BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Ni som fött flera barn: hur skiljde sig förlossningarna sig åt i tid och smärta?
Jag ska på TUL på onsdag, blir mitt 5:e ultraljud denna graviditet. Har gått upp 1 kg hittills och magen ligger mot nedersta streckade linjen enligt SF mått.
Är inte orolig då bebis jobbar på i magen och så, ska snarare bli kul att se bebis igen. Nu är det "bara" 61 dagar kvar till bf!
Ni som fött flera barn: hur skiljde sig förlossningarna sig åt i tid och smärta?
Ja det känns ju rimligt att skriva sådana saker om ni nu är tvungen att skriva nåt.
Det enda jag vill att de ska ha koll på är min blodgrupp ifall att jag skulle behöva få blod. Och det borde de veta annars vet sambon det. :)
Ja det är nog typiskt att man vill kunna kontrollera allt, och så vill man gärna ha någon annan att skylla på om det inte blir som planerat. Kanske blir man lite kränkt också på kuppen ;)
Jag tror också på att lyssna på kroppen och följa med den, och våga lita på bm. Känner man inte förtroende för den som ska guida en genom förlossningen tror jag det är bättre att byta till en annan person än att förlita sig på de föreställningar man haft innan. Jag kan bara se till mig själv som ville föda utan bedövning (HAHA!) men när bm föreslog EDA (min stora skräck) för att jag hade haft ont så länge så litade jag på hennes bedömning till 100%. Och det blev kanonbra! Om de hade hållit sig till min önskan att föda utan bedövning så hade jag garanterat haft en helt annan syn på hur det är att föda barn, nu tycker jag att det är helt fantastiskt och längtar verkligen tills det är dags!
Här får vi ett intyg på blodgrupp som ska med till förlossningen så inget vi skriver i brevet. Dom ger ju inte blod bara sådär ifrån vad någon säger, det måste finnas på papper ;)
Nej nej det var inte menat som något slags påhopp på dig! :) Men det finns nog de som tänker så att det ska gå enligt planen i förlossningsbrevet, annars känns det inte som att så pass många skulle bli besvikna. Det viktigaste är ju att alla mår bra när förlossningen är klar, inte att den blev som man tänkt (dvs att man är rosendoftande med perfekt böljande lockar när man helt fri från minsta svettdroppe nyser ut sin lilla kladdfria bebis i ett glittrande skimmer, haha ;)
Jag menade verkligen inte att förlossningsbrevet ska vara något "såhär ska det minsann bli annars jävlar!":) Skrev själv sist precis som du att jag inte ville ha EDA men efter tjat av sambon och en BM som rekommenderade det starkt så tog jag den jag med och ångrar det inte! Tur att det går att ändra sig här! Men hör vill dom i alla fall att man skriver sina tankar, kanske mest bara för att dom ska bemöta en på ett så personligt sätt som möjligt. Som jag som skrivit att min stora skräck är kejsarsnitt, och om det blir aktuellt så kan dom välja att ge det beskedet på ett annat sätt än om jag skulle önskat kejsarsnitt.
Nej nej det var inte menat som något slags påhopp på dig! :) Men det finns nog de som tänker så att det ska gå enligt planen i förlossningsbrevet, annars känns det inte som att så pass många skulle bli besvikna. Det viktigaste är ju att alla mår bra när förlossningen är klar, inte att den blev som man tänkt (dvs att man är rosendoftande med perfekt böljande lockar när man helt fri från minsta svettdroppe nyser ut sin lilla kladdfria bebis i ett glittrande skimmer, haha ;)