• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • MammanAngelica
    micjos skrev 2016-12-29 10:03:02 följande:

Hur ligger ni på SF kurvan? Jag låg på 26 cm i v.26 och 30 cm i v.30. Idag v,31+3 väger liten 1879g, vilket är endast 29g över medelkurvan :)

Hej hej. Längesen jag va in här. Bf 17/2 och igår hos bm mätte vi 34 cm i v 32+4. Ligger strax under översta kurvan och har även legat högt med tidigare barn. Imorrn har vi tul så det ska bli intressant och se vad de säger. Är mer ett tul att utgå ifrån när de gör ett att komplettera med om 3-4 v och därifrån bestäms om ev tidig igångsättning.
  • BjörkW
    micjos skrev 2016-12-29 10:03:02 följande:

Hur ligger ni på SF kurvan? Jag låg på 26 cm i v.26 och 30 cm i v.30. Idag v,31+3 väger liten 1879g, vilket är endast 29g över medelkurvan :)

Min bm säger inte cm men har inte ökat något märkvärt sista tiden och ligger på nedre sträcket på kurvan, så ska med få göra Tul nu i januari. Var exakt likadant med första barnet och är inte så orolig då det känns som barnet är väldigt stort dör inne i magen när den rör sig! :)
  • Gamlamamman
    stor grön drake skrev 2016-12-31 13:54:26 följande:

Gott nytt år allihop

Snart, snart har vi våra små hjärtan på utsidan <3

Tack detsamma!

Ja, det känns helg surrealistiskt. :)
  • Svansjön

Gott Nytt År!
    Min man sa att jag var tvungen att korka igen till 2017, jag klarade det :D

Nu känns det definitivt som nedräkningen börjat!

• Ettanvändarnamningenannanhar
    stor grön drake skrev 2016-12-31 13:54:26 följande:

Gott nytt år allihop

Snart, snart har vi våra små hjärtan på utsidan <3

Svansjön skrev 2017-01-01 09:59:00 följande:

Gott Nytt År!

Gott nytt år alla härliga mammor! Ja tänk snart är de här, så overkligt men SÅ härligt! Jag längtar som tusan!

Hade lite tecken på att det kunde vara på g i förra veckan och både bm och blivande pappan tyckte det var bäst om det fick gå några veckor till (blivande pappan var lite mer tydlig i sitt "du måste knipa!", haha ;)
  • Ettanvändarnamningenannanhar
    Applerose skrev 2016-12-27 13:00:53 följande:

Denna fråga har säkert varit uppe innan men när planerar ni gå hem på föräldraledigt? Hur nära bf? Och vad har ni för jobb?

Jag har bf 22/2 och har tänkt gå 3/2 men nu börjar jag fundera på om man kanske ska jobba längre än så, hmm, svårt.

Jag jobbar som administratör, kommer gå på semester tre veckor innan bf. För någon vecka sedan tänkte jag att jag skulle kunna jobba längre men nu känns det lagom. Skönt att kunna fixa det sista i lugn och ro och sedan vila upp sig lite innan det är dags :)
  • Gamlamamman
    Svansjön skrev 2017-01-01 09:59:00 följande:

Gott Nytt År!

Haha. Ja, det känns bättre nu när man vet att det blir ett 2017-barn. :)
  • jesssicahansen

Skönt att nya året har kommit och nedräkningen kan börja på riktigt :)

Har sen några dagar tillbaka haft lite förvärkar och ett tryck neråt, får springa på toaletten och kissa säkert 2 ggr i timmen även nattetid. As trött och börjar kännas jobbigt, finns inte ork till mycket. Bf 1 mars men tror ändå det blir innan som sagt

Svar på tråden BF Februari 2017