• Anonym (Hugo)

Min flickvän är ofta sur.

Jag och min flickvän har varit ett par i tre år och jag älskar henne tre gånger till månen och tillbaka.
    Aldrig haft en underbarare och sötare tjej. Men de senaste månaderna så är hon ofta sur och otacksam.
    Om jag förbereder en överraskning till henne och säger några dagar innan att den dagen hämtar jag upp dig efter jobbet och då ska vi iväg på en hemlig utflykt. Känns som att hon förväntar sig mer.

När jag står och lagar mat så hände det tidigare att hon kom in i köket och sa mm vad gott det luktar och gav mig en puss och nu förtiden så ligger hon i soffan med sin mobil och ropar om maten inte är klar någon gång.

Vardagsmyset älskar jag, ligga i soffan och kramas och pussas men hon vill inte göra det längre, om jag går fram till henne och börjar lukta henne i nacken och pussa på hennes hals så blir hon sur och lägger någon tvär kommentar. Kan få någon puss när jag kommer hem från jobbet men morgonpussarna när vi precis vaknat får jag definitivt inte längre.

På fredagarna slutar jag tidigt och då brukar jag göra det mysigt i lägenheten, laga god mat, skruva upp en flaska vin och tända ljus när hon kommer hem, hon brukar få en bukett med blommor och någon överraskning.
    Hon uppskattar det inte lika mycket längre känner jag för hon äter upp och oftast åker hon iväg sen till någon vän.

Hon överraskar aldrig mig med något men jag behöver inte det för bara jag har henne så är jag lycklig.
    Vill ha tillbaka min gamla Saga, hon som alltid var glad, som alltid ville hitta på saker tillsammans, hon som mer en gärna kunde pussas en hel kväll, som uppskattade när jag kom och hämtade henne mitt i natten osv och inte tar allt för givet.

Senast förra året kom hon varje dag och sa att hon älskar mig och la sig i min famn men nu var det länge sedan hon sa det, jag säger ofta att hon är det värdefullaste jag har i mitt liv och hur mycket jag älskar henne, sedan händer det att jag ibland skriver ner gulliga saker till henne på en lapp som hon ser när hon kommer hem, men hon tycker att det är löjligt och att man skrev brev när man gick på lekis.

• Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.
  • Anonym (Hur gammal?)
    Isabellisen skrev 2016-07-03 11:28:19 följande:
    Vad larvigt sagt! Jag och mina vänner är hur glada som helst och vi är i 35-40-års åldern. Men vi bryr oss inte om materiell standard och har inga barn så vi gör mer vad vi själva vill.

Jag tror grinigheten har att göra med att kvinnor en viss tid i livet har väldigt mycket att bära upp och höga krav på sig vid en viss ålder, tänk småbarnsåren, jobb inom stressyrken vård, omsorg och skola, hus, sjuka föräldrar och dylikt. Utbrändheten är störst för kvinnor mellan 35-45 år och kvinnor har rent generellt högre krav på sig själva när det gäller att ta hand om barn och prestationer på jobbet. Duktig flicka syndrom
    Ni ser det säkert själva som att ni har hur glada som helst, men skillnaden märks tydligt på hur ni är i din ålder jämfört med före och efter. Nu är jag själv till åren så alltför unga går bort, men jag har ett krav på att hon skall vara mellan 25 och 35 eller 42+ annars får det vara.
  • Anonym (Haha)

Haha, lyssna på denna självutnämnda expert! Tydligt att erfarenheten brister

:D

Anonym (Hur gammal?) skrev 2016-07-03 11:35:10 följande:

Ni ser det säkert själva som att ni har hur glada som helst, men skillnaden märks tydligt på hur ni är i din ålder jämfört med före och efter. Nu är jag själv till åren så alltför unga går bort, men jag har ett krav på att hon skall vara mellan 25 och 35 eller 42+ annars får det vara.

• Isabellisen
    Anonym (Hur gammal?) skrev 2016-07-03 11:35:10 följande:

Nej, du har helt fel.

Jag är mycket lyckligare nu än när jag var 30. Nu har jag fått mer utbildning, tagit examen, fått bättre jobb med trygghet och goda arbetsvillkor, ca 10 000 kr mer i lön, tid och möjlighet att satsa på mina intressen, jag tror mer på mig själv och har bättre självförtroende, bättre lägenhet med fin inredning och uteplats, större kännedom om mig själv och vad jag behöver för att vara lycklig. Jag vågar mera och satsar på det jag tycker är kul och lyssnar inte på vad andra tycker man ska göra. Dessutom har jag pengar till allt roligt. Löneökningen gör att jag kunnat gå ner i tid och satsat på det som är min passion i livet, inte bara jobba. Vilket gjort mig mer lycklig också.
  • Anonym (Haha)

Till TS, ändra inte på dig, du låter som en underbar pojkvän, och du har förutsättningar för ett fantastiskt livslångt förhållande!

Men du behöver prata med henne. Kanske bli tydligare med dina behov o förväntningar? Inte bara ge men även få. Trygga killar som vågar kommunicera vad de känner o tänker är sexigt.

Det låter som hon loggat ut från ert förhållande, ta reda på varför. Var beredd på att det inte blir ni, men garanterat kommer du i så fall att träffa ngn annan. Såna som du växer ej på träd.

• Isabellisen
    Anonym (Mor nr 2) skrev 2016-07-02 13:35:49 följande:

Kunde inte sagt detta bättre själv! Varför är män så underdåniga? Jag har redan pratat med min son och varnat honom för att vara en toffel, det värsta en man kan vara.

Nej, det tycker jag inte. Den värsta typen är den som blivit för bortklemad av sin mamma och är van att bli ständigt uppassad så att de blivit riktiga slarviga ungkarlar som inte kan koka ett ägg eller använda en dammsugare. De är värre.
  • ostin69

TS, du låter som en väldigt go och uppmärksam pojkvän, det ska du ha en eloge för.

Har för mig att man kan ha 3-månaderskris, 3-årskris och 7-årskris, självklart är det inte något som händer alla par.

Det är det ena..

Det andra, Du har blivit förutsägbar, vissa människor kan tycka att sådant är charmigt, medans andra kan tycka att det är tråkigt..

Ta ett steg tillbaka! Skaffa dig lite nya rutiner, häng med kompisar, färga håret neongrönt, börja med en ny hobby..ja, du förstår nog vad jag menar..

Blir det inte bättre, prata, prata, prata, ni kanske har vuxit ifrån varann?

Du skrev också att Saga är 26, när jag var 25, nojjade jag ganska mycket gällande tankar på förhållanden, barn mm. Kändes som om "alla" mina vänner hade börjat få barn eller väntade barn, så "känn henne på pulsen"

Lycka till!

..den av er som är utan synd, skall kasta första stenen..
  • Anonym (mor)
    Isabellisen skrev 2016-07-03 11:58:20 följande:
    Nej, det tycker jag inte. Den värsta typen är den som blivit för bortklemad av sin mamma och är van att bli ständigt uppassad så att de blivit riktiga slarviga ungkarlar som inte kan koka ett ägg eller använda en dammsugare. De är värre.
    Ursäkta att jag lägger mig i här men jag tror TYVÄRR att den gruppen är försvinnande liten om man jämför med de "strykrädda"! Varför säger jag tyvärr? jo för jag tycker synd om mannen i gemen. Det är inte feminism och jämställdhet som det ska jobbas för nu utan mannens återupprättande! och det säger jag som är singel och har två döttrar och ingen son.
  • Lord Hans
    Dr Nail skrev 2016-07-02 12:49:51 följande:

Dude......det är du som är kvinnan i förhållandet. Och sen undrar du varför hon blir avtänd?! Det är helt fucking otroligt att hon fortfarande inte flytt från dig. Mys, matlagning, pussar, tända ljus....vad gör du? :(

Du måste bli hårdare och kallare, annars garanterar jag att ert förhållande är så gott som över. Tyvärr.

Japp, kvinnor vill inte ha en mespropp fast de kvinnor som skriver på FL försöker intala sig själva det. Kvinnor vill ha en riktig man.
  • Isabellisen
    Anonym (mor) skrev 2016-07-03 13:01:20 följande:

Ursäkta att jag lägger mig i här men jag tror TYVÄRR att den gruppen är försvinnande liten om man jämför med de "strykrädda"! Varför säger jag tyvärr? jo för jag tycker synd om mannen i gemen. Det är inte feminism och jämställdhet som det ska jobbas för nu utan mannens återupprättande! och det säger jag som är singel och har två döttrar och ingen son.

Jaha...som dejtande kvinna i 30-års åldern har jag träffat på en del män i denna ålder som inte kan ta hand om sitt hem, inte laga mat och har ett gapande tomt kylskåp, ständigt. Män som ändå tror att de är guds gåva till kvinnan trots allt detta. För de har blivit intutade hur fantastiska de är sen barnsben.

Min föräldrageneration har fortfarande en uppdelning av mans och kvinnogöromål. De är födda på 40-talet. När jag var liten fick jag höra att jag skulle hjälpa till, men min bror fick gå fri, fast han är äldre. Så att växa upp och se uppdelningen mellan könen som liten, det präglar och påverkar en människa. Och det var bara en generation tillbaka. Det tar lång tid att ändra könsroller, längre än en generation och många unga par har fortfarande en uppdelning där kvinnan ofta lagar mat och sköter hemmet.
  • Isabellisen
    Lord Hans skrev 2016-07-03 13:52:57 följande:

Japp, kvinnor vill inte ha en mespropp fast de kvinnor som skriver på FL försöker intala sig själva det. Kvinnor vill ha en riktig man.

Skitsnack! Kvinnor vill ha en jämställd man som kan kommunicera, visa känslor och ställa upp för familjen med att sköta hushållet och matlagning bland annat. Man behöver inte vara mes men det handlar om team work och att hjälpa varandra och kunna samarbeta.
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.