• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Eili
    Karitziana skrev 2016-06-07 19:51:02 följande:

Tack för att du delar med dig! Det fick mig att få upp lite hopp :) Nu är det bara att hålla tummarna och avvakta och se vad som händer de närmaste dagarna! Jag hoppas så innerligt att jag går i dina fotspår och bara helt enkelt får plusset lite senare.. :)

Önskar dig lycka till! Följer er i tråden med spänning :)
  • Milie
    Emmissara skrev 2016-06-07 13:58:53 följande:

Hej har ju helt missat att du är här, vet inte om du kommer ihåg mig men vi va med i BIM september 2014 (eller aa jag är ju fortfarande med där då jag inte lyckats få ett litet barn än) 

Segt att inte ÄL kommit eller att du har fått utslag för det än, har du koll på hur lång lutealfas du har och brukar den vara regelbunden??

Jodå, jag kommer ihåg dig. Jag går in och läser i tråden ibland. Hur mår du?

Förut hade jag en cykel på 22-23 dagar och ÄL var alltid "i mitten" och jag fick alltid utslag. Nu har jag testat förra cykeln (slutade på CD14) och den här cykeln (just nu CD14) utan positivt. Ska fortsätta köra några dagar. Det här är första cykeln jag är seriös med NC och jag ligger ju fortfarande lågt i temperatur. Kan kanske vara på G!
  • Anonym (EL)
    Tiiffany skrev 2016-06-07 19:09:27 följande:

Imorgon är det dags för inseminering. Börjar känna lite ägglossningskänningar

Håller tummarna!
  • 5blir6

BIM idag, hade helt glömt det, hihi. Känner inget alls. Det som varit annorlunda är att jag INTE haft ömma bröst mellan äl och mens/BIM och jag har inte fått finnar som jag oxå brukar få mellan äl och mens/BIM. Ingen mens än, gör mig dock beredd på att den kommer i morgon.

Ni som använder cb monitor, jag använder den gamla vilken man inte kan använda graviditetstesten till. Går det att läsa av dom stickorna själv eller är det bara till att kasta dom?

• Emmissara
    Milie skrev 2016-06-07 20:08:29 följande:

Jodå, jag kommer ihåg dig. Jag går in och läser i tråden ibland. Hur mår du?

Förut hade jag en cykel på 22-23 dagar och ÄL var alltid "i mitten" och jag fick alltid utslag. Nu har jag testat förra cykeln (slutade på CD14) och den här cykeln (just nu CD14) utan positivt. Ska fortsätta köra några dagar. Det här är första cykeln jag är seriös med NC och jag ligger ju fortfarande lågt i temperatur. Kan kanske vara på G!

De va tufft att gå igenom ett MA i v.13 men det känns bättre, ibland ibland slår sorgen till men det känns ändå okej. Har iaf fått utlovat pergotime under 2 cykler när vi känner oss redo så de känns skönt.

Okej, hoppas att su snart får en tempohöjning, jag har använt mig av NC sedan i mars 2015, har lärt mig jättemycket om min kropp
  • Preggo87

Tycker den här mensen är jättekonstig. Hoppades ju som sagt på att ha blivit gravid. Fick brun flytning/blödning på lördagkvällen. Natten till söndag fick jag en röd blödning (såg precis ut som det brukar när mensen startat). Använde tampong från söndagen tills igår (måndag). Men tyckte att det var väldigt lite mens nu ändå - mycket flytningar men inte så mycket blod som jag räknat med (som det är i vanliga fall). Tampongen jag hade igår var nästan helt torr när jag tog ur den efter bara ett par timmar (det var nästan svårt att få ut den - fick ta tag och dra ordentligt hårt i snöret då den var så torr, vilket inte är normalt). Sen har jag haft binda sen dess. Det kom lite blod men inte så mycket som det brukar. Bytte binda till natten, som var helt torr på morgonen. Kom typ en 5-krona blod på bindan under morgonen. Bytte sedan då jag promenerat och blev svettig. Och sen dess har det knappt kommit något alls. Inte sådär mörkt rött blod som det brukar göra iaf. Utan typ lite blod men ljust. Nu har jag haft bindan sedan i fm som jag har fortfarande (sorry för alla intima detaljer) - bara för att se om jag fortsatt att blöda. Men det känns väldigt torrt. Ska byta binda nu till natten tänkte jag. Fick känningar i vänster sida, typ där äggstockarna sitter, nu under kvällen.

Varför blev min mens så konstig nu? Den brukar vara väldigt inrutad på 6 dagar och då brukar jag blöda normalt fram till 5e dagen iaf. Sen kan det vara lite mindre under dag 6.

Har ofta kört med tampong från start förut, men undrar om det är tampongerna som fått mensen att "sina" väldigt snabbt denna gång?! Var som sagt 1-1,5 år sedan jag slutade med p-piller och min mens har följt samma mönster hela tiden - tills denna gång.

Någon som kan hjälpa mig med en förklaring till varför min mens helt plötsligt verkar så mycket sparsammare samt verkar trappat av/slutat redan efter knappt ens 2 (inte ens 3) dagar??

• Preggo87

BTW- Är det någon som kan länka till (om det finns en sån grupp) för oss som har bim i juli? Sitter inne via mobilen och är ny på sidan så förstår inte riktigt hur jag ska leta mig fram...

• coffeeandcats

BIM imorgon men min cykel är inte regelbunden varierat från 26-31, är 28 imorgon.

Svaga menssymtom vilket är ganska normalt, ibland känner jag mer ibland mindre.

En ny sak är att min bröst svider kring vårtgården. Aldrig hänt mig innan. 

Väntar med spänning på om mensen kommer igång eller inte. Tänkt testa tidigast fredag. Känns som att tiden verkligen bara släpar sig fram. 

Svar på tråden BIM - juni 2016