Vi som är gravida efter ÄD 2016
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Hej o Välkomna hit till tråden för oss som blivit gravida genom äggdonation under 2016.
Här kan vi diskutera symptom, ultraljud, oro, barnmorskebesök och allt som rör graviditet!
Kram!
Stort grattis Milla!
Lycka till idag Savasana.
Savasana har har det gått? Tänker på dig.
Savasana har har det gått? Tänker på dig.
Fantastiskt Savasana, jättestort grattis.
Stort grattis Milla och Savasanna! Vad härligt att det har gått bra för er båda. Är själv just nu i v 37+3 och vår lilla kille är redan ganska stor. Han hade inte vänt sig så,det såg ut som om jag skulle behöva göra kejsarsnitt och de räknade inte med att vända honom heller. Men i veckan vände han sig själv så nu är det vaginal förlossning som gäller. Undrar över hur det kommer sig att ni båda hade förlossning så tidigt och om det kanske är vanligt när man gjort ÄD. Kanske att jag måste vara beredd på det när som helst nu. Jobbar halvtid fortfarande en vecka till men det är väldigt tungt nu med en jättestor mage.
Åter igen, stort grattis och också till er andra som är i startgroparna.
Savasana-grattis till sonen!
Hopp72-min bebis är också över det normala stor men är bara i v 27!Har tydligen mkt fostervatten också så blir nog tidigare förlossning.
Stort stort grattis Savasana!!!
Hopp72: Den info jag fått är att man vid ÄD och vaginal födsel sätts igång senast v. 41. Dvs man går inte över tiden längre än så men blir heller inte igångsatt tidigare om allt ser normalt ut. Men vid planerat kejsarsnitt, som verkar vara fallet för rätt många här i tråden, så blir det ju förstås tidigare födsel. Det gäller nog oavsett om det är ÄD eller inte. Vad spännande för dig, du har inte lång tid kvar nu. Jag närmar mig också, är i v. 34+2 nu :)
Savasana: stort grattis till sonen! Njut!!
I söndags föddes vår efterlängtade lilla dotter i vecka 37+3! Slutade med snitt då igångsättningen inte drog igång några värkar på tre dygn. 3260 gr o 48 cm ren kärlek.
Savasana: Stort grattis till dig också, underbart att höra att det gått bra!