BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Man kan känna av foglossning väldigt tidigt. Jag fick i vecka 6 förra gången men känner ännu inte av det (v 8 nu). Väntar nr 2 efter att ha försökt i nästan 2 år så nu är det spännande. Mår rätt bra, det stramar en del, brösten är ömma men tröttheten är brutal. Tack och lov för semester säger jag bara. Jag var trött förra gången med men jag kommer inte ihåg att det var så här illa- kan knappt köra bil för jag har så svårt att hålla ögonen öppna- måtte det bli bättre snart!
Tack! Okej vad intressant! Jag kände mig något illamående när jag upptäckte det, men det var troligtvis också stress och ångest för att gå tillbaka till jobbet. Skönt att höra att man inte är ensam om att inte ha de där illamåendet som alla beskriver ;)
Grattis!
Så var min första graviditet med, och eg denna med. Jag har varit lite illamående men det var troligtvis pga stress.Du har inte möjlighet att vara chaufför till/från festen? Och ge som orsak att du ska göra xxx på förmiddagen dagen efter och inte kan vara bakfull, så du kan lika bra vara nykter och köra
Tack snälla! Och grattis själv!! Vad kul att det äntligen tagit sig :)
Vi kanske ska njuta utav att vi slipper illamåendet istället för att oroa oss varför vi inte fått några starka symptom, rätt så det är kanske det väl slår till! Haha :)
Jag har varit orolig för missfall men jag tänker precis som du, njuta utav att vara gravid istället för att oroa mig. :)
[quote=76740210][quote-nick]Evypevy skrev 2016-06-26 00:34:04 följande:[/quote-nick]Hej! Jag är ny i den här tråden och jag är sååå glad i att vara med i ett forum för" gravida" och inte "svårt att bli gravid" som jag var tidigare, det tog 1 år nästan på pricken att plussa :)
Min fråga är, (jag är supernojig nu när jag äntligen är gravid eftersom det tog så lång tid) är jag nästan den enda som inte har så mycket symptom? Jag har haft lite typ mensvärk som gått över de senaste dagarna, och jag är sjukt ömma bröst! Dem gör så ont och är så tunga och stora, men inte det här illamåendet som de flesta beskriver känner jag ingenting utav? Jag vill nästan få illamående för att mer veta att det är "på riktigt", haha. Upplever mig inte tröttare än vanligt, men jag kan äntligen somna studs när jag väl lägger mig, förr fick jag ligga i flera timmar och vrida och vända på mig innan jag somna.
Är i gravidvecka 7 (6+0) om man räknar efter senaste mensens första dag. Är det någon som känner igen sig? :)[/
Grattis!
Jag har upplever exakt samma oro över uteblivna symtom och har "bara" exakt likadana som du. Mer el mindre ömma bröst och molvärk i livmodern/sidorna- allt blir mer tydligare på kvällarna. Trötthet som bara sköljer över mig efter måltider och ansträngning. Däremellan pigg!
Har googlat runt och inser att det här med graviditets symtom är väldigt individuellt och dom som har är ofta dom som hörs. Vi har gjort ca 10 ivf:er utan pluss förrän nu och Jag har bestämt mig för att njuta av att vara gravid fram till motsatsen bevisas. Är i v7 (6 + 5)
Lycka till!
Tack! Ja det kanske är det :) det är min första graviditet, jag var orolig att jag inte kunde bli gravid. Och därför är det nästan lite som om jag vill ha alla symptom man kan ha för att veta att det verkligen är sant, typ ;) haha
Grattis! :) det där låter väl som ganska normalt? Inte för att jag är någon expert :)
Tack! Ja det kanske är det :) det är min första graviditet, jag var orolig att jag inte kunde bli gravid. Och därför är det nästan lite som om jag vill ha alla symptom man kan ha för att veta att det verkligen är sant, typ ;) haha
Hej,
Hoppar också gärna in här. Min första graviditet och är i v 5+6, med bf 19/2 :)
Grattiis :D !!
Hej,
Hoppar också gärna in här. Min första graviditet och är i v 5+6, med bf 19/2 :)
Står säkert tidigare i tråden ( men den har hunnit bli så lång), men har ni några tips på bra/roliga appar?
Oj jag förstår att du är rädd för att få så ont igen! Själv fattade jag nog inte att det var foglossning sist, tyckte knappt jag hade någon utan bara "lite ont i ryggen" men det är ju exakt samma känsla som nu, om än lindrigare... Jag har ett barn sedan tidigare :)
Hej. Har precis börjat läsa tråden och gick tillbaka lite. Jag började känna mina foglossningar i v 10 sist, kunde inte gå i v 16. Sen satt jag i rullstol resten av graviditeten. Kan väl säga att jag är en smula livrädd för att få samma igen ;)
Är i v 7+3 idag om man ska tro på senaste mensen, och jag började känna av dom i början på veckan. Inte så det hindrar mig men ont gör det när jag stått upp länge.
Är det första barnet? :)