• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • Gamlamamman
    Applerose skrev 2016-12-21 13:22:07 följande:

Bf 22/2, jag tycker det går upp och ner hur jag känner mig. Kan ibland få ngn form av låsning på ena sidan ländrygg/benet, mer att det hugger till.

Har ni andra sammandragningar eller så? Jag får ibland när jag bara ligger stilla å även när jag går.

Ha en fin dag! :)

Det går upp o ner här med. Sammandragningar till o från. Också väldigt varierande. Tror mig tycka att jag hade en igår som gjorde småont. Annars bara som vanligt. Vissa dagar kan jag gå snabbt. Andra dagar går jag tjugo meter o får en sammandragning.
  • Camiswe

Gnälla lite bara... 
    Är så trött på att må illa och att allmänt känna mig seg och ur fas...

Bläääää

• Gamlamamman
    Camiswe skrev 2016-12-21 15:17:14 följande:

Gnälla lite bara... 

Är så trött på att må illa och att allmänt känna mig seg och ur fas...

Bläääää

Är du ff graviditetsillamående? Då förstår jag att du är less din stackare. :(
  • stor grön drake
    micjos skrev 2016-12-21 11:53:20 följande:

Hur mår ni som har bf i slutet av feb? Själv börjar jag tycka att det känns tungt och bökigt. Ont i ryggen och flåsig som bara den. Längtar som en galning till en julskinkmacka ;)

BF 23:e

Jag mår jättebra, både fysiskt och psykiskt. Vikten har börjat fara iväg lite, men sen är det bättre någon dag igen så jag misstänker att jag har börjat samla vätska. Jag mår lite illa, maten åker hiss i halsen en timme efter att jag ätit, men det är så litet bekymmer att jag inte fäster mig vid det.

Jag var på "kurs" för omföderskor igår. Tydligen är det nära jul för det var bara en annan mamma där inte ens personalen från BB dock kom de genast när vi frågade runt, och det blev väldigt informellt. Vi satt i stort sett och pratade med 2 BM i 1.5 timmar om tidigare förlossningen (vi hade båda en äldre son född i november, jag för 7 år sedan, hon för 11 år sedan) som hade varit ganska lika för oss två. Vi hade väldigt roligt, det var mycket skratt, väldigt mycket var lika för oss. Våra nuvarande graviditeter har hittills varit väldigt lika, båda varit in till akuten med blödningar, båda haft nästan exakt samma "problem" vid UL, ja, det blev nästan fånigt till slut vi hade dessutom väldigt lika tankar inför kommande förlossning och amningen, så vi bara måste ju bli vänner på FB, så vi kan se om dessa februaribebisar fortsätter att gå samma spår
  • Ettanvändarnamningenannanhar

Jag har haft rätt mycket kraftiga sammandragningar sista tiden och det är ju normalt så länge det inte gör ont (vilket mina iofs gjort och jag har "mensvärk", så stränga order från bm att ta en dag hemma och vila när känslan kommer). I övrigt mår jag bra! Bara lite halsbränna men knappt någon foglossning, så ska inte klaga ;)

Applerose skrev 2016-12-21 13:22:07 följande:

Bf 22/2, jag tycker det går upp och ner hur jag känner mig. Kan ibland få ngn form av låsning på ena sidan ländrygg/benet, mer att det hugger till.

Har ni andra sammandragningar eller så? Jag får ibland när jag bara ligger stilla å även när jag går.

Ha en fin dag! :)

• Svansjön
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-12-22 08:46:29 följande:

Jag har haft rätt mycket kraftiga sammandragningar sista tiden och det är ju normalt så länge det inte gör ont (vilket mina iofs gjort och jag har "mensvärk", så stränga order från bm att ta en dag hemma och vila när känslan kommer). I övrigt mår jag bra! Bara lite halsbränna men knappt någon foglossning, så ska inte klaga ;)

Precis så har jag också haft. Men nu har det slutat, tror jag hade så i 2 veckor och tänker att det var när bebis trängde ner och fixerade sig. Men det är bara min egna teori.

Jag hoppas din teori stämmer! Känslan av att knappt kunna gå 500 meter utan sammandragning (som ger andnöd) är ju något frustrerande ;)

Svansjön skrev 2016-12-22 11:46:19 följande:

Precis så har jag också haft. Men nu har det slutat, tror jag hade så i 2 veckor och tänker att det var när bebis trängde ner och fixerade sig. Men det är bara min egna teori.

• Helenabirkkih

Hej :) jag har bf 3 feb . Jag har en fråga, jag var till fl pga av krångel i grav, men iaf å då sa dem där inne att jag var i v 32+5. Men saken är den att enligt min app om jag ska ha 3 feb, så. Är jag i v 33+6?? Jag fattar inte för det var exakta veckan vi skrev in i appen efter vi varit på ul ?!? Vad stämmer enligt 3feb. Vilken vecka är ja i :0 ?

Jo men du borde nog vara i 33+6.. Du har inte blivit flyttad då? Vilken vecka säger din vanliga bm? :)

Helenabirkkih skrev 2016-12-23 08:36:50 följande:

Hej :) jag har bf 3 feb . Jag har en fråga, jag var till fl pga av krångel i grav, men iaf å då sa dem där inne att jag var i v 32+5. Men saken är den att enligt min app om jag ska ha 3 feb, så. Är jag i v 33+6?? Jag fattar inte för det var exakta veckan vi skrev in i appen efter vi varit på ul ?!? Vad stämmer enligt 3feb. Vilken vecka är ja i :0 ?

• Helenabirkkih
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-12-23 09:44:02 följande:

Jo men du borde nog vara i 33+6.. Du har inte blivit flyttad då? Vilken vecka säger din vanliga bm? :)

Min bm säger 33+6, och datumet från ul var 3 e feb.

De var också de att de på fl blev irriterade på mig för att jag sa vilken vecka jag blivit tillsagd att jag var i och uppgav 3feb och detta kommer ju från ul, men de säger att ul uppgett något annat. Men min man var ju också med och hörde 3 feb. Det måste ju vara något fel ?
Svar på tråden BF Februari 2017