• Milla2016

Vi som är gravida efter ÄD 2016

Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.

Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!

Kram!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016
  • Tulpa

Hej alla! 

Vad roligt med lite statusuppdateringar. Själv är jag i v. 30 och lillkillen sparkar för fullt därinne, väldigt mysigt :) Tyvärr kräks jag fortfarande nån gång per dag och har bitvis illamående, börjar bli rätt sliten av det.

Vi har också berättat för familj, nära vänner och några nära kollegor - tror också på någorlunda öppenhet och att försöka normalisera det hela för barnet/inte problematisera det.

• Micro

Gjorde kub i torsdags. Gick strålande, allt verkade superbra. Gjorde noggrant ul nästan som på rul:) "Liten" låg perfekt o visade upp sig under hela undersökningen. En milstolpe avklarad:)

• TyckOmMig
    Micro skrev 2016-08-27 21:06:14 följande:

Gjorde kub i torsdags. Gick strålande, allt verkade superbra. Gjorde noggrant ul nästan som på rul:) "Liten" låg perfekt o visade upp sig under hela undersökningen. En milstolpe avklarad:)

Åh vilken härlig uppdatering från dig min vän!
    Är du av med förkylningen än?
    När har du RUL och när blev ditt BF efter KUB?
  • Micro

Tack mooki o Tyckommig jag har bf 5/3. Har inte bokat RUL än. Hade d ganska sent sist, tror d bar i v 19 så är nog ganska länge kvar. Fick en riktigt hård förkylning, har varit riktigt hängig i 2 veckor men nu är jag så sakteliga på bättringsvägen, fortf trött o snuvig men mår ok. Hur är d med er?

• Mooki

Lite jobbigt med mina krämpor, men jag ser ljuset i tunneln:). Bara 4 veckor kvar till snittdatum nu, det borde jag klara:).

• TyckOmMig

Micro-jag har fortfarande snor och lite hosta kvar men är också på bättringsvägen!
    Så glad över att jag börjat kunna känna liten mer och mer för varje dag som går nu.

• Mooki

Jag har blivit mamma! Förlossningen drog igång med vattenavgång mitt i natten och den 31/8 föddes vår lilla prinsessa, i vecka 35+3. 3505 gram och 49 cm, men tyvärr mår hon inte så bra och ligger på neo. Hon har problem med andning och matsmältning. Läkarna tror att hon blir helt frisk och att vi kan komma hem om någon vecka.

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016