• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

Hur ska jag få sambon att förstå att jag behöver tid UTAN hans barn? Vilda barn på 6 och 8 år. I sommar skulle vi ha 3 veckor semester på samma gång. Barnen skulle vara här på 2 av hans veckor, alltså 1 vecka av våra 3 tillsammans. Men nu blev det plötsligt ändrat då mamman bestämde sig för att resa bort. Nu har vi dem 2,5 veckor av 3. Alltså vi får inte mera ledigt än en vanlig helg. Jag vill inte passa upp hans barn på min semester, så jag sa till på jobbet att jag tar en vecka mindre semester då. Sambon blev sur och tycker att jag borde vilja umgås med barnen.. Men hur mycket semester är det då de väcker oss 6.00 varje morgon, de klarar ingenting själv så ALLT måste man hjälpa dom med. Det e ju mera jobb hemma än på det riktiga jobbet!

Jag hade ju sett fram emot att för en gångs skull få lite extra uppmärksamhet av sambon, att inte ha ungarna hängande efter hela tiden. Att få känna att jag är viktigast en stund. Är så himla besviken!!

Har levt ihop med dom i 4 år. Samma sak varje semester. Jag förstår ju att han vill ha dem så mycket som möjligt men han borde ju också förstå att jag kanske vill få lite tid med honom utan barnen!

• Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!
  • Anonym (Förstår)

Men tycker du på fullaste allvar att det är att vägra för att man vill ha tid med sin sambo och vårda relationen? Och tycker du på fullaste allvar att en åttaåring ska behöva hjälp att torka rumpan till vardags?

Är du barnens mamma måntro..?

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:27:51 följande:

Ja men andra ord vägrar du ta mera än dom veckor som ni skulle ha haft dom

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:29:01 följande:

Sen är det faktiskt synd om barnet som ska behöva gå med bajs i rumpan för att du vägrar hjälpa till , den enda som lider är barnet o det är inte ok

• Anonym (--)

Sen är det faktiskt synd om barnet som ska behöva gå med bajs i rumpan för att du vägrar hjälpa till , den enda som lider är barnet o det är inte ok

Det är inte TS ansvar att rädda ungarna från inkompetenta föräldrar. Kan inte barnens föräldrar ta hand om sina ungar själva får dom väl ansöka om stöd hos soc. TS är ingen personlig assistent.
  • Anonym ((&))
    Anonym (--) skrev 2016-07-03 09:45:34 följande:
    Det är inte TS ansvar att rädda ungarna från inkompetenta föräldrar. Kan inte barnens föräldrar ta hand om sina ungar själva får dom väl ansöka om stöd hos soc. TS är ingen personlig assistent.
    Om inte nån av föräldrarna är hemma då ? Ska dom komma hem om barnet ska bajsa ?
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 09:45:33 följande:

Men tycker du på fullaste allvar att det är att vägra för att man vill ha tid med sin sambo och vårda relationen? Och tycker du på fullaste allvar att en åttaåring ska behöva hjälp att torka rumpan till vardags?

Är du barnens mamma måntro..?

Tiden med sambo är ju redan borta då han ville ha sina barn den tiden .
    Har ett barn problem med att hantera just torkningen i rumpan måste ju nån hjälpa till , om ingen annan är hemma o ts vägrar ska alltså barnet gå med bajs i rumpan till pappa kommer hem ?
  • Anonym (Förstår)

Ja just det, tiden är borta för att MAMMAN valde bort sina barn. Är det fel av TS att ifrågasätta detta och bli besviken?!

Och vad det gäller bajset i rumpan så torkar sig inte åttaåringen för att den "tycker det är äckligt" enligt vad TS skrivit tidigare i tråden. Inte för att den inte kan utan enbart för att den inte vill. TS vill inte heller (för att barnet ska lära sig). Vems är problemet? Jo det ligger hos mamman och pappan. Inte hos TS.

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:54:03 följande:

Har ett barn problem med att hantera just torkningen i rumpan måste ju nån hjälpa till , om ingen annan är hemma o ts vägrar ska alltså barnet gå med bajs i rumpan till pappa kommer hem ?

• Anonym (Förstår)

Fritidspersonal torkar inte heller barnen i rumpan. När de är sex år förväntas de klara detta själva vilket ju de allra flesta redan gör eller snabbt lär sig. Varför tycker du TS ska "dadda" med detta barnet? Jag personligen tycker det är bra att någon satt ner foten när nu föräldrarna inte gör det.

Anonym ((&)) skrev 2016-07-03 09:54:03 följande:

• Anonym (Hedvig)
    sextiotalist skrev 2016-07-03 09:22:06 följande:

Du kanske ska läsa de (rätt många) trådar där en ny kvinna får den nya rollen som hushållerska (och ibland även barnflicka) trots att pappan fixade det innan. Även de trådar där pappan träffat en ny och då genast vill ha varannan vecka.

Min syniska bild beror på att det inte är ovanligt och jag vet att denna rollfördelning, förr eller senare leder till att den nya blir irriterad och frustrerad och i slutändan ser mannens barn som en belastning. Dvs det är inte barnens bästa att släppa allt för att umgås med barnen.

Självklart så bör en vuxen man fixa det nödvändigaste i ett hem.

Har TS skrivit att sambon inte KAN sköta hushållssysslor?

Och vad har andra trådar med TS sambo att göra? Det finns otaliga trådar om pappor som skiter i sina barn också, eller bonusmammor som är riktiga häxor, ska vi dra in de trådarna också tycker du?

Cynism må vara ditt förhållningssätt när du tolkar världen, men det gör inte att det du skriver låter mindre fördomsfullt.

Vad skulle f.ö DU ha gjort i pappans ställe? Ingen kan tvingas att vara en ansvarsfull förälder, och när nu den andra föräldern brister i ansvar skall han då skita i att barnen inte har någon som tar hand om dem? Vad skulle du rått honom till i den uppkomna situationen?

I mina ögon är det verkligen att ta föräldraansvar att inte lämna barnen vind för våg utan ställa upp på dem.

Ja, det är skittråkigt att TS kom i kläm, men lika lite som en man kan tvingas ta mer än ekonomiskt ansvar för sin avkomma så kan en kvinna tvingas ta hand om sitt barn. Han har inga lagliga åtgärder för att pressa på mamman att ta mer ansvar annat än att begära hela vårdnaden och se hur hon reagerar (vilket skulle kunna resultera i att barnen bodde på heltid hos honom).
  • sextiotalist
    Anonym (Hedvig) skrev 2016-07-03 10:03:40 följande:

Har TS skrivit att sambon inte KAN sköta hushållssysslor?

Och vad har andra trådar med TS sambo att göra? Det finns otaliga trådar om pappor som skiter i sina barn också, eller bonusmammor som är riktiga häxor, ska vi dra in de trådarna också tycker du?

Cynism må vara ditt förhållningssätt när du tolkar världen, men det gör inte att det du skriver låter mindre fördomsfullt.

Vad skulle f.ö DU ha gjort i pappans ställe? Ingen kan tvingas att vara en ansvarsfull förälder, och när nu den andra föräldern brister i ansvar skall han då skita i att barnen inte har någon som tar hand om dem? Vad skulle du rått honom till i den uppkomna situationen?

I mina ögon är det verkligen att ta föräldraansvar att inte lämna barnen vind för våg utan ställa upp på dem.

Ja, det är skittråkigt att TS kom i kläm, men lika lite som en man kan tvingas ta mer än ekonomiskt ansvar för sin avkomma så kan en kvinna tvingas ta hand om sitt barn. Han har inga lagliga åtgärder för att pressa på mamman att ta mer ansvar annat än att begära hela vårdnaden och se hur hon reagerar (vilket skulle kunna resultera i att barnen bodde på heltid hos honom).

Jag hade gjort exakt som min sambo. Dvs inte gått med på det. I detta fall hade exet varit den som fått avboka resan.
  • Anonym (H)

Jag förstår dig helt och hållet ts. Nu har både jag och min man ett varsitt barn sedan tidigare och pga mannens jobb så har vi alltid ett av barnen hemma.

Ibland skaffar vi barnvakt till det barnet som är hemma men det händer väldigt sällan. Vi har oftast en barnledig helg under sommaren, då schemat ser lite annorlunda ut då och vi skulle aldrig byta bort den helgen.

Mitt ex ville byta en helg förra sommaren men vi hade planer då och min man hade tagit ledigt från jobbet, så jag sa tvärnej och mitt ex blev skitsur.
    Antar att jag är en dålig mamma då men då får det vara så.

Hade min man gjort som din så hade jag blivit galen! Att du vill ha egentid med honom är inte ett dugg konstigt men jag undrar varför han låter mamman "komma undan" med det? Vad hade hänt om han hade sagt nej och stått på sig? Hade hon åkt ändå eller vad? För jag förstår verkligen inte varför han inte kan stå på sig?!

• Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 10:00:06 följande:

Ja just det, tiden är borta för att MAMMAN valde bort sina barn. Är det fel av TS att ifrågasätta detta och bli besviken?!

Och vad det gäller bajset i rumpan så torkar sig inte åttaåringen för att den "tycker det är äckligt" enligt vad TS skrivit tidigare i tråden. Inte för att den inte kan utan enbart för att den inte vill. TS vill inte heller (för att barnet ska lära sig). Vems är problemet? Jo det ligger hos mamman och pappan. Inte hos TS.

Är väl mer pappas fel som gick med på att ta barnen extra , han har ju kunnat vägra ?
    Om ett barn tycker det är äckligt att torka sig själv så ska dom ha bajs i rumpan då ? Dom ska straffas helt enkelt o riskera sår istället ?
    Vem vill ett barn så illa ?

Varför inte försöka få barnet att torka sig själv på ett pedagogiskt sätt istället för att straffa på det viset ?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!