• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • DevilsDaughter

Jag gjorde RUL idag! Gick bra, allt såg fint ut. Blev dock flyttad 5 dagar, så senare BF, himla tråkigt att det ska bli så varje gång :( Går ju över en hel del, så när jag gått över 3 veckor så tycker ju sjukvården att jag bara gått över 2 veckor. Tycker det är konstig att de inte ändrar datumet vid IVF men att de gör det annars trots att man gjort flera tidiga UL innan RUL som påvisat att ägglossningsdatumet stämmer. 

• lilsis

Inatt och nu på morgonen har hen buffat rejält Jag hoppas det betyder att jag kommer känna varje dag nu, det vore så skönt!

• DevilsDaughter

lilsis: Jag började känna dagligen efter att rörelserna blev mer tydliga. Då visade det sig ändå igår på RULET att jag hade moderkakan i framvägg. Tycker det är en sån skön bekräftelse på att allt är som det ska när man känner både morgon och kväll. Jag brukar sällan känna när jag är i rörelse men känner när jag ligger ner i sängen. 

• lilsis
    DevilsDaughter skrev 2016-10-18 10:21:06 följande:

lilsis: Jag började känna dagligen efter att rörelserna blev mer tydliga. Då visade det sig ändå igår på RULET att jag hade moderkakan i framvägg. Tycker det är en sån skön bekräftelse på att allt är som det ska när man känner både morgon och kväll. Jag brukar sällan känna när jag är i rörelse men känner när jag ligger ner i sängen. 

Har buffat lite till och från i en vecka även om de är svårt att verkligen veta att det är bebisen. Fast ibland ser det verkligen ut som en fot (eller knytnäve) som trycker ut magen och det bör ju inte vara tarmen

Men något fisksprattel känns det inte som.
  • Frida97an

Hej mitt barn är beräknat 16 maj 2017 :) någon mer som har barn beräknat i maj??
    jag vill gärna gå med i facebooks gruppen :)

• DevilsDaughter

lilsis: Då måste det ju vara bebisen! Min man kände bebisen två gånger häromkvällen när han hade handen utanpå magen. 

• Merajja

Jag är osäker om ja skickat in mitt "gravid intyg" till försäkringskassan som man ska ha fått av bm. Minns inte om ja fått något... Hoppas de inte är "försent". Sen när man går in på försäkringskassans sida ska man ha fyllt i nå inkomst intyg, är de jag eller chefen som ska göra det.... Skit va mkt de e å hålla reda på när man börjar läsa på... Nån fler som börjar fundera på hur länge till de ska jobba? Jag jobbar som frisör... Rätt mkt spring å stressig miljö.

• Anonym (Stockholmstjej)

Jag har inte andra besöket hos barnmorskan förrän i vecka 25 (vid lucia) och antar att jag får moderskapsintyget då.

• megapixeln
    Frida97an skrev 2016-10-22 14:24:59 följande:

Hej mitt barn är beräknat 16 maj 2017 :) någon mer som har barn beräknat i maj??
    jag vill gärna gå med i facebooks gruppen :)

Tror dom flesta är beräknade i mars då detta är en BF mars 2017 grupp Flört
Svar på tråden BF mars 2017