Räddmamma skrev 2016-12-31 14:14:30 följande:
Ok, aldrig hört om rutinkontroll på sjukhuset men du har kanske din bm där. Vet inte heller om blödningen men det hörs ju definitivt som det hänger ihop med undersökningen. Du för avvakta och ringa in om det inte ger sig?
Håller med. Ju fortare det börjar ju fortare över. Fast bra om det kan vänta till 2017 iaf, eller hur känner du? Dock alltid varit inställd på 2016!! Men nu är det ju så nära..Den 1 januari kanske inte heller är jättekul datum men men
Jag bor i Tyskland, funkar lite annorlunda här. Nu efter BF går jag på rutinkontroll varannandag och kollar CTG och sådär.
Jag är väldigt kluven. Ena timmen (som imorse när jag skrev i forumet) blir jag galen och vill att det ska starta. Andra timmen blir jag mer rädd och har ingenting emot att det dröjer...Men just nu i och med att jag har ont ifrån undersökningen så får det gärna dröja någon dag till. Imorgon kommer jag dock knipa!
I Tyskland väntar man inte lika länge på igångsättning. Redan på onsdag (BF + 8) är planen att jag ska få någonting som mjuknar upp livmodertappen om det ännu inte satt igång. Sen på fredag sätts igångsättningen igång på allvar. Känner mig dock inte så sugen på det och skulle gärna vänta ett tag till så länge jag och barnet mår bra. Men med lite tur sätter det igång av sig själv innan fredag iaf!