• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • FrozenGarden

Någon mer som börjat få ut bröstmjölk? Är helt fascinerad av att jag får det nu. Aldrig varit med om detta. Tycker det är hur häftigt som helst! Är i vecka 27, bf 10/2-17

• stor grön drake
    FrozenGarden skrev 2016-11-08 19:50:04 följande:

Någon mer som börjat få ut bröstmjölk? Är helt fascinerad av att jag får det nu. Aldrig varit med om detta. Tycker det är hur häftigt som helst! Är i vecka 27, bf 10/2-17

Japp, sedan några veckor (v.24+4)
  • jesssicahansen

Jag o maken har tittat och funderat på barnvagn, har känt på en Crescent comfort inne på affär och fastnat för en sån. Har nu turen att ha hittat en begagnad på blocket från -15/16 som jag fick ner priset på till 1600kr (nypris billigast runt 5000)

Visst är det ett klipp om vagnen ser bra ut i verkligheten och allt funkar? Beräknad 1 mars så har inte bråttom egentligen men just priset :)

• Gamlamamman
    jesssicahansen skrev 2016-11-10 09:41:12 följande:

Jag o maken har tittat och funderat på barnvagn, har känt på en Crescent comfort inne på affär och fastnat för en sån. Har nu turen att ha hittat en begagnad på blocket från -15/16 som jag fick ner priset på till 1600kr (nypris billigast runt 5000)

Visst är det ett klipp om vagnen ser bra ut i verkligheten och allt funkar? Beräknad 1 mars så har inte bråttom egentligen men just priset :)

Det är väl jättebra. :)

Vi var också inne på att köpa en begagnad först men det blev en ny iaf av olika anledningar. Vi har köpt en Emmaljunga Super Viking som vi får i januari. :)
  • stor grön drake
    jesssicahansen skrev 2016-11-10 09:41:12 följande:

Är den i bra skick så är det ett bra pris, så kolla igenom den noga. Jag har tyvärr haft två vänner som haft problem med crescent classic, men de var årsmodell 2009 så de felen är ju troligtvis åtgärdade i nya modeller, men kolla att allt funkar.

Rent allmänt när man tittar på begagnad vagn är följande saker bra att kolla:

Kolla att sufletten hålls uppe, att alla dragkedjor funkar, att handtaget funkar att vända över, att vikbara handtag känns stabila och inte glappar, att alla lägen på rygg och fotstöd funkar, att hjulen går att ta på och av, att det går lätt att fälla ihop och fälla upp.
  • Cecilia13

Nu är jag nere på två-siffrigt, 99 dagar kvar till bf!!! Känns helt otroligt :) Börjar bli dags att planera föräldraledighet och se till att man har allt iordning sen förra barnet. Bara lite mer än två månader kvar på jobbet?! Kan fortfarande vakna upp vissa morgnar och tro att det är en dröm, att man ska ha så svårt att förstå att det är verklighet...

• Gamlamamman
    Cecilia13 skrev 2016-11-15 18:51:52 följande:

Nu är jag nere på två-siffrigt, 99 dagar kvar till bf!!! Känns helt otroligt :) Börjar bli dags att planera föräldraledighet och se till att man har allt iordning sen förra barnet. Bara lite mer än två månader kvar på jobbet?! Kan fortfarande vakna upp vissa morgnar och tro att det är en dröm, att man ska ha så svårt att förstå att det är verklighet...

Håller verkligen med! Känns så otroligt overkligt fortfarande. Att det faktiskt ska komma ut en bebis också. Haha.

Får smått panik över allt som ska fixas innan o så ska det hinna vara jul också. Men det blir nog bra. ;)

Kommer kännas så konstigt att inte jobba. Var snart 12 år sen sist jag var föräldraledig. Hehe.
  • Fia 28

Endast 26 arbetsdagar kvar nu, men börjar ändå tvivla att jag kommer orka ända ut. Har fått så lågt hb så jag sitter och gäspar mej genom arbetsdagen. Filuren i magen verkar iaf må bra.

• Jossaaan
    stor grön drake skrev 2016-11-07 01:42:04 följande:
    Nej. Gillar visserligen citrusfrukter massor, men det gör jag alltid har inte några speciella cravings.
    hm, konstigt och lite lustigt (?) att det kan vara så olika :) 
Svar på tråden BF Februari 2017