• Anonym (Kille36)

Ensam i relation

Läste lite i en artikelserie i Expressen tror jag det var om ensamhet.

Fastnade om en artikel om ensamhet i förhållande och kände igen mig till 100%

Lever i ett förhållande och nåt har känts fel en längre tid, men jag har inte riktigt kunnat sätta fingret på vad, men nu så föll allt på plats. Jag känner mig så oerhört ensam.

Vet inte varför det blivit såhär men närheten är liksom borta och vi har inte mycket att prata om. Eller pratar gör vi ju, och vi till och med babblar med varandra en hel del, men bara om vardagliga praktiska grejer. Aldrig längre nåt djupt. Jag vill inte ens anförtro mig saker inför min partner längre. Känner inte nån tillit till henne. Hon står mig inte nära.. Fast vi bor ihop och har det hur bra som helst på alla andra plan. Till och med sexet funkar helt okej men nåt saknas ändå.. Vi bor bra, har bra jobb och trevligt tillsammans med gemensamma vänner.

Nån annan som känner igen sig? Hur har ni löst det? Vad hände?

Jag inser själv att det här inte håller i längden..

• Svar på tråden Ensam i relation
  • Anonym (Kille36)
    Anonym (Hej) skrev 2016-04-01 08:59:07 följande:

Haha, ja. Exakt samma reaktion ungefär. Sanningen är väl att vi båda vet att vi har problem, han vill dock inte ändra på något.

Är också varm och öppen, men kan på något sätt sällan vara det med honom. Blir lättare sårad också då.

Samma här för mig som för dig och "ensamfru". Det är svårt att va riktigt varm och öppen. Känner mig hämmad på nåt vis. Jag håller hela tiden tillbaka.. Till slut så har jag automatiskt slutit mig och det är jäkligt svårt att öppna upp
  • Anonym (Solero)
    Anonym (Kille36) skrev 2016-04-02 11:24:41 följande:
    Samma här för mig som för dig och "ensamfru". Det är svårt att va riktigt varm och öppen. Känner mig hämmad på nåt vis. Jag håller hela tiden tillbaka.. Till slut så har jag automatiskt slutit mig och det är jäkligt svårt att öppna upp
    Hur länge har du kännt Såhär? Antar att detta är ganska vanligt då de är exakt samma hemma hos oss :( vi har precis fått barn med. Hoppats länge på att vi ska hitta tillbaka till varandra men de verkar i princip omöjligt, känns som båda lixom gett upp. Vad gör man?!
  • Anonym (Kille36)
    Anonym (Solero) skrev 2016-04-02 23:29:54 följande:

Hur länge har du kännt Såhär? Antar att detta är ganska vanligt då de är exakt samma hemma hos oss :( vi har precis fått barn med. Hoppats länge på att vi ska hitta tillbaka till varandra men de verkar i princip omöjligt, känns som båda lixom gett upp. Vad gör man?!

Ja vad gör man?

Hur länge jag känt såhär? Vet inte! Vet ärligt talat inte.. Det har liksom växt fram under tiden. Sakta ett steg i taget tills vi är där vi är nu. Jag är helt nollställd och har nog stängt av.
  • Anonym (Ensamfru)
    Anonym (Solero) skrev 2016-04-02 23:29:54 följande:
    Trist att höra, och att ni just fått barn också då man förväntas vara i sin lyckliga bubbla tillsammans. Har ni fler barn? Hur länge har du/ni känt att relationen varit död?
  • Anonym (Ensamfru)
    Anonym (Kille36) skrev 2016-04-03 22:49:00 följande:
    Ja vad gör man?

Hur länge jag känt såhär? Vet inte! Vet ärligt talat inte.. Det har liksom växt fram under tiden. Sakta ett steg i taget tills vi är där vi är nu. Jag är helt nollställd och har nog stängt av.
    Hur lång historia har ni bakom er? Finns barn? Vad är det 3 största hinderna som gör att du inte lämnar relationen?
  • Anonym (Kille36)
    Anonym (Ensamfru) skrev 2016-04-04 16:36:34 följande:

Hur lång historia har ni bakom er? Finns barn? Vad är det 3 största hinderna som gör att du inte lämnar relationen?

Drygt fyra år ihop. Inga barn än.

Varför? Jag har ingenstans att ta vägen känner jag. Alla gillar henne. Hon är omtyckt av de flest i omgivningen. Jag skulle bli ännu ensammare själv på egen hand. Ibland är det också bra mellan oss det ska erkännas..

Har ingen direkt göra slut plan. Men borde kanske börja planera för ett eget liv för det här kommer inte hålla. Jag orkar helt enkelt inte.
  • Anonym (Kille36)

Det som ärligt talat känns svårast är att hon verkar så nöjd och trivs så bra.. Men jag känner mig så sjukt ensam för hon lyssnar aldrig på mig.

• Anonym (Solero)
    Anonym (Ensamfru) skrev 2016-04-04 16:35:10 följande:
    Trist att höra, och att ni just fått barn också då man förväntas vara i sin lyckliga bubbla tillsammans. Har ni fler barn? Hur länge har du/ni känt att relationen varit död?
    Nope ingen lycklig bubbla här inte, snarare fast i en bubbla :/ nej de är första barnet. Jag har kännt så sen i somras ungefär så börjar tröttna rejält. Vi har inte vart ihop speciellt långe heller så vi borde typ va nykära än men verkligen inte :( hur långe har du kännt såhär?
  • Anonym (Tjej26)

Hej!

Jag förstår precis hur du känner. Jag känner exakt likadant i mitt förhållande..

Förstår inte hur det kan bli såhär.

Det känns väldigt jobbigt.

Har du lust att prata privat?

• Anonym (Kille36)
    Anonym (Tjej26) skrev 2016-04-04 20:28:13 följande:

Hej!

Jag förstår precis hur du känner. Jag känner exakt likadant i mitt förhållande..

Förstår inte hur det kan bli såhär.

Det känns väldigt jobbigt.

Har du lust att prata privat?

Vem skrev du till?
Svar på tråden Ensam i relation