns inte som det borde vara värkar för de släpper väl emellanåt? Det är som en timmes lång värk i så fall. Det gör mest ont på ett ställe och där sparkar självklart bebis. Har vilat och till och med somnat lite nu och det ligger fortfarande kvar. Någon som känner igen detta?

• Let94

Tror ja haft något liknand dessa dagarna! Värk som känns några snäpp värre än blandad magsjuka/mensvärk som håller i sig längre än " värkar".. och man spyr nästan o känns som man ska svimma av dom typ :(

Marialia skrev 2016-12-26 13:51:42 följande:

Det här med värkar. Jag har inte haft typ några förvärkar eller sammandragningar. Nu har hela magen blivit hård och ett tag gjorde det så ont att jag kallsvettades och fick yrsel. Det har släppt men det sista vill inte släppa. Känns inte som det borde vara värkar för de släpper väl emellanåt? Det är som en timmes lång värk i så fall. Det gör mest ont på ett ställe och där sparkar självklart bebis. Har vilat och till och med somnat lite nu och det ligger fortfarande kvar. Någon som känner igen detta?

• Marialia
    Let94 skrev 2016-12-27 09:02:28 följande:

Tror ja haft något liknand dessa dagarna! Värk som känns några snäpp värre än blandad magsjuka/mensvärk som håller i sig längre än " värkar".. och man spyr nästan o känns som man ska svimma av dom typ :(

Vattnet gick vid 4 imorse. Är på förlossningen för att bli kontrollerad nu. Den ihållande smärtan sitter i fortfarande.
  • Y o L o

Jag o mina funderingar :)

Undrar om ni blöder fortfarande? Jag gjorde ju KS 19 dec o blöder inget, har inte gjort det på några dagar. Har ju för mig att det höll på flera veckor? Kommer det igång igen sen eller hur var det?

Jag fick stora mängder av något för att livmodern skulle dra ihop sig, kan det påverka att jag blöder mindre nu?

Får bomba Bvc-sköterskan med frågor i morgon om inte annat hehe

• Anonym föräldraledig
    Y o L o skrev 2016-12-27 11:14:39 följande:

Undrar om ni blöder fortfarande? Jag gjorde ju KS 19 dec o blöder inget, har inte gjort det på några dagar. Har ju för mig att det höll på flera veckor? Kommer det igång igen sen eller hur var det?

Jag fick stora mängder av något för att livmodern skulle dra ihop sig, kan det påverka att jag blöder mindre nu?

Jag födde vaginalt för 16 dagar sedan och blöder fortfarande. Det brukar hålla i sig 4-6 veckor. Tycker dock att blödningen ökat något de senaste två dagarna.
  • Tess1990
    Y o L o skrev 2016-12-27 11:14:39 följande:

Jag började blöda i samband med förlossningen så fick både en spruta i låret och dropp med livmodersammandragande och livmodermassage

Jag blödde som en vanlig mens på bb sen och sen som en sparsam mens, lite mer efter fysisk aktivitet

Senaste veckan har de slutat flera gånger och inte blödit alls på 6-12 timmar och sen har de kommit lite igen, nu är det ytterst lite

18 dagar sen förlossningen.

Med första barnet blödde jag floder första 2 veckorna och sen rätt rejält + massa flytning, 6 veckor allt som allt, fick ingen livmodersammandragande medicin då så de är en rejäl skillnad!
Svar på tråden BF December 2016