Rosenblad skrev 2016-05-25 15:03:29 följande:
Då har du ju iaf en chans, om jag förstått det rätt är det ju lättare om man har de i släkten. Min man är tvilling och hade vi fått tvillingar hade jag blivit jätte glad! Hade blivit lite nervös för att amma två barn och klara av dubbelt upp med allting men hade ju varit så glad! Men det måste ju va en dröm uppväxt att ha någon man kan dela allt med :)
Ja precis. Är Själv sjukt nöjd över att vara tvilling så hade mer än gärna fått det.
Precis, jag har ju anlag för det eftersom jag är tvåäggstvilling(det är de som är genetiskt) Och vi har det längre bak i släkten med, dock har det gått varannan generation hittills, vilket borde betyda då att jag inte får det men man vet ju aldrig =)
Har googlat lite innan, och tydligen spelar det ingen roll om din man är tvilling, för han kan inte hjälpa er att få tvillingar. Däremot för han ju anlagen vidare på era barn så dom har det genetiskt. Det är tjejen som kan påverka anlaget när det är tvåäggstvillingar eftersom tjejen måste släppa två ägg! =)
Ja säkert sjukt tufft med 2 st, men tänk känslan att veta att du går och bär på 2 barn på en och samma gång! Sjukt häftig känsla måste det vara :D