• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • cerise81
    Stellla skrev 2016-06-26 18:54:43 följande:

I vår kommun erbjuds alla kub. Och när vi var gravida med första barnet (född 13) så tänkte vi att vi ville göra kub enbart för att få ett tidigt ultraljud och få se bebben. Sen blev de en liten chock att vi fick rätt låga (höga) eller vilket håll man säger, siffror. 1/30. Och då var jag 23 och min sambo 29.

Så vi gjorde fostervattensprov, men allt var bra och gick bra. Och nu väntar vi ju syskon. Jag tror att vi skulle/kommer göra likadant denna gången. Både med Kub och fostervattensprov faktiskt om de blir aktuellt.

Oj, precis sån situation man är rädd för! Modigt av er att gå vidare med foster vattenprover och skönt att allt gick bra.
  • wildha

Jag har BF 21/2 och är alltså i vecka 6+2 nu. Jag har sjukt stora bröst, trött som tusan och är svullen som symptom. Min förra graviditet slutade i missfall vecka 17+6 så jag är även sjukt orolig ????

• stor grön drake
    wildha skrev 2016-06-26 20:54:32 följande:

Jag har BF 21/2 och är alltså i vecka 6+2 nu. Jag har sjukt stora bröst, trött som tusan och är svullen som symptom. Min förra graviditet slutade i missfall vecka 17+6 så jag är även sjukt orolig ????

Grattis!

Då håller vi alla tummar och tår för att det går hela vägen denna gång
  • Wasserdroppen
    wildha skrev 2016-06-26 20:54:32 följande:

Grattis :) hoppas allt går bra nu!
  • mbj

Följer gärna med i denna tråden.

Har bf typ 3 feb om de vill sig vägen, hoppas hoppas.

Är andra isf. Har tidigare haft MA och missfall så är jätteorolig nu att de inte är något.

Var på tidigt ul för fick lite som förmodligen va en gammal liten blödning. Kunde då bara se hinnsäck och kanske såg något mer....ska på nytt i veckan och håller tumme att de är som det skall.

Mår jätteilla på em och kvällen, önska jag hitta något som lindra.

• themorethemerrier

Hej, jag har BF 1 februari och är gärna med i tråden. Mina andra barn har dock kommit lite tidigare så jag är rätt säker på att det blir en januaribebis men känner mig ändå mer hemma här.

Har gjort KUB en gång tidigare, ska göra det även denna gång. Blir i slutet på juli. Förra gången blev jag mer orolig efter KUB än jag var innan, så dumt. Men jag vill ändå göra det igen den här gången för jag känner ett ansvar inför mina andra barn, att veta vad vi ger oss in på som föräldrar helt enkelt.

• Hanalaya

Och precis när jag började slappna av en aning (och vågade byta från binda till trosskydd) började jag blöda igen. Klarrött. Ganska mycket.. Ingen smärta än.

• stor grön drake
    Hanalaya skrev 2016-06-26 22:38:42 följande:

Och precis när jag började slappna av en aning (och vågade byta från binda till trosskydd) började jag blöda igen. Klarrött. Ganska mycket.. Ingen smärta än.

Men nej <3

Jag har klarat mig helt från blod idag men kommer ändå ringa MVC imorgon och höra hur de vill göra.
  • Terese86

Halloj tjejer!

Jag har skapat en hemlig grupp på Facebook för oss som är beräknade till Februari/mars 2017.

Lägg till mig som vän på Facebook så bjuder jag in er i gruppen och tar sedan bort er som vänner igen. Sök på tachmud@hotmail.com så hittar ni mig.

Jag plussade nu i veckan och enkelt mina beräkningar så borde jag ha bf månadsskiftet februari, mars.

Det blir barn nummer två för min del, fick en son nu i januari.

Ha det så bra.

Mvh, Terese

Svar på tråden BF Februari 2017