• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • BIX
    Maggis77 skrev 2017-01-03 18:11:14 följande:
    Jag dricker nog fyra liter vatten varje dag men har ont i huvudet ändå. Har haft lågt hb hela graviditeten och blöder än så påverkar nog också.
    Tror ni inte det kan vara pga hormoner då? Jag har också huvudvärk, tänkte det var hormonerna som spelar mig ett sista spratt :)
  • Madeloo

Min lilla tjej har blivit vrålförkyld, så hemskt att se henne ha så jobbigt. Nu kör vi med näsfrida och koksaltlösning för fulls muggar. Hopplöst när brorsan vart sjuk alla mellandagar , trodde hon skulle klara sig men antar att det va oundvikligt , svårt att skydda dom små i hemmet...

• Y o L o

Nej va jobbigt. Om du har bröstmjölk så är det bra mot täppta näsor :) bröstmjölk är typ bra för allt känns det som.

Madeloo skrev 2017-01-04 12:20:47 följande:

Min lilla tjej har blivit vrålförkyld, så hemskt att se henne ha så jobbigt. Nu kör vi med näsfrida och koksaltlösning för fulls muggar. Hopplöst när brorsan vart sjuk alla mellandagar , trodde hon skulle klara sig men antar att det va oundvikligt , svårt att skydda dom små i hemmet...

• olw24311

Då va det äntligen min tur också. På BF+11 kl 8.29 imorse kom våran Svea ut med kejsarsnitt. Hon är 53cm lång och väger 4905gr.

• Marialia

Efter den tuffa förlossningen hade vi återhämtat oss tillräckligt för att få åka hem 7 dagar efter förlossningen. De skulle bara göra ett ultraljud på lilla tjejens hjärta. Tyvärr hittades en förträngning på aortan så det blev ambulanstransport till Drottning Silvias Barnsjukhus istället för att få åka hem. Hon opererades i går kväll och det har gått bra. Vi får inte sova på sjukhuset så vi har sovit hemma (har 20min dit). Var så konstigt att komma hem utan bebis.

Nu ligger hon på barniva och så fort vi ätit frukost ska vi åka och sitta hos henne.

• Y o L o

Nej vilken tuff start. Kan inte föreställa mig hur det känns. Är ju ens största rädsla att barnen ska bli sjuka. Sån tur att vi har bra sjukvård när det krävs och skönt att höra att det gått bra.

Marialia skrev 2017-01-05 06:11:59 följande:

Efter den tuffa förlossningen hade vi återhämtat oss tillräckligt för att få åka hem 7 dagar efter förlossningen. De skulle bara göra ett ultraljud på lilla tjejens hjärta. Tyvärr hittades en förträngning på aortan så det blev ambulanstransport till Drottning Silvias Barnsjukhus istället för att få åka hem. Hon opererades i går kväll och det har gått bra. Vi får inte sova på sjukhuset så vi har sovit hemma (har 20min dit). Var så konstigt att komma hem utan bebis.

Nu ligger hon på barniva och så fort vi ätit frukost ska vi åka och sitta hos henne.

• Madeloo

Våran lilla tjej som kom 15/12 har fått RS då vi ligger inne på sjukhus efter två mardröms dagar. Ge er inte ut med era nyfödda, bjud inte hem massa folk och se till att alla som kommer hem till er spritar och tvättar sig ordentligt.

Vår stora son har varit rejält förkyld med feber och hosta så hon har ju garanterat fått det via honom och då är det svårt att skydda sin bebis men ni utan syskon till barn, ge er inte ut bland folk. Detta önskar jag ingen bebis eller förälder skall behöva gå igenom,

Vi vet inte hur länge vi kommer behöva stanna men minst tre dagar till, kanske en vecka...

• Y o L o

Nej va jobbigt. Vi har hållt storasyster hemma sedan vi kom från BB, hon ska även vara hemma nästa vecka men sen börjar min man att jobba. Känns ju som jag vill fortsätta att hålla henne hemma. Usch längtar verkligen till våren nu.

Madeloo skrev 2017-01-06 10:29:39 följande:

Våran lilla tjej som kom 15/12 har fått RS då vi ligger inne på sjukhus efter två mardröms dagar. Ge er inte ut med era nyfödda, bjud inte hem massa folk och se till att alla som kommer hem till er spritar och tvättar sig ordentligt.

Vår stora son har varit rejält förkyld med feber och hosta så hon har ju garanterat fått det via honom och då är det svårt att skydda sin bebis men ni utan syskon till barn, ge er inte ut bland folk. Detta önskar jag ingen bebis eller förälder skall behöva gå igenom,

Vi vet inte hur länge vi kommer behöva stanna men minst tre dagar till, kanske en vecka...

• Let94

Här är de fortfarande ingen bebis född.. 10 dagar över tiden idag, fått ett igångsättnings datum den 11 januari då vi även deltar i en studie om att sättas igång v 41 vs 42 och va de gör för skillnad på mamma och barn :).. men tyvärr lottades vi de sena igångsättningsdatumet.

Testar allt som går att testa för att försöka sätta igång de, men inget fungerar inte ens bara vila :') har någon typ av förvärkar från o till men ikväll har ja haft "värkar "som hållt i sig ca 20 sek var 8-10 minut i några timmar, men verkar inte bli mer än så.. slempropp börjat gå i omgångar sedan i söndags.

Grattis till alla som fått era små guldklimpar !

Svar på tråden BF December 2016