BF Februari 2017
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..
Jag mår också illa efter jag ätit, om jag ätit lite för mycket eller något jag egentligen inte var så sugen på. Det brukar inte hända på samma sätt när jag är "ogravid". Fortsätter hålla tummarna för dig!
...bra att råka trycka på skicka innan man är klar..
Idag tog jag ett nytt gravtest, på vecka 5+5. Då visade det Gravid 3+
Jag vet att man ofta får plus även efter missfall. Men det verkar ju iaf vara en ökning av hcg jämfört med förra testet. Så det kanske finns lite hopp ändå.
Jag har fortfarande få symptom, förutom att det moler i livmodern och ibland drar och spänner. Men inte ont. Jag är extremt labil, kissar ofta. Och trött. Men de tre sistnämnda "symptomen" kan ju likaväl vara stressrelaterade.
Sedan har jag några konstiga symptom som jag inte vet är gravidrelaterade: jag mår lite illa EFTER att jag har ätit. Och mitt annars enorma sötsug är försvunnet. Har gått ner ett kilo på en vecka utan att ha några intentioner att göra det.
Men inget vanligt illamående och brösten känns helt som vanligt..
...bra att råka trycka på skicka innan man är klar..
Idag tog jag ett nytt gravtest, på vecka 5+5. Då visade det Gravid 3+
Jag vet att man ofta får plus även efter missfall. Men det verkar ju iaf vara en ökning av hcg jämfört med förra testet. Så det kanske finns lite hopp ändå.
Jag har fortfarande få symptom, förutom att det moler i livmodern och ibland drar och spänner. Men inte ont. Jag är extremt labil, kissar ofta. Och trött. Men de tre sistnämnda "symptomen" kan ju likaväl vara stressrelaterade.
Sedan har jag några konstiga symptom som jag inte vet är gravidrelaterade: jag mår lite illa EFTER att jag har ätit. Och mitt annars enorma sötsug är försvunnet. Har gått ner ett kilo på en vecka utan att ha några intentioner att göra det.
Men inget vanligt illamående och brösten känns helt som vanligt..
Oja, känner igen mig helt klart ;) Känslan i brösten är min "livlina" när jag får för mig att jag drömt allt ;)
Hej! Jag är ny i den här tråden och jag är sååå glad i att vara med i ett forum för" gravida" och inte "svårt att bli gravid" som jag var tidigare, det tog 1 år nästan på pricken att plussa :)
Min fråga är, (jag är supernojig nu när jag äntligen är gravid eftersom det tog så lång tid) är jag nästan den enda som inte har så mycket symptom? Jag har haft lite typ mensvärk som gått över de senaste dagarna, och jag är sjukt ömma bröst! Dem gör så ont och är så tunga och stora, men inte det här illamåendet som de flesta beskriver känner jag ingenting utav? Jag vill nästan få illamående för att mer veta att det är "på riktigt", haha. Upplever mig inte tröttare än vanligt, men jag kan äntligen somna studs när jag väl lägger mig, förr fick jag ligga i flera timmar och vrida och vända på mig innan jag somna.
Är i gravidvecka 7 (6+0) om man räknar efter senaste mensens första dag. Är det någon som känner igen sig? :)
Nån mer än jag som ska göra KUB-test?
Jag och sambon har sagt att vi absolut ska göra ett KUB-test, är det någon här som har barn sedan tidigare som gjort det? :)
Hej,
Hoppar också gärna in här. Min första graviditet och är i v 5+6, med bf 19/2 :)
Jag ska nog göra KUB. Har aldrig gjort det innan men nu är jag lite äldre ( 34 år ) och känner med vårt fjärde att så får det nog bli?känner mig dock lite tudelad.
Jag väntar också mitt första, och även det är beräknat till samma datum! :D det råkar va min pojkväns födelsedag med! Haha
Jag väntar också mitt första och vi är i samma vecka! Beräknade till samma datum :D
Jag hoppar gärna in här i tråden. Har en son född 2013 och plussade häromdagen med barn nr 2 :)
Apparna är inte riktigt överens så har bf 24/2 eller 26/2. Det återstår väl att se.