Vi som är gravida efter ÄD 2016
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Åh va jobbigt Wish: min klinik har precis som till Mooki sagt att jag ska göra uppehåll med fragmin tills blödningen slutat samt undvika att lyfta, sex, allt som är jobbigt, och få i mig mkt C-vitamin, dessutom sa de att jag kunde dubbla lutinus-dosen från 2 till fyra per dag.
Blödningar är som sagt mkt vanligt och ofta går det bra ändå, så försök att inte oroa dog för mkt även om jag vet hyr svårt det kan vara.
Bappen-bra du kom ihåg just kliniken vår gav rådet att dubblera Progesteronet det hade jag helt glömt bort nu när man slipper medicinerna men ovärderligt och man gör vad som för att blödningarna ska minska/avta!
Jag blödde i mer än 3 v men satte in två-detta försök blev bara ett embryo kvar.
Så länge blödde jag inte vid de två andra försöken men då stannade bägge embryona kvar.
Wish: Ja, värken var jobbig, men jag gjorde ju många kontroller och tydligen kan man få rejält ont i samband med att livmodern växer.
Vad jobbigt att din klinik har stängt! Jag vet inte var du bor, men om problemen fortsätter tycker jag att du ska vända dig till närmsta sjukhus med gynakut för att göra VUL. Jag har alltid blivit mycket väl bemött, de har förstått min oro. Det värsta som kan hända är att du hamnar långt ned på prioriteringslistan och får vänta många timmar.
Dun kan alltid trycka på att du är orolig för utomkvedshavandeskap (hände mig vid IVF en gång), det är trots allt vanligare vid assisterad befruktning. Hur många embryon fick du tillbaka?
Tack! vad gjorde jag utan er?
Får jag inte bm att fixa tid hos gyn så gör jag det själv idag.
Jag fick tillbaka två.
Imorse var det lite brunt igen. Psykiskt jobbigt, då springer man ju på toa och tittar hela tiden.
En fråga till...Hur länge höll /ska ni ta blodförtunnande?
Jag har efter mycket om och men fått en tid till gyn den 16/8 för VUL. Men samtidigt har jag problem med att få ut blodförtunnande då vi fick med oss för lite från Polen. Allt ska ifrågasättas...
Jobbigt Wish. Har tur att min privata gyn skriver ut "allt" jag ber om. Har frågat kliniken om motsvarande medicin som finns i Sverige o så skriver hon ut. Jag ska ta blodförtunnande till v 16.
Jobbigt Wish. Har tur att min privata gyn skriver ut "allt" jag ber om. Har frågat kliniken om motsvarande medicin som finns i Sverige o så skriver hon ut. Jag ska ta blodförtunnande till v 16.
Wish: vad är det för blodförtunnande du tar?
Wish: kan inte kliniken skicka via dhl paket? D gjorde min klinik förra grav, gick fort att få o levererades hem till dörren. D var visserligen ganska dyr frakt men vad gör man...
Wish-är det Fragmin du är i behov av-inboxa mig.