• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-07-08 21:36:06 följande:

copycat: Jag vet faktiskt inte.. Få se hur jag känner, har känt av en del symptom idag så det känns ju bra, och också först nu fått lite flytningar vilken jag inte har haft sedan ägglossning FÖRRA cykeln.. Helskumt! Fick en del mensvärk idag och blev lite orolig men det gick över sen..

Har också flytningar. Har jag aldrig när det vankas mens. Är helt torr några dagar innan mensen kommer. Nu var jag helt torr några dagar och har sen i tre dagar haft flytningar, istället för mens. Det + svaga positiva test samt illamående (kräktes en gång idag, kom från ingenstans direkt efter lunchen) och en temp på 37,4 (har normalt 36,6) gör att jag verkliiiiigen hoppas på ett positivt på digitala snart. Har ju inga hemma men tänkte åka till Apoteket och köpa 2-pack imorgonbitti. Blir nog att jag testar både imorgon och på söndag. Vet att man ska testa med morgonurin men kan inte låta bli att tänka att hcg-halten kanske ökar under dagen och att man borde ha ännu större chans att plussa på kvällen om man hållt sig ett par timmar. Men kanske inte funkar så...

Du får hojta om du testar, spännande (och skitjobbigt) detta :)
  • copycat
    copycat skrev 2016-07-08 22:09:57 följande:
    Har också flytningar. Har jag aldrig när det vankas mens. Är helt torr några dagar innan mensen kommer. Nu var jag helt torr några dagar och har sen i tre dagar haft flytningar, istället för mens. Det + svaga positiva test samt illamående (kräktes en gång idag, kom från ingenstans direkt efter lunchen) och en temp på 37,4 (har normalt 36,6) gör att jag verkliiiiigen hoppas på ett positivt på digitala snart. Har ju inga hemma men tänkte åka till Apoteket och köpa 2-pack imorgonbitti. Blir nog att jag testar både imorgon och på söndag. Vet att man ska testa med morgonurin men kan inte låta bli att tänka att hcg-halten kanske ökar under dagen och att man borde ha ännu större chans att plussa på kvällen om man hållt sig ett par timmar. Men kanske inte funkar så...

Du får hojta om du testar, spännande (och skitjobbigt) detta :)
    Började nu blöda rejält från tandköttet när jag borstade tänderna. Behöver inte betyda nåt och hade inte känsligt tandkött i förra graviditeten. Men man hoppas ju. Kan inte låta bli att tycka att fler/mer symptom har kommit idag, hoppas det kan indikera att hcg-halten har ökat...
  • Julm

Jag fick en konstig brunrosa flytning idag. Jag har bim 12/7 och min menscykel brukar vara väldigt exakt, vet tom att den alltid kommer på morgonen. Vad kan det vara?

• Kynisen

Men nu blir jag helt förvirrad på min kropp ... Allt med flytningar och molande värk tydde på äl i tisdags, hade dock likadant typ från fredag-onsdag och äl stickorna gav starkt utslag inte riktigt fullt men har typ bara fått blängt förut. Igår och idag har det tryckt spänt i livmodern och jag hoppades på att det blev ett befruktat ägg som nu livmodern förbereder sig på att ta emot. Tog på kul ett äl test hade bara hållt mig 30 minuter.. Pang fullt utslag!!! Vad nu??? Hade jag inte äl i början på veckan? Eller hade jag tidigare och det ger utslag på graviditet? Eller har inte äl vart ännu? Snurrigt värre!!! Va tror ni? Jag är på dag 16 i cykeln förra cykeln var 28dagar, cykeln innan på 36. Kan ju va en 36a igen och äl på dag 17-18 då. Men är ju typ torr... Va detta med bebisverkstad är snurrigt.. Hahaha

• Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-08 21:42:00 följande:

Men shit vilket sätt att resonera av ditt ex... Kolla absolut upp andra alternativ för kommande graviditet och förlossning! Så länge det gör att det känns bättre och tryggare.

Snart 5 åringen älskar verkligen den boken, haha. Tycker det är jättekul att titta i den! Så tycker absolut att du ska skaffa den. Det exemplaret jag har är från biblioteket men funderar på att faktiskt köpa den också då den var så bra.

Men åh så spännande! Ha så roligt ikväll då. Vad skönt att ägglossningen kom igång så snart för dig också.

Ja nej han e inte riktigt klok den karln!

Ja det ska jag absolut göra. Ska prata med min Bm om det då det blir ett annat län och landsting men det ska inte va nå problem min storasyster valde det sjukhuset så det går nog bra.

Ja det är en sån där bok en nog vill ha faktiskt :)
  • finder

Äl+7 och ömma bröst och bröstvårtor och blötare flytningar. Spännande!

• Guffy78

Vi fick till lite mys ikväll och min temp är mot 38 nu på kvällen. Tyder på temphöjning imorgon . Hoppas att spermier hinner fram till ägget bara. Tempen började gå upp vid 16:00 idag så ägglossning var på förmiddag och ägget bör leva minst 12 timmar . Om några simmare skyndar på sig bara...Om det nu var värsting ägglossning som var så kraftig med så mycket blod så hoppas jag på flera ägg som släppte och någon av de är guldägget:)))

Från dag 13 förra gång till ÄL på dag 19 med värsta värkar någonsin i över en vecka. Nu är man lugn, jag som är värsta kontrollfreak över min kropp:)))

• corran
    copycat skrev 2016-07-09 09:11:10 följande:

Äntligen börjar det bli ordning på torpet här! Guuuud LYCKA!

Grattis :D :D <3 <3
Svar på tråden Bim Juli 2016