• Anonym (Hugo)

Min flickvän är ofta sur.

Jag och min flickvän har varit ett par i tre år och jag älskar henne tre gånger till månen och tillbaka.
    Aldrig haft en underbarare och sötare tjej. Men de senaste månaderna så är hon ofta sur och otacksam.
    Om jag förbereder en överraskning till henne och säger några dagar innan att den dagen hämtar jag upp dig efter jobbet och då ska vi iväg på en hemlig utflykt. Känns som att hon förväntar sig mer.

När jag står och lagar mat så hände det tidigare att hon kom in i köket och sa mm vad gott det luktar och gav mig en puss och nu förtiden så ligger hon i soffan med sin mobil och ropar om maten inte är klar någon gång.

Vardagsmyset älskar jag, ligga i soffan och kramas och pussas men hon vill inte göra det längre, om jag går fram till henne och börjar lukta henne i nacken och pussa på hennes hals så blir hon sur och lägger någon tvär kommentar. Kan få någon puss när jag kommer hem från jobbet men morgonpussarna när vi precis vaknat får jag definitivt inte längre.

På fredagarna slutar jag tidigt och då brukar jag göra det mysigt i lägenheten, laga god mat, skruva upp en flaska vin och tända ljus när hon kommer hem, hon brukar få en bukett med blommor och någon överraskning.
    Hon uppskattar det inte lika mycket längre känner jag för hon äter upp och oftast åker hon iväg sen till någon vän.

Hon överraskar aldrig mig med något men jag behöver inte det för bara jag har henne så är jag lycklig.
    Vill ha tillbaka min gamla Saga, hon som alltid var glad, som alltid ville hitta på saker tillsammans, hon som mer en gärna kunde pussas en hel kväll, som uppskattade när jag kom och hämtade henne mitt i natten osv och inte tar allt för givet.

Senast förra året kom hon varje dag och sa att hon älskar mig och la sig i min famn men nu var det länge sedan hon sa det, jag säger ofta att hon är det värdefullaste jag har i mitt liv och hur mycket jag älskar henne, sedan händer det att jag ibland skriver ner gulliga saker till henne på en lapp som hon ser när hon kommer hem, men hon tycker att det är löjligt och att man skrev brev när man gick på lekis.

• Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.
  • molly50
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-06 00:35:10 följande:
    Det har jag svårt att tro att hon har, inte för att jag är bättre människa än någon annan men om jag tänker mig själv i den situationen om jag träffade en tjej bakom ryggen på Saga. jag skulle aldrig kunna se henne i ögonen igen eller ens kunna ge henne en kram utan att känna mig äcklad för vilket svin jag är, som kan göra så mot henne!

Sedan har jag heller aldrig förstått varför man inte lämnar sin partner om man är otrogen, är allt bra i förhållandet så är man inte otrogen, om hon nu som du säger tycker att vi inte har det bra så borde hon väl komma till mig och berätta hur hon känner? Tror verkligen inte hon skulle vilja såra mig så mycket, för hon vet hur mycket hon betyder för mig. 
    Jag håller med dig. Men tyvärr så tänker inte alla så.
    Det finns de som kan bedra sin partner utan att ta hänsyn till partnerns känslor.
    Jag har själv varit med om det.
    Alla kommer inte heller och pratar om det som bekymrar dem i förhållandet.
    En del har svårt för det.

Har du märkt om din flickvän försöker dölja sin telefon för dig,eller stänger ner datorn när du kommer in osv?
    Mattias och Hannah.
  • Underhill
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-05 23:01:26 följande:
    Jag tänkte prata med henne på fredag. Laga lite mat och göra det lite mysigt och hoppas inte det är som flera skriver och tror att hennes känslor för mig är borta. Skulle inte klara ett liv utan Saga!
    Hon är min livs kärlek och har alltid sett henne som min framtida fru och mamman till mina barn.

Tråkigt att läsa din historia, ni har ingen kontakt alls längre?
    Hm...kanske är jag ute och cyklar här, men kan det vara så att det blir lite lite för mycket av det hela. Med din uppvaktning av henne menar jag. Middag och vin och blommor för ofta så att säga. Har ni egna intressen där ni är för er själva? Kommer ni ifrån varandra lite på vardagarna/helgerna så ni hinner längta?
    E vi överens så kör vi
  • Furienna
    Underhill skrev 2016-07-06 13:40:15 följande:
    Hm...kanske är jag ute och cyklar här, men kan det vara så att det blir lite lite för mycket av det hela. Med din uppvaktning av henne menar jag. Middag och vin och blommor för ofta så att säga. Har ni egna intressen där ni är för er själva? Kommer ni ifrån varandra lite på vardagarna/helgerna så ni hinner längta?
    Även om det är så, så är ju det rätta att hon talar med honom om saken. Att hon förklarar för honom att det har blivit för mycket av det goda. Men inget kan bli bättre av att hon bara är sur och inte säger vad problemet är.
  • Anonym (Sad)

Varför vänta till fredag, lika bra att ta upp hennes agerande det nu, blir värre om du går och väntar till "rätt" tillfälle att ta upp dina funderingar
    Tror att du ska förbereda dej på att hon kan ha träffat någon annan, lite mysko att hon ändrade sig så tvärt faktiskt.

• Underhill
    Furienna skrev 2016-07-06 16:59:23 följande:
    Även om det är så, så är ju det rätta att hon talar med honom om saken. Att hon förklarar för honom att det har blivit för mycket av det goda. Men inget kan bli bättre av att hon bara är sur och inte säger vad problemet är.

Sant
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Hugo)
    amandapanda skrev 2016-07-04 02:27:13 följande:
    Dr Nail, jag har läst dina inlägg ink. alla andras och du är verkligen tvärt emot allt jag tycker. Blir jätte irriterad av alla dina kommentarer. 

En kille som visar att han bryr sig, kämpar för sitt förhållande och visar sin kärlek är en dröm kille. De finns inte så många av dem, jag har en av dem, men det är dom killarna många tjejer i slutändan behåller. Jag tror det är många som håller med mig i detta, sen finns det säkert många som inte vill ha det så heller och det är inget fel med det. Men att säga att TS gör fel, är en toffel och beter sig om en "kvinna" eller vad du nu sa i början av denna tråden gör mig bara så irriterad. 

Till TS, fortsätt med det du gör! du kommer få en jätte go tjej till slut, antingen är det din nuvarande flickvän eller så är det en ny. Det är egentligen skit samma, för det du gör ska du fortsätta med :) En dag kommer det ha lönat sig. Bättre att sprida kärlek än att låtsas vara en hård sten som måste hålla inne på en massa. 
    Men ett tips är att inte skämma bort henne, jag och min pojvän var i exakt samma situation. Vi tog lite tid ifrån varandra, tog reda på vad vi ville, sen sågs vi, pratade igenom allt vi ansåg var fel och rätt och så blev vi tillsammans igen. Vi flyttade precis ihop. Så Hugo, det kommer lösa sig :) Fortsätt sprid kärlek. 
    Tack Amanda, vad glad jag blir av att läsa det du skriver. :) Jag ska tänka på det!
  • Anonym (Hugo)
    Asirna skrev 2016-07-06 01:10:43 följande:
    Tyvärr, men det finns förfärliga människor som går bakom ryggen på en även de vet hur mycket man älskar dem.

Har läst en del psykologi om otrohet och det är vanligt att man knuffar bort sin partner och lätt blir irriterad på dem.

Säger inte att hon är otrogen, men det kan vara en möjlighet tyvärr.

Visat hon sin telefon för dig? Visar hon chattar osv? Sitter hon med telefonen mitt i nätterna när ni ska sova?
    Hon har pinkod på sin iphone men det är hennes mobil, även om hon inte hade lösen så hade jag aldrig snokat i hennes mobil eller dator för det är hennes. Tror de flesta tänker så.
    molly50 skrev 2016-07-06 13:34:27 följande:
    Jag håller med dig. Men tyvärr så tänker inte alla så.
    Det finns de som kan bedra sin partner utan att ta hänsyn till partnerns känslor.
    Jag har själv varit med om det.
    Alla kommer inte heller och pratar om det som bekymrar dem i förhållandet.
    En del har svårt för det.

Har du märkt om din flickvän försöker dölja sin telefon för dig,eller stänger ner datorn när du kommer in osv?
    Nej hon sitter som vanligt med sin mobil, inte så att hon stoppar ner den i fickan när jag kommer och sätter sig bredvid. Men hon säger oftast en tvär kommentar när jag försöker närma mig henne och lukta och hålla om henne.
    Visst förstår jag att ibland vill man sitta ifred i soffan och inte ha en kille som vill vara nära henne men tycker det är för ofta som hon inte vill.

Jo absolut är jag medveten om att otrohet förekommer men ser inte varför hon skulle kunna vara det, nu kanske jag är självgod men jag ger henne komplimanger dagligen, ger henne kramar/pussar. Överraskar henne med både upplevelser och andra saker. Sex kan hon få när hon vill osv så hon känner sig speciell.
    Det jag försöker förklara att jag har mer förståelse att den ena är otrogen om kärleken är död, att hon aldrig får komplimanger eller känner sig uppskattad och älskad. Att närheten inte finns där utan man lever ihop som mer två kompisar än två som älskar varandra.

• Anonym (Hugo)
    Underhill skrev 2016-07-06 13:40:15 följande:
    Ja hon träffar sina vänner och jag mina. Senast igår hade vi en grabbkväll. Käkade gott och såg på fotboll.
    Oftast när jag vet att hon ska ut med sina vänner så blir jag lite orolig. Gillar inte att hon är ute själv så sent så för det mesta så dricker jag aldrig när jag vet att hon ska ut så jag kan hämta henne sen. Skulle ändå inte kunna sova innan jag visste att hon var hemma tryggt.

Jo jag kan förstå ni som tycker att det kan bli för mycket, mina vänner påpekar det också men jag har svårt att låta bli, något som jag vill bli bättre på för precis som ni säger så blir det ingen överraskning tillslut.
  • Underhill
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-08 15:08:01 följande:
    Ja hon träffar sina vänner och jag mina. Senast igår hade vi en grabbkväll. Käkade gott och såg på fotboll.
    Oftast när jag vet att hon ska ut med sina vänner så blir jag lite orolig. Gillar inte att hon är ute själv så sent så för det mesta så dricker jag aldrig när jag vet att hon ska ut så jag kan hämta henne sen. Skulle ändå inte kunna sova innan jag visste att hon var hemma tryggt.

Jo jag kan förstå ni som tycker att det kan bli för mycket, mina vänner påpekar det också men jag har svårt att låta bli, något som jag vill bli bättre på för precis som ni säger så blir det ingen överraskning tillslut.
    Jepp, lite så. Man kan känna sig lite "uppäten" så att säga om det blir lite too much om man är en individ som gärna har lite utrymme och klarar sig bra själv. Givetvis önskar även de bli uppmärksammade och uppskattade, men blir det för mycket får det motsatt verkan. Bra att du försöker jobba på det. Ett nästa steg kan vara att erkänna det för din partner och tala om för henne att du försöker ändra på dig eller fråga henne hur hon känner och tycker kring det!?
    E vi överens så kör vi
  • Asirna
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-08 15:02:20 följande:

Hon har pinkod på sin iphone men det är hennes mobil, även om hon inte hade lösen så hade jag aldrig snokat i hennes mobil eller dator för det är hennes. Tror de flesta tänker så.Nej hon sitter som vanligt med sin mobil, inte så att hon stoppar ner den i fickan när jag kommer och sätter sig bredvid. Men hon säger oftast en tvär kommentar när jag försöker närma mig henne och lukta och hålla om henne.

Visst förstår jag att ibland vill man sitta ifred i soffan och inte ha en kille som vill vara nära henne men tycker det är för ofta som hon inte vill.

Jo absolut är jag medveten om att otrohet förekommer men ser inte varför hon skulle kunna vara det, nu kanske jag är självgod men jag ger henne komplimanger dagligen, ger henne kramar/pussar. Överraskar henne med både upplevelser och andra saker. Sex kan hon få när hon vill osv så hon känner sig speciell.

Det jag försöker förklara att jag har mer förståelse att den ena är otrogen om kärleken är död, att hon aldrig får komplimanger eller känner sig uppskattad och älskad. Att närheten inte finns där utan man lever ihop som mer två kompisar än två som älskar varandra.

Menar inte att du snokar utan att hon försöker dölja för sig vad hon skriver och med vem. Om Hon döljer sin telefon eller dator så år något i görningen.
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.