• Anonym (Hugo)

Min flickvän är ofta sur.

Jag och min flickvän har varit ett par i tre år och jag älskar henne tre gånger till månen och tillbaka.
    Aldrig haft en underbarare och sötare tjej. Men de senaste månaderna så är hon ofta sur och otacksam.
    Om jag förbereder en överraskning till henne och säger några dagar innan att den dagen hämtar jag upp dig efter jobbet och då ska vi iväg på en hemlig utflykt. Känns som att hon förväntar sig mer.

När jag står och lagar mat så hände det tidigare att hon kom in i köket och sa mm vad gott det luktar och gav mig en puss och nu förtiden så ligger hon i soffan med sin mobil och ropar om maten inte är klar någon gång.

Vardagsmyset älskar jag, ligga i soffan och kramas och pussas men hon vill inte göra det längre, om jag går fram till henne och börjar lukta henne i nacken och pussa på hennes hals så blir hon sur och lägger någon tvär kommentar. Kan få någon puss när jag kommer hem från jobbet men morgonpussarna när vi precis vaknat får jag definitivt inte längre.

På fredagarna slutar jag tidigt och då brukar jag göra det mysigt i lägenheten, laga god mat, skruva upp en flaska vin och tända ljus när hon kommer hem, hon brukar få en bukett med blommor och någon överraskning.
    Hon uppskattar det inte lika mycket längre känner jag för hon äter upp och oftast åker hon iväg sen till någon vän.

Hon överraskar aldrig mig med något men jag behöver inte det för bara jag har henne så är jag lycklig.
    Vill ha tillbaka min gamla Saga, hon som alltid var glad, som alltid ville hitta på saker tillsammans, hon som mer en gärna kunde pussas en hel kväll, som uppskattade när jag kom och hämtade henne mitt i natten osv och inte tar allt för givet.

Senast förra året kom hon varje dag och sa att hon älskar mig och la sig i min famn men nu var det länge sedan hon sa det, jag säger ofta att hon är det värdefullaste jag har i mitt liv och hur mycket jag älskar henne, sedan händer det att jag ibland skriver ner gulliga saker till henne på en lapp som hon ser när hon kommer hem, men hon tycker att det är löjligt och att man skrev brev när man gick på lekis.

• Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.
  • Isabellisen
    Dr Nail skrev 2016-07-04 03:23:17 följande:

Antingen det, eller så har man självrespekt. 

Men jag håller med: fortsätt ts; det verkar gå bra, baserat på det du skriver :D

Va? Jättegulligt att åka och köpa godis ju om man ska mysa på kvällen eller ha en man som lagar en romantisk middag och överraskar. Det är ju en sån gullig karl som man vill ha, så klart!
  • Anonym (Sad)

...och varför är hon sur?

• Anonym (ö)
    Anonym (Sad) skrev 2016-07-04 09:12:26 följande:
    ...och varför är hon sur?
    ...svensk bortskämd tjej, need I say more
  • Anonym (been there)
    Furienna skrev 2016-07-04 07:26:30 följande:
    Sa du någonsin till honom att han kunde ta det lite lugnare? Eller var du som TS:s flickvän, som bara är sur och inte vill förklara varför?
    Jag sa det flera gånger, sur var jag dock inte men ibland blev jag frustrerad. Jag tror att han var på en annan nivå än mig, han var dödskär och såg en framtid men jag såg den inte lika tydligt. 
  • Anonym (been there)
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-03 23:37:49 följande:
    Mm kan känna igen det du skriver mycket väl. Fast oftast är det hon som säger om vi ligger i soffan, vad gott det skulle vara med lösgodis, kan inte du åka iväg och handla det till oss.
    Men visst mina vänner skämmer inte bort sina tjejer lika mycket som mig men någon gång ibland vill jag få henne att känna sig som en prinsessa. Hon förtjänar verkligen att vara lycklig.
    Hon kanske behöver lite tid ensam som du säger.
    Jag skulle tippa på att om du dumpar henne så kommer hon att "leva livet" och träffa andra killar men sen kommer hon inse att du var den typ av kille hon vill ha, som alla tjejer vill ha. Då hoppas jag att du träffat någon annan och att du inte har känslor kvar. Det du gör TS är helt underbart, så länge man är på samma nivå.
  • Anonyma Stina

Låter lite som att hennes knslor för dig har svalnat, och att hon därför går o mår dåligt för att hennes känslor svalnat. Och att hon därför har dåligt samvete för att du gör så många snälla sakerr för henne,utan att hon tycker sig vara värd dom.

Säger som många andra här, prata med henne o fråga hur hon ser på ert förhållande.
    För din egen skull kanske du bör tänka o fundera på om du fortfarande vill vara i ett förhållande där det du gör inte uppskattas o att du inte får lika mycket kärlek o sånt som du vill ha.

• Anonym (77)

jag tror hon inte är så kär längre, men hon är bekväm, gillar allt du gör för henne. Det är ingen skillnad mot alla trådar man läst där det är kvinnor som skriver om män som inte gör mkt hemma, men gärna drar ut med kompisarna, inte lagar mat, städar eller annat. 

Dags att ta ett allvarligt snack om framtiden.

Jag tycker du låter som en mycket bra kille, rätt lik min sambo, men här hjälps vi åt. Skulle skämmas ögonen ur mig om jag betedde mig som din tjej.

• Anonym (Försvunna känslor)

Hennes känslor har med all sannolikhet svalnat eller försvunnit helt. Jag känner tyvärr igen mig i din flickvän i hur jag började bete mig mot slutet av mitt förra förhållande när känslorna försvann. Det kan tyckas fegt såhär i efterhand att jag inte sa något tidigare och lät det dra ut på tiden, men det tog i ärlighetens namn ett bra tag innan polletten trillade ner. Först så trodde jag att det bara var jag som var stressad och trött, men sen insåg jag att mitt avståndstagande berodde på att kärleken tagit slut. 

Det absolut enda sättet för dig att få reda på hur det ligger till är att prata med henne och ställa henne mot väggen. Om det är så att hon tappat känslorna så kanske hon helt enkelt inte förstått det än eller förstått men blundar och hoppas att det ska bli bättre. Men det kommer det ju i så fall inte komma av sig själv, utan då är det läge att antingen ta en paus eller börja gå i parterapi, för att reda ut var problemet ligger. Det kan ju även vara så att hon drabbats av en depression som inte har med dig att göra. Då drar man sig i regel undan från både närstående och omvärlden.

Hursomhelst så ska du inte låta det fortlöpa utan att prata med henne. Så här ska du verkligen inte behöva ha det, utan det mesta tyder på att hennes känslor försvunnit och då går du vidare till någon som faktiskt älskar dig och visar sin uppskattning. 

• Danniboy
    Isabellisen skrev 2016-07-04 09:08:34 följande:
    Va? Jättegulligt att åka och köpa godis ju om man ska mysa på kvällen eller ha en man som lagar en romantisk middag och överraskar. Det är ju en sån gullig karl som man vill ha, så klart!
    Tvivlar jag inte på, men i TS fall är det uppenbarligen inte så uppskattat, och då måste man lära sig att säga ifrån. Spelar ingen roll om det är en kille eller tjej, om ens partner bara tar tar och tar utan att ge någonting tillbaka förtjänar han/hon inte ett skit.
  • Danniboy
    Anonym (Försvunna känslor) skrev 2016-07-04 14:49:46 följande:

Hennes känslor har med all sannolikhet svalnat eller försvunnit helt. Jag känner tyvärr igen mig i din flickvän i hur jag började bete mig mot slutet av mitt förra förhållande när känslorna försvann. Det kan tyckas fegt såhär i efterhand att jag inte sa något tidigare och lät det dra ut på tiden, men det tog i ärlighetens namn ett bra tag innan polletten trillade ner. Först så trodde jag att det bara var jag som var stressad och trött, men sen insåg jag att mitt avståndstagande berodde på att kärleken tagit slut. 

Det absolut enda sättet för dig att få reda på hur det ligger till är att prata med henne och ställa henne mot väggen. Om det är så att hon tappat känslorna så kanske hon helt enkelt inte förstått det än eller förstått men blundar och hoppas att det ska bli bättre. Men det kommer det ju i så fall inte komma av sig själv, utan då är det läge att antingen ta en paus eller börja gå i parterapi, för att reda ut var problemet ligger. Det kan ju även vara så att hon drabbats av en depression som inte har med dig att göra. Då drar man sig i regel undan från både närstående och omvärlden.

Hursomhelst så ska du inte låta det fortlöpa utan att prata med henne. Så här ska du verkligen inte behöva ha det, utan det mesta tyder på att hennes känslor försvunnit och då går du vidare till någon som faktiskt älskar dig och visar sin uppskattning. 

Bra skrivet. Tänkte skriva något i samma stil, men nu slipper jag. Weee :D
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.