• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Gamlamamman

Bf 18:e och planerat att jobba till sista jan. Inget är bestämt än så kan lika gärna ändras åt båda hållen. :)

• stor grön drake

Jag bor i Finland så jag får inte välja, det blir 30 vardagar (inkl lördagar) innan bf den 23:e, så 20:e januari antingen går jag, eller jobbar sista dagen (det är en fredag) jag minns inte riktigt.

Känns som tiden bara rinner iväg. Tittade på bilder från när jag väntade sonen och såg på några som jag alltid tyckt var "sent i graviditeten"... de är tagna i v.29. Det är om två veckor ju...

• tulda

Hallå! Jag tar och hoppar in här med er andra. 26/2 är det enligt UL dagg men ska snittas så jag vet att det blir innan Baby

• Ettanvändarnamningenannanhar

Ja det rinner verkligen iväg nu! Jag känner att jag behöver börja kolla på amningsbh nu, har ni andra gjort det redan? Har ni något bra tips isf? Jag behöver stor storlek för jag såg ut som Dolly Parton när mjölken rann till sist, haha

stor grön drake skrev 2016-11-19 22:07:44 följande:

Jag bor i Finland så jag får inte välja, det blir 30 vardagar (inkl lördagar) innan bf den 23:e, så 20:e januari antingen går jag, eller jobbar sista dagen (det är en fredag) jag minns inte riktigt.

Känns som tiden bara rinner iväg. Tittade på bilder från när jag väntade sonen och såg på några som jag alltid tyckt var "sent i graviditeten"... de är tagna i v.29. Det är om två veckor ju...

• Fia 28
    stor grön drake skrev 2016-11-19 22:07:44 följande:

Jag bor också i finland, så 30 vardagar före BF, alltså 5.1 går jag på ledigt. 
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-11-21 07:18:30 följande:

Ja det rinner verkligen iväg nu! Jag känner att jag behöver börja kolla på amningsbh nu, har ni andra gjort det redan? Har ni något bra tips isf? Jag behöver stor storlek för jag såg ut som Dolly Parton när mjölken rann till sist, haha

Jag har funderat på amningsbh, men har inte den blekaste aning vilken storlek jag ska köpa. Mina boobs har faktiskt krympt på senaste tiden då filuren i magen har börjat ta av mitt fettlager. Så det lutar mot att jag köper bh först efter han kommit eller möjligen riktigt i slutet. 
  • Svansjön
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-11-21 07:18:30 följande:

Jag har kvar mina gamla. Har från kappahl, mjuka, utan bygel och med vaddering. Jättesköna på natten framförallt. Annars har ju glam mom fina, men jag tycker de är smala i omkrets.
  • Gamlamamman

Skönt m 30 dagar innan. Tas det från föräldrapenningen då el är det någon särskild gravidpenning?

Ingen aning om amningsbh. En till värld att upptäcka. Haha.

• Fia 28
    Gamlamamman skrev 2016-11-21 14:12:42 följande:

Skönt m 30 dagar innan. Tas det från föräldrapenningen då el är det någon särskild gravidpenning?

Ingen aning om amningsbh. En till värld att upptäcka. Haha.

Mammaledig är man 4 månader, och det börjar 30 dagar innan. Sen 6 månader föräldraledig och vill man fortsätta vara ledig så får man ta vårdledighet.
    Pengen för mammaledig och föräldraledig är samma.
Svar på tråden BF Februari 2017