• Milla2016

Vi som är gravida efter ÄD 2016

Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.

Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!

Kram!

• Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016
  • Wish

Mooki: jag har Clexane.

Micro: nä det tror jag inte, däremot så skickade han recept i tisdags. Tvivlar på att jag får ut det här i närheten.

• Mooki
    Wish skrev 2016-08-06 10:01:16 följande:

Mooki: jag har Clexane.

Micro: nä det tror jag inte, däremot så skickade han recept i tisdags. Tvivlar på att jag får ut det här i närheten.

Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, men har Trombyl och Fragmin över om du hade behövt...
  • Quinna73

Hej alla,

Hur går de för er och hur mår ni?

Jag börjar så smått komma tillbaka efter fruktansvärd trötthet och illamående. Har idag gått in i v. 20 så nu är man halvvägs :). Om en vecka är de dags rutinultraljudet. Ska bli så spännande. Är så nyfiken på vad de är för kön.

Annars märks de inte så mycket än. Lite bubbligt i magen men längtat efter sparkarna.

Ha en jättefin Måndag.

Kram

• Mooki

Hej!

Härligt att du har kommit halvvägs, förstår att du ser fram emot RUL:). Jobbigt med illamåendet dock.

Jag har gått in i vecka 35, tack och lov är det inte lång tid kvar nu! Samma krämpor som tidigare, sömnproblem, klåda, foglossning och problem med händerna. Högerhanden måste i värsta fall opereras, så jag blir fortsatt sjukskriven efter förlossningen och sambon får ta ut föräldraledighet. Men lilltjejen verkar må bra i alla fall:)

Kram

• TyckOmMig

Mooki-tänk vad tiden går att du redan är i v 35!Synd om dig att du genomlider krämpor ännu och att det blir op efteråt men nykomlingen lilltösen kommer betyda allt för dig/er ska du se.

Själv har jag nu gått in i v 22 och äntligen börjat känna av fosterrörelser har denna gång moderkakan i framväggen och ska till SPECMVC redan v 24 eftersom jag fick snitt i fjol med tvillingarna.
    Hoppas på att få slippa fler snitt men risken finns.
    Haft svampinfektion för en tid sen och även sista dagarna känt av urinvägsinfektion ska till MVC för extra koll imorgon
    .Superförkyld sen lite mer än en vecka sedan så läget är inte på topp men kämpar på börjat sticka till en nyfödd storlek 0-3 mån på en tröja som lite tidsfördriv nu när hösten närmar sig!

• Mooki

TyckOmMig: ja, nu längtar vi verkligen efter att träffa lilltjejen:). Jag har också moderkakan i framvägg, vilket har lett till en hel del oro. Känner inte alls särskilt mkt fosterrörelser, men allt har ju sett bra ut på kontrollerna.

• Bappen

Hej allihop!
    Tiden går och det är så kul att höra hur långt alla har kommit!

Mooki: tråkigt med alla dina besvär, men det kommer det vara värt! :)

Jag är i vecka 15+1 idag, och börjar må mindre illa. Sista semesterveckan nu och jag undrar lite hur jag ska kunna gömma magen till vecka 19 då vi har rutinultraljud :)
    Jag och maken diskuterar just nu hur vi ska förhålla oss till äd, om vi ska vara helt öppna, öppna mot de närmaste eller försöka mörka. Jag har hela tiden tänkt (och trott att vi varit eniga om) att det bästa är att vara öppen mot alla inkl barnet från tidig ålder, så att det inte kommer som ett traumatiskt tillkännagivande då barnet är tonåring och hamnar på sjukhus. Min make vill att vi ska hålla det hemligt. Hur tänker ni andra?

• TyckOmMig

Bappen-vi har varit öppna ända sedan tanken föddes om ÄD/ED -känns väldigt bra naturligt för oss men var och en måste bestämma det själva.

• Savasana

Kul att hörs ifrån er tjejer!

Här rusar tiden fram. Är precis som Mooki i vecka 35 så inte långt kvar nu. Denna graviditeten har verkigen passerat i rekordfart. Tycker inte det var länge sedan jag var i Riga i snöovädret i januari.

Jag fick i alla fall igenom min motivering till snitt, så den 22 september är det dags för lillebror att titta ut.

• Mooki

Bappen: Grattis till vecka 16:)! Vi har varit helt öppna med att vi gjort ÄD inför familj, vänner och vissa nära kollegor på jobbet och kommer att fortsätta vara det. Så fort barnet är gammalt nog att förstå ska vi berätta hur det kommit till. Jag personligen skulle inte kunna hålla en sådan sak hemlig och tror att om man är ärlig från början avdramatiserar man det hela, med mindre risk för identitetskris för barnet senare i livet. Men det är ju hur jag tänker, var och en måste göra som det känns bäst.

Savasana: Skönt att du fick igenom ditt snitt! Vi fortsätter att följa vårt mönster med att du föder exakt en dag före mig:).

Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2016