• Anonym (...)

Polisanmäld av soc

Jag har från första början sagt till soc att jag inte vill ha några beslut via posten eftersom jag lider av sjuklig bacillskräck (OCD/tvångsyndrom). Jag har i över 1 års tid fått besluten muntligen istället via telefon. Nu helt plötsligt säger dom att dom ska skicka med posten. Alltså dom skiter i att jag har en mycket svår sjukdom. Det här skapar en ren skräck för mig. Har dom rätt att göra så här? Vad ska jag ta mig till?

Fick precis veta att soc polisanmält mig för att jag kallade dom fittor ock skrev h***. Kan jag åka dit för detta?

Jag har länge försökt få dom högre cheferna att agera eftersom det absolut inte funkar mellan mig, handläggaren och dennes chef. Dom har bara struntat i mig. Dom har inte ens ringt mig, utan skickat MAIL där dom gång på gång försvarar dom gällande saker dom av naturliga skäl inte kan veta.

• Svar på tråden Polisanmäld av soc
  • Alexi

Hot mot tjänsteman är en straffbar grej så ja de kan polisanmäla dig.

Och hur gör du med all annan post då?

• Anonym (ttt)
    Alexi skrev 2016-05-20 16:32:24 följande:

Men vilket hot har man uttalat när man kallar någon för fitta, menar du?

Ts - skyll inte på din och och kräv att alla tar del av den. Det funkar inte.
  • Anonym (...)
    Alexi skrev 2016-05-20 16:32:24 följande:

Jag har inte hotat dom!! Att skriva fitta och h*** är inte hot.
  • Bananen

Jo. Glåpord räknas som hot och detta mot tjänsteman. Troligtvis får du böter.

Det blir alltid värre framåt natten
  • Anonym (...)
    Anonym (ttt) skrev 2016-05-20 16:50:04 följande:
    Men vilket hot har man uttalat när man kallar någon för fitta, menar du?

Ts - skyll inte på din och och kräv att alla tar del av den. Det funkar inte.
    Vadå inte skyll? . Tror du att jag väljer hur sjukdomen yttrar sig?

Tillbaks till topic.
  • Anonym (1)
    Anonym (...) skrev 2016-05-20 17:00:07 följande:
    Jag har inte hotat dom!! Att skriva fitta och h*** är inte hot.
    japp, räknas som hot, spelar ingen roll om det är i skrift eller i tal. Och varför en vuxen människa ska kalla någon för detta över huvud taget förstår jag faktiskt inte.

Sen när det gäller att få besked i brev är ju för att de har vissa regler om att inte sprida saker hur som helst. Skulle de tex maila kanske det kan komma på avvägar. jag vet att soc där jag bor har låtit personer själva komma och hämta brev i receptionen, det borde väl du kunna fråga om du kan få göra? 
  • Anonym (mmm)

Dom orden är ärekränkning så jo det kan man bli anmäld för.

• Anonym (olw)

Vad är din fråga egentligen? Rubriken handlar om polisanmälan och ja du har ju tydligen kallat dem väldigt nedlåtande saker. Där får du skylla dig själv, det är ju en myndighet du har kallat dessa saker, inte nån random idiot på stan. Det är (tro det eller ej) människor som arbetar på en politisk myndighet och som bara utför sitt arbete. Deras riktlinjer går emot vad du vill, men det är inget de bestämmer över eftersom de arbetar utifrån politik och måste följa riktlinjerna. Då tycker du tydligen att du har rätt att kalla dem för något man inte kallar någon och de ska behöva ta emot din skit och ditt hat? Och nu är du rädd att du har gjort något fel och kan åka dit? Men åh så synd om dig... Ja, skyll dig själv bara.

Du har rätt att få information och beslut men har inte rätt att kräva på vilket sätt de ska förmedla det till dig. Du kan t.ex. inte kräva att de ska ringa dig då och då eller svar via e-post.

Det där sista fattar jag inte ens. Man behöver ju mer information om vad det gäller för att säga nåt om det. Det kan ju lika väl vara så att de högre cheferna inte tycker att det är deras bord och därför hänvisar frågan tillbaka till de berörda i ärendet.

• Anonym (...)
    Anonym (olw) skrev 2016-05-20 17:15:12 följande:
    Vad är din fråga egentligen? Rubriken handlar om polisanmälan och ja du har ju tydligen kallat dem väldigt nedlåtande saker. Där får du skylla dig själv, det är ju en myndighet du har kallat dessa saker, inte nån random idiot på stan. Det är (tro det eller ej) människor som arbetar på en politisk myndighet och som bara utför sitt arbete. Deras riktlinjer går emot vad du vill, men det är inget de bestämmer över eftersom de arbetar utifrån politik och måste följa riktlinjerna. Då tycker du tydligen att du har rätt att kalla dem för något man inte kallar någon och de ska behöva ta emot din skit och ditt hat? Och nu är du rädd att du har gjort något fel och kan åka dit? Men åh så synd om dig... Ja, skyll dig själv bara.

Du har rätt att få information och beslut men har inte rätt att kräva på vilket sätt de ska förmedla det till dig. Du kan t.ex. inte kräva att de ska ringa dig då och då eller svar via e-post.

Det där sista fattar jag inte ens. Man behöver ju mer information om vad det gäller för att säga nåt om det. Det kan ju lika väl vara så att de högre cheferna inte tycker att det är deras bord och därför hänvisar frågan tillbaka till de berörda i ärendet.
    Dom har givit mig besluten via telefon i över ett års tid.
  • Anonym (Skärpning...)

Det har de ingen skyldighet att göra så det var väl himla hyggligt av dem att ha gjort det i ett helt år?

Vad tycker du om att bli kallad fitta? Trevligt?

Vad betyder h****? Något annat charmigt respektfullt öknamn du själv inte velat kallas?

Anonym (...) skrev 2016-05-20 17:24:23 följande:

Dom har givit mig besluten via telefon i över ett års tid.

Svar på tråden Polisanmäld av soc