BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Inga känningar direkt, men nu börjar jag ändå inbilla mig att det är dags snart eftersom "folk" tycker jag ser "färdiggången" ut (hur man nu ser ut då, haha ) Har en del sammandragningar och molvärk (förvärkar?) men inte regelbundet alls... Däremot drömde jag också om slemproppen häromnatten
När har du bf?
Oj hur kunde det dra igång av magsjuka? Skönt att det hjälpte med sprutan.
Jag har en hel del onda sammandragningar, kan inte direkt säga att de kommer regelbundet men i perioder får jag en ny så fort jag rör mig. Den sista tiden har jag tom vaknat på nätterna av sammandragningar.
Nu trycker bebis rejält neråt, framförallt när man går, kommer som elstötar alt att man akut blir superkissnödig. Känns nästan som lillhen försöker ta sig ut. Knappt så man vill gå när det är som värst. Någon som känner igen sig? Allt ska ju kännas mycket bättre när de fixerat sig, men det kanske är det som håller på att hända?
Just nu håller jag tummarna att liten vill stanna de tre veckorna tills det är ok att komma. Bf är ju trots allt först 22 feb! Och jag ska jobba två veckor till...
Jag har en hel del onda sammandragningar, kan inte direkt säga att de kommer regelbundet men i perioder får jag en ny så fort jag rör mig. Den sista tiden har jag tom vaknat på nätterna av sammandragningar.
Nu trycker bebis rejält neråt, framförallt när man går, kommer som elstötar alt att man akut blir superkissnödig. Känns nästan som lillhen försöker ta sig ut. Knappt så man vill gå när det är som värst. Någon som känner igen sig? Allt ska ju kännas mycket bättre när de fixerat sig, men det kanske är det som håller på att hända?
Just nu håller jag tummarna att liten vill stanna de tre veckorna tills det är ok att komma. Bf är ju trots allt först 22 feb! Och jag ska jobba två veckor till...
Jag spyr ofta på morgonen nu, ofta drar det igång om jag hostar (är förkyld) så då retas väl magen på nåt vis.. magen har exploderat i storlek senaste veckan och konstant kissnödig och elektriska stöter nedåt så nu börjar jag bli less på att vara gravid och sugen på förlossning. Bf enligt RUL 12 februari och enligt SM 9 februari. Storasyster kom dock 4 veckor tidigt enligt RUL och 2 veckor tidigt enligt SM så jag börjar mentalt förbereda mig för bebis om ca 2 veckor.
Jag känner igen känslan helt klart ;) Idag på jobbet skulle jag snabbt upp från stolen och svara i kollegans jobbmobil, och jo jag var snabb upp och iväg något steg, sen stanna och knipa, sen ett par steg till så jag nådde mobilen och sen fick jag stå och hänga på skrivbordet för att försöka slappna av när jag pratade. Kändes som dolda kameran, haha ;) När de väl har fixerat sig så ökar trycket neråt och man skulle kunna kissa flera ggr i timmen ibland så din bebis är säkert fixerad nu :) Men så kan de ligga i flera veckor så bli inte nervös nu ;)
Haha ja visst är det ett intressant fenomen att man blir allmän egendom ;) Både säga lite vad man känner för och lite spontant klappa på magen, det är som att man har en hundvalp på magen, haha ;)
Ja folk har tydligen rätt att säga vad de vill till gravida ;)
Har hört att vissa svullnar lite i ansiktet dagarna innan FL. men vet inte alls om det finns någon sanning i det.
Det är bara sambons pappa och en person till som rört min mage. Och den kärringjäveln gjorde det två månader innan jag ens blev gravid, och stod och sa "visst har du en bebis i magen, du kan berätta för mig" om och om och om det igen. Fast jag bakade och sa nej, ingen bebis, rör mig inte.
Annars är det ingen som varit närgången. Men så äger jag ett ordentligt så kallat "resting bitch face" och ser tydligen smått mordisk ut så fort jag inte skrattar.