• Anonym (Kännsintebra)

Irritation över bonus existens

Nu för tiden känner jag mest irritation över bonus existens. Han klampar hårt i golvet när han går, smaskar högt när han äter, är motoriskt klumpig, högljudd, krävande då han vill bli underhållen hela tiden. Jag tittar ofta på honom och tänker bara SUCK vilken unge, orka!

Jag har tappat intresset för att engagera mig i hans utveckling och gör bara saker med honom när det kommer naturligt.

Ibland har vi det dock riktigt bra och han vill kramas, hålla handen och umgås med mig och jag med honom. Men till mestadels tänker jag bara i smyg att han är irriterande och jobbig.

Vad gör man när man känner såhär för bonus?

• Svar på tråden Irritation över bonus existens
  • sextiotalist
    Anonym (!) skrev 2016-05-30 06:13:36 följande:

Har barn själv som varit i den åldern men det är hur hon tänker jag tycker är sjukt

Inte alls. Det är inte sjukt att inte komma överens med alla. Kan du peka ut det sjuka i TS beteende.

Jag personligen hade aldrig stått ut med en annan sexåring än min egen. Barn i pluralis håller jag mig borta ifrån.
  • Anonym (!)
    sextiotalist skrev 2016-05-30 06:20:15 följande:
    Inte alls. Det är inte sjukt att inte komma överens med alla. Kan du peka ut det sjuka i TS beteende.

Jag personligen hade aldrig stått ut med en annan sexåring än min egen. Barn i pluralis håller jag mig borta ifrån.
    Jo när man inte vill att ett barn ska existera är det sjukt
  • Anonym (Kännsintebra)
    Anonym (!) skrev 2016-05-30 06:03:52 följande:

Hoppas din sambo lämnar dig för du är inte frisk

Ja han kanske gör det om det inte blir bättre. Han vill ha någon som han kan dela barnet med på familjesammanhållennivå och jag vet inte om det går eller om jag vill längre.
  • Anonym (Kännsintebra)
    Anonym (!) skrev 2016-05-30 06:23:27 följande:

Jo när man inte vill att ett barn ska existera är det sjukt

Menar ju knappast att jag vill att han ska dö, tänker bara ibland att det hade varit lättare om han inte fanns från början. Jag kan inte vara den enda som tänker så om sin bonus.
  • Anonym (!)
    Anonym (Kännsintebra) skrev 2016-05-30 06:40:52 följande:
    Menar ju knappast att jag vill att han ska dö, tänker bara ibland att det hade varit lättare om han inte fanns från början. Jag kan inte vara den enda som tänker så om sin bonus.
    Som tur är känner jag ingen som känner så eller har känt så .
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Felicia) skrev 2016-05-30 03:22:20 följande:

Lyssnade på en dokumentär om stackars lille Bobby igår. Hans äckliga mamma och hennes lika äckliga kille sa samma sak i polisförhören.

Antar att du känner till hur de valde att lösa det?

Var hittade du det?
  • Anonym (Kännsintebra)
    Anonym (!) skrev 2016-05-30 06:43:39 följande:

Som tur är känner jag ingen som känner så eller har känt så .

Det är väl knappast något man går och stoltserar med? Men många tänker det nog. Varför är du så bitsk?
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Kännsintebra) skrev 2016-05-30 04:02:30 följande:

Det hade underlättat, ja! Men inget konstigt med det finns säkert många bonusmammor som känner så.

Säkert och INGEN av dessa "bonusmammor" bör bo med barnet.

Särbo och träffas barnfri tid är det ENDA alternativet!
  • Anonym (Logjop)
    Anonym (Elisa) skrev 2016-05-30 06:45:22 följande:

Var hittade du det?

P3 dokumentär. Finns att lyssna på SR appen
  • Anonym (Kännsintebra)
    Anonym (Elisa) skrev 2016-05-30 06:47:55 följande:

Säkert och INGEN av dessa "bonusmammor" bör bo med barnet.

Särbo och träffas barnfri tid är det ENDA alternativet!

Du kanske har rätt där.
Svar på tråden Irritation över bonus existens