• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • hurtänktedunu
    mammelie skrev 2016-06-26 15:12:54 följande:

Nån mer än jag som ska göra KUB-test?

Yes. Bokat och klart till 2 augusti
  • hurtänktedunu
    Evypevy skrev 2016-06-26 15:56:37 följande:

Jag och sambon har sagt att vi absolut ska göra ett KUB-test, är det någon här som har barn sedan tidigare som gjort det? :)

Vi gjorde det med förra och kommer göra det nu också
  • cerise81
    hurtänktedunu skrev 2016-06-26 17:18:30 följande:

Yes. Bokat och klart till 2 augusti

Lustigt, vi ska också göra det 2 augusti:) Är 34 år den här gången jämfört med 31 förra så det kändes ännu mer motiverat nu.
  • Hanalaya

Vi har inte pratat om kub-test. Men jag är 38 år och maken 42. Jag tror jag vill göra iaf den delen som inte innebär en ökad missfallsrisk.

Om nu pluppen håller sig vid liv så länge.

• Wasserdroppen
    mammelie skrev 2016-06-26 15:12:54 följande:

Nån mer än jag som ska göra KUB-test?

Vi har inte bestämt oss än, jag är 28 så risken för kromosonavvikelser är ju inte jättestor. Sen vet jag inte hur man skulle ställa sig om det skulle visa på något. Tror bara jag skulle bli mer orolig än lugn.
  • Malliball
    dennadagenettliv skrev 2016-06-26 16:16:48 följande:

Jag ska nog göra KUB. Har aldrig gjort det innan men nu är jag lite äldre ( 34 år ) och känner med vårt fjärde att så får det nog bli?känner mig dock lite tudelad.

Jag vill göra det men det erbjuds inte här där jag bor tyvärr!
  • dennadagenettliv

Är också rädd för att KUB testet kan skapa oro. Och jag är sjukt orolig. Jämt. Så jag vet inte riktigt...

Idag har jag varit trött sedan jag steg upp. Men ska ta mig samman och ta mig en joggtur straxt. Vill helst sova men tänker att motion blir man ändå lite mer pigg och pepp av...

Imorgon går jag in i vecka 9. Några kritiska veckor kvar alltså.

• Stellla

I vår kommun erbjuds alla kub. Och när vi var gravida med första barnet (född 13) så tänkte vi att vi ville göra kub enbart för att få ett tidigt ultraljud och få se bebben. Sen blev de en liten chock att vi fick rätt låga (höga) eller vilket håll man säger, siffror. 1/30. Och då var jag 23 och min sambo 29.

Så vi gjorde fostervattensprov, men allt var bra och gick bra. Och nu väntar vi ju syskon. Jag tror att vi skulle/kommer göra likadant denna gången. Både med Kub och fostervattensprov faktiskt om de blir aktuellt.

• stor grön drake

Cyklat 12 (2×6)km idag. Det kändes bra i övrigt, men jag fick myrkrypningar i fötterna efter ca 3km båda vägar.

Imorgon tänker jag cykla på jobb (6,5km enkel väg) och vi får se hur det går. Satte på mig mina arbetsbyxor för första gången på 2 månader. De sitter väll ungefär som förut, lite tajt då de är nytvättade, MEN jag klarar inte trycket mot magen :-/ detta är nytt för mig. Med sonen var det inget problem, jag blev inte heller svullen.om magen som jag är nu. På midsommar måste jag ha mammabyxor på mig kändes inte kul. Skulle jag använda låga jeans annars kanske det hade funkat, men det gör jag inte. Arbetsbyxorna är dessutom extra höga, de går typ upp över naveln... skulle ju vara optimalt för att dölja rund mage om jag bara klarade trycket.

• Emelille
    cerise81 skrev 2016-06-26 16:48:40 följande:

Hej och välkommen! Känner igen mig, har nämligen också en pojke född -13 och väntar nummer två :) tycker redan det är påfrestande att manövrera en trotsig 2,5-åring när jag själv är så trött och har såna humörsvängningar hela tiden..Har på känn att det kommer att bli tufft framöver i takt med att krämpor blir fler. Förra gången hade jag inte symptom så tidigt, hade inget illamående, så är rädd att det dyker upp snart. Hur känner du?

Hade inte något direkt illamående förra gången så hoppas jag klarar mig nu också.

Ja herregud vad tankarna har vandrar kring om hur jag ska orka med två barn. Både graviditet och sen när barnet är fött lär ju vara helt annorlunda jämfört med förra gången då man kunde vila hur mycket som helst!
Svar på tråden BF Februari 2017