• Anonym (Hugo)

Min flickvän är ofta sur.

Jag och min flickvän har varit ett par i tre år och jag älskar henne tre gånger till månen och tillbaka.
    Aldrig haft en underbarare och sötare tjej. Men de senaste månaderna så är hon ofta sur och otacksam.
    Om jag förbereder en överraskning till henne och säger några dagar innan att den dagen hämtar jag upp dig efter jobbet och då ska vi iväg på en hemlig utflykt. Känns som att hon förväntar sig mer.

När jag står och lagar mat så hände det tidigare att hon kom in i köket och sa mm vad gott det luktar och gav mig en puss och nu förtiden så ligger hon i soffan med sin mobil och ropar om maten inte är klar någon gång.

Vardagsmyset älskar jag, ligga i soffan och kramas och pussas men hon vill inte göra det längre, om jag går fram till henne och börjar lukta henne i nacken och pussa på hennes hals så blir hon sur och lägger någon tvär kommentar. Kan få någon puss när jag kommer hem från jobbet men morgonpussarna när vi precis vaknat får jag definitivt inte längre.

På fredagarna slutar jag tidigt och då brukar jag göra det mysigt i lägenheten, laga god mat, skruva upp en flaska vin och tända ljus när hon kommer hem, hon brukar få en bukett med blommor och någon överraskning.
    Hon uppskattar det inte lika mycket längre känner jag för hon äter upp och oftast åker hon iväg sen till någon vän.

Hon överraskar aldrig mig med något men jag behöver inte det för bara jag har henne så är jag lycklig.
    Vill ha tillbaka min gamla Saga, hon som alltid var glad, som alltid ville hitta på saker tillsammans, hon som mer en gärna kunde pussas en hel kväll, som uppskattade när jag kom och hämtade henne mitt i natten osv och inte tar allt för givet.

Senast förra året kom hon varje dag och sa att hon älskar mig och la sig i min famn men nu var det länge sedan hon sa det, jag säger ofta att hon är det värdefullaste jag har i mitt liv och hur mycket jag älskar henne, sedan händer det att jag ibland skriver ner gulliga saker till henne på en lapp som hon ser när hon kommer hem, men hon tycker att det är löjligt och att man skrev brev när man gick på lekis.

• Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.
  • Anonym (Det tråkiga behövs)

Din f-vän har helt enkelt kommit ur smekmånadsfasen före dig. Man kan inte alltid ligga på topp. Dessutom så skämmer du bort din f-vän så dina överraskningar har tyvärr blivit vardagsmat för henne. Man behöver de tråkiga perioderna i ett förhållanden för att kunna utvecklas tillsammans och för att kunna uppskatta det goda. Men tycker du att hon inte uppskattar dig så är det bästa att prata med henne och berätta för henne hur du känner det och fråga henne vad som är fel.

• Anonym (Hugo)
    fjanten skrev 2016-07-02 15:04:33 följande:
    Det låter som mig och mitt ex... Jag var trött på honom, på oss, vår relation, ALLT som var vi. ...men jag drog nog ut på tiden lite för länge innan jag gjorde slut. 8-9 månader för länge, betedde mig som din tjej, och sårade honom fruktansvärt. Skulle ha brutit innan. Du behöver prata med henne och be att få ett ärligt svar.
    Okej, vad gjorde han för fel eftersom du betedde dig på det sättet? Jag vill min flickvän allt väl men jag har svårt att hitta balansen. Mina vänner säger att jag beter mig som en toffel.
    Kommer ju inte hem varje dag med blommor eller presenter utan det är då och då.Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan henne.
    Anonym (Hur gammal?) skrev 2016-07-02 19:46:06 följande:
    Hur gammal är hon? Jag har efter åtskilliga förhållanden skaffat mig stor erfarenhet av kvinnor i olika åldrar. De brukar vara glada upp till 35 års åldern, och bli glada igen vid strax efter 40, men däremellan är de skitjobbiga, griniga och tjuriga.

Vad detta beror på vet jag inte, men jag gissar på att det är ett slags förstadium till klimakteriet som kommer i den åldern, som på sätt och vis, psykiskt men inte fysiskt, är värre än själva klimakteriet.

Den åldern, för kvinnor, påminner en del om hur de beter sig i puberteten. Jag vet inte om det finns ett samband mellan grinig som tonåring och grinig som 35-42:åring, men gissar på ett samband. 
    Saga är 26.
    Anonym (Jobbig) skrev 2016-07-02 19:28:30 följande:
    Sluta håll på!
    Tror du gör för mycket... Ärligt. Du verkar hur go som helst men jag tror din flickvän tröttnat på allt gull.
    det är underbart med romantik i vardagen men det får inte bli för mycket. Förstår du menar väl me tillslut blir det liksom ingen överraskning längre...

Hoppas allt ordnar sig. Slappna av å fokusera på dig själv. Vem vet. Kanske längtar hon efter att överraska dig men du hinner alltid före.
    Jag förstår hur du menar. 

• Anonym (Jobbig)

Jag hoppas du tolkade mig rätt! Alla tjejer drömmer väl om att ha en så engagerad kille som du! Men spara på krutet lite. Hoppas allt ordnar sig!

• Anonym (Hugo)
    Anonym (Jobbig) skrev 2016-07-03 01:19:36 följande:
    Jag hoppas du tolkade mig rätt! Alla tjejer drömmer väl om att ha en så engagerad kille som du! Men spara på krutet lite. Hoppas allt ordnar sig!
    Jo jag tog inte illa upp, bra och få andras synpunkter. Vet inte om de drömmer om en sån som mig. Enligt dr nail så är jag en mes och det låter inte som något positivt. Men jag har alltid gillat romantik och väljer hemmakväll med Saga hellre än att gå på krogen. 
    Kanske får försöka ändra på mig lite.
  • Anonym (p)
    Anonym (mor) skrev 2016-07-02 13:11:23 följande:
    Så tacksam jag är att jag inte har någon son. Jag skulle AVSKY.......AVSKY varje minut då min son skulle stå på tå för att tillfredsställa en sur flickväns minsta vink. Jag skulle LIDA när min son stryker medhårs, daltar och gör allt för att vara till lags........och detta för att?......ja få "komma till"!? Jag har inte en aning varför så många killar låter sig hunsas som om de vore oälskade hundar.
    Daltar din svärson med din dotter då? Skulle du be din dotter bli en bättre flickvän om så var fallet?
  • Anonym (mor)
    Anonym (p) skrev 2016-07-03 02:19:55 följande:
    Daltar din svärson med din dotter då? Skulle du be din dotter bli en bättre flickvän om så var fallet?
    Mina döttrar är giftasvuxna och nu har de båda pojkvänner de känner respekt för och deras förhållanden är jämlika. Ingen av dem skulle stå ut med en kille helt utan ryggrad och en sådan relation skulle blivit väldigt kortvarig så jag skulle inte hunnit ingripa.
  • FrökenKanSjälv

Jag skulle bli helt vansinnig av att ha en pojkvän som höll på och gullade på det där sättet! Känna mig otroligt kvävd!

Dejtade ett tag en man som höll på med massa tända ljus och puttinuttiga lappar men stod inte ut. Nu är jag gift med en man som är precis lika rak och oromantisk som jag vilket är helt perfekt.

TS, det låter som att din tjej har tröttnat på dig men inte vågar säga det.

• fjanten
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-03 01:15:24 följande:

Okej, vad gjorde han för fel eftersom du betedde dig på det sättet? Jag vill min flickvän allt väl men jag har svårt att hitta balansen. Mina vänner säger att jag beter mig som en toffel.

Kommer ju inte hem varje dag med blommor eller presenter utan det är då och då.Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan henne.Saga är 26.Jag förstår hur du menar. 

Grejen var den att jag inte längre var kär i honom, så alla små kärleksbevis och ALLT blev bara irriterande. Jag kände ju inte längre så för honom. Men jag var rädd för att lämna, vi hade varit tillsammans så länge och han var ju trygg. Så han kunde nog inte ha gjort något, mina känslor var redan borta.
  • Isabellisen
    Anonym (Hur gammal?) skrev 2016-07-02 19:46:06 följande:

Hur gammal är hon? Jag har efter åtskilliga förhållanden skaffat mig stor erfarenhet av kvinnor i olika åldrar. De brukar vara glada upp till 35 års åldern, och bli glada igen vid strax efter 40, men däremellan är de skitjobbiga, griniga och tjuriga.

Vad detta beror på vet jag inte, men jag gissar på att det är ett slags förstadium till klimakteriet som kommer i den åldern, som på sätt och vis, psykiskt men inte fysiskt, är värre än själva klimakteriet.

Den åldern, för kvinnor, påminner en del om hur de beter sig i puberteten. Jag vet inte om det finns ett samband mellan grinig som tonåring och grinig som 35-42:åring, men gissar på ett samband. 

Vad larvigt sagt! Jag och mina vänner är hur glada som helst och vi är i 35-40-års åldern. Men vi bryr oss inte om materiell standard och har inga barn så vi gör mer vad vi själva vill.

Jag tror grinigheten har att göra med att kvinnor en viss tid i livet har väldigt mycket att bära upp och höga krav på sig vid en viss ålder, tänk småbarnsåren, jobb inom stressyrken vård, omsorg och skola, hus, sjuka föräldrar och dylikt. Utbrändheten är störst för kvinnor mellan 35-45 år och kvinnor har rent generellt högre krav på sig själva när det gäller att ta hand om barn och prestationer på jobbet. Duktig flicka syndrom
  • Isabellisen
    Isabellisen skrev 2016-07-03 11:28:19 följande:

Vad larvigt sagt! Jag och mina vänner är hur glada som helst och vi är i 35-40-års åldern. Men vi bryr oss inte om materiell standard och har inga barn så vi gör mer vad vi själva vill.

Jag tror grinigheten har att göra med att kvinnor en viss tid i livet har väldigt mycket att bära upp och höga krav på sig vid en viss ålder, tänk småbarnsåren, jobb inom stressyrken vård, omsorg och skola, hus, sjuka föräldrar och dylikt. Utbrändheten är störst för kvinnor mellan 35-45 år och kvinnor har rent generellt högre krav på sig själva när det gäller att ta hand om barn och prestationer på jobbet. Duktig flicka syndrom

Typiskt killar! När man har mens får man höra #har du pms eller?# Så fort man hävdar sina rättigheter och säger vad man tycker.

När man är 35-45 får man höra #är du i klimakteriet/förklimakteriet eller?# Så fort man hävdar sina rättigheter och säger vad man tycker.

Någonstans däremellan kanske någon lyssnar på vad man säger, tack.
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.