• Milla2016

Vi som är gravida efter ÄD 2016

Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.

Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!

Kram!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016
  • Milla2016

Välkomna Tulpa o Quinna73! Så roligt att se fler som kan ansluta sig till den här tråden!

Ang illamående, jag mådde fruktansvärt illa på eftermiddagar o kvällar till bara för någon vecka sedan. Jag tog Postafen o drack Coca Cola, ibland hjälpte det.

• TyckOmMig

Quinna73-jag har väntat tvillingar 3 gånger och förstår precis hur du mår känner dig...
    Har väl inget supertips mer än att du måste lyssna på kroppen vila extra och småäta oftare för att orka dock så nyttigt det bara går.

• Mooki

Tulpa: grattis till lyckat RUL och till lillkillen!

Quinna73: grattis till tvillingar! Jag var rejält illamående vecka 7-12, sedan gick det över. Det enda som hjälpte för mig var att småäta ofta.

• Savasana

Så himla roligt att det går bra för alla här i tråden! Grattis till lyckade RUL Milla och Tulpa och grattis Quinna73 till tvillingar.

Skönt att blödningarna har avtagit och att den lille mår bra där inne Tyckommig.

Själv ska jag också på flödeskontroll nästa vecka på onsdag. Har först tid till det, sen tillväxtultraljud och därefter tid hos spec.läkaren. Samma upplägg som förra graviditeten, känns skönt!

• Tulpa

Tack alla!

Quinna73: Grattis till graviditeten! Jag har också mått galet illa och kräkts många gånger dagligen, gick ner ca 3 kg första månaderna. Sjukt jobbigt. Har haft svårt att hitta nån lösning men äta lite och ofta och sånt man är sugen på har hjälpt lite. Levde på yoghurt, mackor, juice, o´boy och gröna äpplen när det var som värst. Att dricka är viktigt om man kräks mycket. Barnet tar tydligen vad det behöver så man behöver inte oroa sig för att äta för lite eller för onyttigt, sålänge man behåller lite grann, men för sin egen del behöver man försöka peta i sig. Ev. kan man ta vitamintillskott, har hört lite olika bud där, men de kan man visst må illa av. Jag tar även lite Lergigan på kvällen, men ska man ta det dagtid rekommenderar de Lergigan Comp (innehåller koffein) för man blir trött av dem. Hoppas du tillhör den stora skaran som slipper illamående efter den första trimestern!

• Mooki

Då har jag varit på flödesultraljud och allt såg toppen ut:). Lilltjejen är stor, nästan 22 % större än medel, men ändå inom normalspannet. Men runt 4 kg får vi räkna med, TUL kommer att göras om 4 veckor.

• TyckOmMig

Mooki-skönt att allt var bra och härligt med en liten med hull!

Längtar så till nästa torsdag då jag fick min tid till KUB-hoppas allt ser bra ut då.

Hur länge har ni andra tagit progesteronet?
    Bägge mina tvilling graviditeter har jag varit urfasad till KUB verkar som man ändrat schema där då jag fick mitt nedtrappningsschema och ska vara klar först den 14/7 låter långt fram är då i v 16.

• Mooki

TyckOmMig: Jag var klar med nedtrappningen av progesteronet i slutet av vecka 13.  Kanske vill kliniken att du fortsätter lite längre pga dina blödningar? Håller tummarna för fint KUB-resultat nästa vecka!

• Tulpa

Mooki: Vad skönt :) Visste inte att man kunde få beräknad födelsevikt så tidigt. Din lilla tjej har kommit igen ordentligt då, vill minnas att hon låg lite efter kurvorna i början.

TyckOmMig: Slutade också med progesteronet runt v. 16. Känns som man höll på med mediciner i en evighet, så skönt att slippa sånt nu. Håll ut, snart är du också där!

• Milla2016

Mooki - så skönt med bra resultat! Vilken guldklimp ni väntar <3

TyckOmMig - jag var klar med Lutinus o Femanest till vecka 12+0. Så skönt att slippa kladdet men samtidigt lite nervigt.

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016