Vi som är gravida efter ÄD 2016
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Bappen: grattis till fint KUB! Det där med när man ska berätta är ju jättesvårt. Min chef samt mina närmsta kollegor visste att vi skulle till Riga, så de fick veta direkt när jag plussade. Samma med närmsta familjen. Övriga berättade vi för efter RUL.
TyckOmMig: skönt med ännu ett lyckat ultraljud, grattis till dig också!
RUL gjort idag allting vara toppen så hur lycklig får man vara-jag är otroligt tacksam & glad!
Grattis Tyckommig. Va underbart!
Igår dag 6+4 började jag blöda. Lite brunt och lite mer färskt på kvällen. Vad har ni som har haft blödningar fått för nå rekommendationer från era kliniker? Min klinik är nämligen semesterstängt :(
Igår dag 6+4 började jag blöda. Lite brunt och lite mer färskt på kvällen. Vad har ni som har haft blödningar fått för nå rekommendationer från era kliniker? Min klinik är nämligen semesterstängt :(
Vad jobbigt Wish, men kom ihåg att blödningar är jättevanliga! Samma för mig, vila och mkt c-vitamin. Jag fick även sluta med blodförtunnande (Trombyl, Fragmin) tills blödningarna gick över. Mina blödningar startade också i vecka 7, jag åkte in till gynakuten för att kolla att allt såg bra ut.
TyckOmMig tack. Och grattis till lyckat RUL!
Mooki: jag vet och försöker påminna mig själv om det. Men igår kändes det kört med tanke på att jag hade en molande mensvärk också. Värken har suttit i idag med, allra helst om jag rör på mig men jag har inte blött nå mer (peppa peppa) och vilar det gör jag :) stackars karl... :) extra c-vitamin tog jag igår. Tar det idag med :) jag får inte i mig kosttillskottet för gravida. Dem har en tendens att komma upp lika fort igen.
Jag tog blodförtunnande igår.... Har det på kvällarna. Tror du jag vågar ta det idag?
TyckOmMig tack. Och grattis till lyckat RUL!
Mooki: jag vet och försöker påminna mig själv om det. Men igår kändes det kört med tanke på att jag hade en molande mensvärk också. Värken har suttit i idag med, allra helst om jag rör på mig men jag har inte blött nå mer (peppa peppa) och vilar det gör jag :) stackars karl... :) extra c-vitamin tog jag igår. Tar det idag med :) jag får inte i mig kosttillskottet för gravida. Dem har en tendens att komma upp lika fort igen.
Jag tog blodförtunnande igår.... Har det på kvällarna. Tror du jag vågar ta det idag?
När det inte hade kommit något blod på 1-2 dagar fick jag börja med blodförtunnande igen för kliniken. Men sedan kom blodet tillbaka, då fick jag ta bort det igen. Gjorde sedan en ordentlig utredning för koagulering på specialmödravården som visade att blodförtunnande var helt onödigt i mitt fall, jag slutade helt.
Ang värk: jag hade också jättemycket molande värk i samband med blödningarna, såpass att jag blev sjukskriven. Molvärken satt i till och från fram till vecka 20. Så det behöver inte betyda att något är fel. När ska du göra VUL? Om blödningarna/värken fortsätter tycker jag du ska be att få göra VUL på närmsta gynakut.
Wish-jag fick direkt sluta med Fragmin vid alla mina tre ED graviditeter i samband med blödningarna startade.
Gynakuten ska inte neka dig VUL jag har fått komma in alltid då jag ringt och förklarat bett om tid.