• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • hoppfullsnart40
    hoppfullsnart40 skrev 2016-05-25 16:29:51 följande:

Jag är 39 år, 2 barn sen innan 18 och 17 år, sambon 33 år och har en 6 åring. Vårt 12:e försök :)

Oj!! 35 är han ju snart :) haha
  • WasaE

Jag är 26 år, sambon 28. Vi har två barn. En flicka född -09 och en pojke född -14
    Vi vill nu ha en 3:a!
    Dock är ägglossning och mens struligt nu efter p-piller stopp :(

• copycat

En fråga tjejer! Är ju ny på ÄL-test. Provade första gången förra månaden. Då fick jag positivt ena dagen och nästa dag var det negativt, vilket jag tolkade som att ägget släppt.
    Denna månaden fick jag positivt igår samt positivt idag (tagit testerna samma tider, runt 17.00). Hur funkar det? Eftersom det står att vid positivt test så släpper ägget inom 24-48 timmar. Men när man får positivt TVÅ dagar, från när börjar man räkna dessa 24-48 timmar? Igår eller idag? Gissar att jag iaf kan tolka det som att ägget inte släppt? Har dock haft som "håll" i höger äggstock fram och tillbaka under hela dagen.

• Milie
    copycat skrev 2016-05-25 17:23:59 följande:

En fråga tjejer! Är ju ny på ÄL-test. Provade första gången förra månaden. Då fick jag positivt ena dagen och nästa dag var det negativt, vilket jag tolkade som att ägget släppt.

Denna månaden fick jag positivt igår samt positivt idag (tagit testerna samma tider, runt 17.00). Hur funkar det? Eftersom det står att vid positivt test så släpper ägget inom 24-48 timmar. Men när man får positivt TVÅ dagar, från när börjar man räkna dessa 24-48 timmar? Igår eller idag? Gissar att jag iaf kan tolka det som att ägget inte släppt? Har dock haft som "håll" i höger äggstock fram och tillbaka under hela dagen.

När man får positivt test släpper ägget inom 48 timmar. Man får ingen ytterligare information av att fortsätta testa oavsett positivt/negativt.
  • copycat
    Milie skrev 2016-05-25 17:30:23 följande:
    När man får positivt test släpper ägget inom 48 timmar. Man får ingen ytterligare information av att fortsätta testa oavsett positivt/negativt.
    Okej tack!:) men kan man inte tolka positivt test som att ägget INTE släppt ännu? Tänkte, eftersom att tester ska indikera att ägglossningen snart är, så borde ett negativt test visa att ägglossningen varit? Eller tänker jag fel?
  • Milie
    copycat skrev 2016-05-25 17:56:45 följande:

Okej tack!:) men kan man inte tolka positivt test som att ägget INTE släppt ännu? Tänkte, eftersom att tester ska indikera att ägglossningen snart är, så borde ett negativt test visa att ägglossningen varit? Eller tänker jag fel?

Nej, det kan man inte. Det enda man vet är vad jag skrev tidigare. Hur långa topparna är är olika från person till person men kan även vara olika från cykel till cykel.
  • Joss90

Jag har BIM på söndag och jag tror inte att jag har några symtom alls tyvärr. Jag är ganska trött men det har vart mycket sjukdomar (och vikarier) på mitt jobb (förskola) så det kan lika gärna vara därför. Somnade 1 timma när jag kom hem idag. Hoppas såklart att det är symtom men vågar inte tro det....

• Cecilia13

Jag är 33, mannen 35 och vi har en dotter på två år. Detta är vårt första försök att skaffa en liten till :)

• langtanefterbaby
    Rosenblad skrev 2016-05-25 15:03:29 följande:
    Då har du ju iaf en chans, om jag förstått det rätt är det ju lättare om man har de i släkten. Min man är tvilling och hade vi fått tvillingar hade jag blivit jätte glad! Hade blivit lite nervös för att amma två barn och klara av dubbelt upp med allting men hade ju varit så glad! Men det måste ju va en dröm uppväxt att ha någon man kan dela allt med :)
    Ja precis. Är Själv sjukt nöjd över att vara tvilling så hade mer än gärna fått det. 

Precis, jag har ju anlag för det eftersom jag är tvåäggstvilling(det är de som är genetiskt) Och vi har det längre bak i släkten med, dock har det gått varannan generation hittills, vilket borde betyda då att jag inte får det men man vet ju aldrig =)

Har googlat lite innan, och tydligen spelar det ingen roll om din man är tvilling, för han kan inte hjälpa er att få tvillingar. Däremot för han ju anlagen vidare på era barn så dom har det genetiskt. Det är tjejen som kan påverka anlaget när det är tvåäggstvillingar eftersom tjejen måste släppa två ägg!  =) 

Ja säkert sjukt tufft med 2 st, men tänk känslan att veta att du går och bär på 2 barn på en och samma gång! Sjukt häftig känsla måste det vara :D
Svar på tråden BIM - juni 2016