Er fru / man
Skulle ni fortfarande vara tillsammans med hen om hen blev handlingsförlamad på något sätt?
Skulle ni fortfarande vara tillsammans med hen om hen blev handlingsförlamad på något sätt?
Du får nog specificera vad du menar med "handlingsförlamad på något sätt". Apatisk/paralyserad? På obegränsad tid?
Eftersom min man blir handlingsförlamad, det vill säga blir ståendes eller sittandes fast han egentligen borde göra något, ungefär en gång i kvarten så, ja, självklart.
Men du menade kanske något annat?
Du får nog specificera vad du menar med "handlingsförlamad på något sätt". Apatisk/paralyserad? På obegränsad tid?
Eftersom min man blir handlingsförlamad, det vill säga blir ståendes eller sittandes fast han egentligen borde göra något, ungefär en gång i kvarten så, ja, självklart.
Men du menade kanske något annat?
Ja, det skulle jag.
Absolut. Om hon förlorar känseln under midjan kan man ju köra analt varje dag, och hon skulle inte ens märka det. Perfekt.
Du har nog missförstått ordet handlingsförlamad. Det har ingen medicinsk innebörd.
Jag menade mer den medicinska innebörden av "handlingsförlamad", ja. Att han t ex inte skulle klara av att sköta sin egen kropp: Lägga sig i sängen, gå på toa, ta sig in i en bil, osv.