• Anonym (Mamman)

Måste min nyfödda träffa sin far? När?

Jag är gravid med ett ex till mig som jag verkligen inte vill ha någon kontakt med. Jag blev gravid av misstag och är emot abort om någon undrar varför jag behöll det.

Jag är nu i valet och kvalet att skriva på faderskapspapper om att han är far. Helst vill jag uppge honom som far för bebisens skull men jag vill inte själv behöva ha någon kontakt med honom eftersom han betett sig vidrigt mot mig och sårat mig oerhört. Tänker att när bebisen är större kan han få umgänge men när hen är liten behöver väl jag vara med om de ska träffas? Det vill jag inte. I alla fall inte så fort efter förlossningen när jag är känslig utan senare i Så fall, när hen blivit trygg med någon annan som kan vara Med när de lär känna varandra. Kan han begära att få träffa bebisen direkt om han Står på papper som far? Typ direkt efter hen föds? Eller hur snart efter? Jag hoppas han inte kan begära att få träffa hen direkt och att en socialtant överlämnar eller nåt om jag vägrar träffa honom? Jag är ju hens trygghet när hen är nyfödd. Vilka är reglerna? Måste jag sätta fader okänd för att slippa träffa honom på något år i allafall?

• Svar på tråden Måste min nyfödda träffa sin far? När?
  • elmadumle
    Anonym (Moster) skrev 2016-06-26 10:43:17 följande:

En nyfödd klarar sig utmärkt med sin mamma.Barnet har rätt till sin pappa.Det kan bli mera umgånge med pappan när barnet är större.Du ska inte behöva sitta varje dag med pappan för att han måste träffa barnet.Ha egen vårdnad.

Hon behöver inte sitta med pappan, en normal pappa klarar utmärkt att umgås med sitt barn utan att mamman flåsar honom i nacken hela tiden.
  • Anonym (-)
    elmadumle skrev 2016-06-26 12:03:27 följande:
    Hon behöver inte sitta med pappan, en normal pappa klarar utmärkt att umgås med sitt barn utan att mamman flåsar honom i nacken hela tiden.
    Fast ett sånt litet barn ska inte behöva slitas mellan två vuxna människor, pga nått jävla rättvisetänk. Barnet är primitivt! Med primitiva instinkter.
    FAN vad jag hatar denna moderna värld. Tvi!
  • elmadumle
    Anonym (-) skrev 2016-06-26 12:08:03 följande:
    Fast ett sånt litet barn ska inte behöva slitas mellan två vuxna människor, pga nått jävla rättvisetänk. Barnet är primitivt! Med primitiva instinkter.
    Ja och barnet har två föräldrar. Om pappan är normal så får mamman sätta sitt ego åt sidan och låta de träffas, enklast är ju givetvis hos mamman i början. Mamman har inte ensamrätt till sitt barn, eller rättare, ingen förälder har ensamrätt till ett barn. 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (-) skrev 2016-06-26 12:08:03 följande:
    Slitas mellan två människor? Det är ju föräldrarna vi pratar om.

Barnet tar ingen skada  av att vara en stund med sin pappa utan att mamman är i samma rum. 
  • Anonym (-)
    Anonym (Sara) skrev 2016-06-26 12:14:54 följande:

Barnet tar ingen skada  av att vara en stund med sin pappa utan att mamman är i samma rum. 
    Jo, det är obekanta dofter, etc.
    Läs på om primitiva spädbarn ffs.
  • Anonym (?!)
    Anonym (Sara) skrev 2016-06-26 12:14:54 följande:

Vad vet du om det? Jag säger inte att det är så men hur kan du uttrycka dig så tvärsäkert om att barnet inte tar skada?

Vi vet inte vad TS har för skala på "vidrigt". Det kan vara allt från lite retsam till fullständigt galen och våldsbenägen.
  • elmadumle
    Anonym (-) skrev 2016-06-26 12:17:10 följande:
    Det blir inte obekant om de får umgås. 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (-) skrev 2016-06-26 12:17:10 följande:
    Då menar du alltså att ett nyfött barn bara kan ha kontakt med sin mamma, ingen annan?

Tänk efter innan du skriver...
  • Anonym (Sara)
    Anonym (?!) skrev 2016-06-26 12:18:02 följande:
    Vad vet du om det? Jag säger inte att det är så men hur kan du uttrycka dig så tvärsäkert om att barnet inte tar skada?

Vi vet inte vad TS har för skala på "vidrigt". Det kan vara allt från lite retsam till fullständigt galen och våldsbenägen.
    Varför ska vi utgå från att pappan ska skada barnet?

Om pappan skadar barnet, tror du inte TS  vidtar åtgärder då?

Att neka pappan kontakt med barnet för att han kanske skulle skada barnet är ju befängt. Då skulle ju ingen pappa få vara nära sitt barn. Hur tänker du?

Och ska verkligen TS vara med barnet, hon kan ju också skada barnet?
  • Anonym (Moster)
    elmadumle skrev 2016-06-26 12:03:27 följande:

Fast TS kanske inte är säker på det?På mannen?Om han klarar av detta.Dessutom är inte alla män intresserade ensam ta hand om en bebis,eller hur.
Svar på tråden Måste min nyfödda träffa sin far? När?