Y o L o skrev 2016-12-21 13:19:45 följande:
I måndags kom vår lilla dotter via planerat snitt. Ingen rolig upplevelse, men skönt att hon är här nu. Är kvar på sjukhuset då amningen inte kommit igång och hon gått ner mer än 10% i vikt. Ska dock få åka hem idag och så tillbaka på läkarbesök i morgon för att kolla så hon gått upp. Ger ersättning samt ammar och pumpar.
Hur har amning funkar för er andra?
Åh grattis!!
Jag hade ingen bra erfarenhet från amning från första barnet så hade bestämt att pröva igen denna gången. Denna bebisen tog tutten direkt och vi fick igång mjölken, dock mycket ömma tuttar och såriga och hon ville gärna ligga vid brösten väldigt mycket ( jo jag vet det vill bebisar) åkte hem dagen efter förlossningen och i måndags när BVC va på besök började hon vända i vikt och gå upp. Vi hade dock
En jobbig söndagkväll då hon mest skrek hela tiden, gav då en flaska ersättning och fick världens nöjdaste bebis, tappade då lite av motivationen till amningen och kom då genast ihåg hur skönt det va att flaskmata och hur icke låst man blev.
Nu när jag har ett barn till hemma kände jag att för att kunna göra något med stora killen fungerar nig flaskmatning bäst för mig.
Nu är hon ju bara 6 dagar men hon sover nu sedan 2dagar tillbaka mellan 23-03 - får flaska , somnade om och sov till 06.30 .
Har bestämt mig att jag inte ska amma och det känns skönt nu att inte behöva lipa sig igenom amningen då det va sårigt och gjorde ont även om det faktiskt runnit till.
Det va om min amning, lycka till med amningen