• Anonym (Hugo)

Min flickvän är ofta sur.

Jag och min flickvän har varit ett par i tre år och jag älskar henne tre gånger till månen och tillbaka.
    Aldrig haft en underbarare och sötare tjej. Men de senaste månaderna så är hon ofta sur och otacksam.
    Om jag förbereder en överraskning till henne och säger några dagar innan att den dagen hämtar jag upp dig efter jobbet och då ska vi iväg på en hemlig utflykt. Känns som att hon förväntar sig mer.

När jag står och lagar mat så hände det tidigare att hon kom in i köket och sa mm vad gott det luktar och gav mig en puss och nu förtiden så ligger hon i soffan med sin mobil och ropar om maten inte är klar någon gång.

Vardagsmyset älskar jag, ligga i soffan och kramas och pussas men hon vill inte göra det längre, om jag går fram till henne och börjar lukta henne i nacken och pussa på hennes hals så blir hon sur och lägger någon tvär kommentar. Kan få någon puss när jag kommer hem från jobbet men morgonpussarna när vi precis vaknat får jag definitivt inte längre.

På fredagarna slutar jag tidigt och då brukar jag göra det mysigt i lägenheten, laga god mat, skruva upp en flaska vin och tända ljus när hon kommer hem, hon brukar få en bukett med blommor och någon överraskning.
    Hon uppskattar det inte lika mycket längre känner jag för hon äter upp och oftast åker hon iväg sen till någon vän.

Hon överraskar aldrig mig med något men jag behöver inte det för bara jag har henne så är jag lycklig.
    Vill ha tillbaka min gamla Saga, hon som alltid var glad, som alltid ville hitta på saker tillsammans, hon som mer en gärna kunde pussas en hel kväll, som uppskattade när jag kom och hämtade henne mitt i natten osv och inte tar allt för givet.

Senast förra året kom hon varje dag och sa att hon älskar mig och la sig i min famn men nu var det länge sedan hon sa det, jag säger ofta att hon är det värdefullaste jag har i mitt liv och hur mycket jag älskar henne, sedan händer det att jag ibland skriver ner gulliga saker till henne på en lapp som hon ser när hon kommer hem, men hon tycker att det är löjligt och att man skrev brev när man gick på lekis.

• Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.
  • Asirna
    Aliyah skrev 2016-08-11 23:24:09 följande:

Killar ska behandla sin tjej som att hon är en kollega som man har en förbjuden flirt med på jobbet. Alltså små diffusa hintar om att du är kåt, men samtidigt hålla tillräckligt avstånd för att det inte ska räknas som otrohet.

Kvinnor blir galna av det :-P

Inte jag iaf, tycker endast det är ett löjligt beteende när man är i en relation.
  • Aliyah
    Asirna skrev 2016-08-11 23:52:29 följande:

Inte jag iaf, tycker endast det är ett löjligt beteende när man är i en relation.

Att visa intresse men ändå ge varandra utrymme? Ok vissa kvinnor gillar plåster eller nån som inte visar intresse alls.
  • Asirna
    Aliyah skrev 2016-08-11 23:58:20 följande:
    Att visa intresse men ändå ge varandra utrymme? Ok vissa kvinnor gillar plåster eller nån som inte visar intresse alls.
    Om min kille skulle bete sig som jag är en förbjuden flirt skulle jag bara tröttna, jag vill ha en man som bara dyker upp bakom mig och kramar om mig, inte någon som står i hörnet o blinkar med ena ögat.

Det du beskrev kanske är bra om man är lite smått på G med någon på jobbet eller i en samling.

Men när man är i en relation, varför kan man lossad att inte känna varandra?

flera förhållanden fungerar olika, men att hålla på hela tiden som man endast vore på G kan inte vara bra för en relation i längden.
  • Anonym (Ge henne space)
    Anonym (Hugo) skrev 2016-08-11 12:24:10 följande:

Pratade med henne och frågade om det var något som var fel och hon sa att det inte var det, så sa jag att det känns som att du ofta blir arg när jag vill vara nära dig. Då sa hon att jag kvävde henne med allt gos.

Frågade varför hon inte sagt det för annars kan jag inte veta för jag gör det för jag älskar dig. Det hade hon inget svar på och jag sa att jag ska försöka ge dig mer utrymme även om det kommer bli svårt.

Så jag tränade och umgicks med kompisar och hittade på andra aktiviteter utan henne, efter cirka 1,5 vecka så kändes det som min gamla underbara Saga kommit tillbaka. Inte riktigt men det kanske kommer under tiden.

Nu tar hon initiativ till pussar och det var länge sedan hon gjorde det så jag hoppas det blir bra!

Skönt för er :) Jag är lite som din tjej är. Får jag ständig bekräftelse hinner jag aldrig bygga upp ett sug för de. Jag behöver egentid och hitta på andra saker själv eller med kompisar. Inget dödar kärlek som att bli kvävd av den. Vet att det finns tjejer som älskar att ständigt bli bekräftade, men de flesta vill få andrum. Hoppas det löser sig för er :)
  • Aliyah
    Asirna skrev 2016-08-12 01:42:05 följande:

Om min kille skulle bete sig som jag är en förbjuden flirt skulle jag bara tröttna, jag vill ha en man som bara dyker upp bakom mig och kramar om mig, inte någon som står i hörnet o blinkar med ena ögat.

Det du beskrev kanske är bra om man är lite smått på G med någon på jobbet eller i en samling.

Men när man är i en relation, varför kan man lossad att inte känna varandra?

flera förhållanden fungerar olika, men att hålla på hela tiden som man endast vore på G kan inte vara bra för en relation i längden.

Aha oj du har uppenbarligen inte haft en flirt på jobbet så du vet inte vad jag menar.
  • molly50
    Anonym (Hugo) skrev 2016-08-11 12:24:10 följande:
    molly50 skrev 2016-07-29 12:57:23 följande:
    Ja,hur har det gått,TS?
    Har du pratat med henne?
    Pratade med henne och frågade om det var något som var fel och hon sa att det inte var det, så sa jag att det känns som att du ofta blir arg när jag vill vara nära dig. Då sa hon att jag kvävde henne med allt gos.
    Frågade varför hon inte sagt det för annars kan jag inte veta för jag gör det för jag älskar dig. Det hade hon inget svar på och jag sa att jag ska försöka ge dig mer utrymme även om det kommer bli svårt.
    Så jag tränade och umgicks med kompisar och hittade på andra aktiviteter utan henne, efter cirka 1,5 vecka så kändes det som min gamla underbara Saga kommit tillbaka. Inte riktigt men det kanske kommer under tiden.
    Nu tar hon initiativ till pussar och det var länge sedan hon gjorde det så jag hoppas det blir bra!

Skönt att ni verkar vara på rätt väg! 
    Jag hoppas att hon kan öppna sig och tala om för dig om hon har problem med något i fortsättningen.

Lycka till!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Aliyah skrev 2016-08-11 23:24:09 följande:

Killar ska behandla sin tjej som att hon är en kollega som man har en förbjuden flirt med på jobbet. Alltså små diffusa hintar om att du är kåt, men samtidigt hålla tillräckligt avstånd för att det inte ska räknas som otrohet.

Kvinnor blir galna av det :-P

Inte alla då.
    Jag föredrar en man som vågar visa sina känslor för mig.
    Han behöver inte vara ett plåster,men ändå våga visa känslor.
    Det finns ju mellanting också.
    Jag skulle bli galen av irritation av en man som knappt vågar ta i mig.
    Älskar han mig så ska han inte behöva vara rädd att visa det.
    Mattias och Hannah.
  • Asirna
    molly50 skrev 2016-08-13 15:02:49 följande:
    Inte alla då.
    Jag föredrar en man som vågar visa sina känslor för mig.
    Han behöver inte vara ett plåster,men ändå våga visa känslor.
    Det finns ju mellanting också.
    Jag skulle bli galen av irritation av en man som knappt vågar ta i mig.
    Älskar han mig så ska han inte behöva vara rädd att visa det.
    Precis!
  • Asirna
    Aliyah skrev 2016-08-12 07:58:14 följande:
    Aha oj du har uppenbarligen inte haft en flirt på jobbet så du vet inte vad jag menar.
    Vad vet du om mitt kärlek fel? Har en del erfarenhet, men de som inte vågar uttrycka sig något är endast små pojkar ;)

Men denna tråd handlar om relationer, inte någon flirt.
  • Aliyah
    Asirna skrev 2016-08-13 22:52:25 följande:

Vad vet du om mitt kärlek fel? Har en del erfarenhet, men de som inte vågar uttrycka sig något är endast små pojkar ;)

Men denna tråd handlar om relationer, inte någon flirt.

Jag menar tills kvinnan tar initiativet. Killen här är ju uppenbarligen uppe i hennes ansikte non stop och hon har fått nog. Det är det värsta som finns när man inte får tid att sukta efter en man. Men som vanligt kan ingen här se ur ett större perspektiv än sin egen fyrkant.
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.