• Anonym (Hugo)

Min flickvän är ofta sur.

Jag och min flickvän har varit ett par i tre år och jag älskar henne tre gånger till månen och tillbaka.
    Aldrig haft en underbarare och sötare tjej. Men de senaste månaderna så är hon ofta sur och otacksam.
    Om jag förbereder en överraskning till henne och säger några dagar innan att den dagen hämtar jag upp dig efter jobbet och då ska vi iväg på en hemlig utflykt. Känns som att hon förväntar sig mer.

När jag står och lagar mat så hände det tidigare att hon kom in i köket och sa mm vad gott det luktar och gav mig en puss och nu förtiden så ligger hon i soffan med sin mobil och ropar om maten inte är klar någon gång.

Vardagsmyset älskar jag, ligga i soffan och kramas och pussas men hon vill inte göra det längre, om jag går fram till henne och börjar lukta henne i nacken och pussa på hennes hals så blir hon sur och lägger någon tvär kommentar. Kan få någon puss när jag kommer hem från jobbet men morgonpussarna när vi precis vaknat får jag definitivt inte längre.

På fredagarna slutar jag tidigt och då brukar jag göra det mysigt i lägenheten, laga god mat, skruva upp en flaska vin och tända ljus när hon kommer hem, hon brukar få en bukett med blommor och någon överraskning.
    Hon uppskattar det inte lika mycket längre känner jag för hon äter upp och oftast åker hon iväg sen till någon vän.

Hon överraskar aldrig mig med något men jag behöver inte det för bara jag har henne så är jag lycklig.
    Vill ha tillbaka min gamla Saga, hon som alltid var glad, som alltid ville hitta på saker tillsammans, hon som mer en gärna kunde pussas en hel kväll, som uppskattade när jag kom och hämtade henne mitt i natten osv och inte tar allt för givet.

Senast förra året kom hon varje dag och sa att hon älskar mig och la sig i min famn men nu var det länge sedan hon sa det, jag säger ofta att hon är det värdefullaste jag har i mitt liv och hur mycket jag älskar henne, sedan händer det att jag ibland skriver ner gulliga saker till henne på en lapp som hon ser när hon kommer hem, men hon tycker att det är löjligt och att man skrev brev när man gick på lekis.

• Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.
  • Asirna
    Aliyah skrev 2016-08-14 00:12:08 följande:
    Jag menar tills kvinnan tar initiativet. Killen här är ju uppenbarligen uppe i hennes ansikte non stop och hon har fått nog. Det är det värsta som finns när man inte får tid att sukta efter en man. Men som vanligt kan ingen här se ur ett större perspektiv än sin egen fyrkant.
    Om någon är intresserad av någon annan, varför ska inte den personen, oavsett det är man eller kvinna, ta första steget?

Har både haft män som har kommit fram till mig och själv tagit o bjudit ut eller raggat upp någon.

Men om bägge två ska vänta till den andra tar steget händer ju inget.

Dessutom om det är en kille man inte är intresserad av blir det bara creepy om han står och kollar på en från ett hörn. Så innan du säger någon annan är i sin lilla låda, kanske du också ska tänka utanför ramarna? ;)

Men finns dock för o nackdelar med allt.

Men den här tråden handlade faktiskt om längre relationer och inga små flirtar på jobbet.
  • Aliyah
    Asirna skrev 2016-08-14 02:08:06 följande:

Om någon är intresserad av någon annan, varför ska inte den personen, oavsett det är man eller kvinna, ta första steget?

Har både haft män som har kommit fram till mig och själv tagit o bjudit ut eller raggat upp någon.

Men om bägge två ska vänta till den andra tar steget händer ju inget.

Dessutom om det är en kille man inte är intresserad av blir det bara creepy om han står och kollar på en från ett hörn. Så innan du säger någon annan är i sin lilla låda, kanske du också ska tänka utanför ramarna? ;)

Men finns dock för o nackdelar med allt.

Men den här tråden handlade faktiskt om längre relationer och inga små flirtar på jobbet.

Vi pratar fortfarande i en relation inte nån som är intresserad. Du fattar fortfarande inte vad jag menar och ändå säger du emot. Suck.
  • Asirna
    Aliyah skrev 2016-08-14 07:20:03 följande:
    Vi pratar fortfarande i en relation inte nån som är intresserad. Du fattar fortfarande inte vad jag menar och ändå säger du emot. Suck.
    Jo jag fattade vad du menar, och jag skrev att hålla på så i en relation knappast kan vara hälsosamt.

Som jag skrev, man vill inte ha en lite pojke som gömmer sig i hörnet, utan en man som vågar ta för sig.

De som håller på som du beskrev har jag alltid tröttnat på snabbt, det kanske funkar på flickor som är omogna för sin ålder.
  • ann1979

Hej, läser ditt inlägg och tyvärr känner igen mig själv - i din flickvän! Inser hur jobbig jag är mot gulliga sambo som behandlar mig på samma sätt som du din. MEN jag har tröttnat på gulli-gull då jag började tveka på om det är äkta - i samma stund som jag hittade min "fina, lugna, gulliga" kille på massor (verkligen massor) av sexdejtingssidor. Vilket örfil! Fortfarande efter två år har jag inte återhämtat mig och jag vet inte vad jag ska tro.... Skitjobbigt! Å ena sidan, som sagt, perfekt kille med massor av överaskningar, pussar, mys etc, och å andra aktiv medlem på sexsajter Och detta var han redan under sina tidigare flera års långa samboförhållanden.

• Anonym (nej)
    Aliyah skrev 2016-08-14 07:20:03 följande:
    Du låter alldeles för omogen för att vara i en relation Baby
  • Anonym (Nadine)
    Asirna skrev 2016-08-12 01:42:05 följande:

Om min kille skulle bete sig som jag är en förbjuden flirt skulle jag bara tröttna, jag vill ha en man som bara dyker upp bakom mig och kramar om mig, inte någon som står i hörnet o blinkar med ena ögat.

Det du beskrev kanske är bra om man är lite smått på G med någon på jobbet eller i en samling.

Men när man är i en relation, varför kan man lossad att inte känna varandra?

flera förhållanden fungerar olika, men att hålla på hela tiden som man endast vore på G kan inte vara bra för en relation i längden.

Håller med. Personen som skrev det fattar ingenting om relationer.

Till ts. Dumpa din otacksamma brud. Det finns ännu snyggare tjejer som hade älskat att va med dig.

Min killes ex (som brukade vara sjukt otacksam) blev helt galen när han träffade mig som är 100 ggr snyggare och dessutom snällare och mycket mer feminin. Jag uppskattar honom till tusen varje dag och han säger jämt att han älskar att få så mycket uppskattning av mig.
  • Asirna
    Aliyah skrev 2016-08-12 07:58:14 följande:
    Aha oj du har uppenbarligen inte haft en flirt på jobbet så du vet inte vad jag menar.
    Nej för jag är min partner trogen samt jag vet det är ytterst olämpligt at ligga runt med sina kollegor.

Kanske missar jag något eller så är det faktiskt så att jag tänker igenom vad flirt på jobbet kan riskera.

Jag behöver inte ha en flirt just på jobbet för att förstå situationen.
    Zwitha skrev 2017-03-06 17:18:37 följande:

Det är just därför du inte skaffar en svensk tjej.

Du får gärna förklara dina fördomar.
  • Anonym (77)
    Anonym (Hugo) skrev 2016-07-03 23:37:49 följande:
    Mm kan känna igen det du skriver mycket väl. Fast oftast är det hon som säger om vi ligger i soffan, vad gott det skulle vara med lösgodis, kan inte du åka iväg och handla det till oss.
    Men visst mina vänner skämmer inte bort sina tjejer lika mycket som mig men någon gång ibland vill jag få henne att känna sig som en prinsessa. Hon förtjänar verkligen att vara lycklig.
    Hon kanske behöver lite tid ensam som du säger.
    fast då är hon ju bara bortskämd! När jag eller min sambo är sugna på godis och slöar i soffan skulle antingen den som föreslog godiset handla, eller så går vi båda två så får man lite frisk luft samtidigt. Jag skulle aldrig i livet uttrycka mig så till min sambo "jag är sugen på godis, kan du gå och handla?" jösses! 

hon förtjänar att vara lycklig men inte på bekostnad av din lycka. Den är väl lika viktig? 
  • Thotis90

Jag frågar det här av egen erfarenhet: Hur ofta frågar du hur hon mår och om det finns någonting du kan göra för henne? 

• Twin peaks

Låter som hon tröttnat på förhållandet tyvärr.

• Anonym (blä)

Jag har haft en sån här kille. Han höll på och överraskade och romantiserade och duttade hela tiden. det var alltid blommor och ljus på fredagen och frukost på sängen på lördagen och hade sig. Men inte en enda gång frågade han hur jag mådde, vad jag ville eller vad jag tyckte och tänkte. Jag kunde komma hem från jobbet och se ut som jag varit i en krigszon, men inte frågade han om jag mådde bra, var trött eller behövde något. Nej, det var doftljus så det stank, blommer i vardagsrummet och "jag har lagat mat, bra va?". Eller "skynda dig att byta om, jag har bokat bord på restaurang och biobiljetter. Kul, va?"

Han ville ha beröm för sina "fatastiska, romantiska överraskningar". Jag ville ha en kram och ett "är du ok? Gå och duscha så fixar jag te och en smörgås. Ost eller salami?"

Jag älskar romantik. Vardagsromantik, små gester som görs för att partnern ska må bra och känna sig älskad. Min nuvarande, och för hoppningsvis eviga, man slår på stort ibland, men överraskningar, blommor på vardagsrumsbordet och romantiska middagar för två, barnen överlämpade på mofar/farmor och farfar. Det är supermysigt och romantiskt, det är det absolut. Än mer romatiskt är det när han möter mig i hallen, tar min väska och frågar hur dagen varit, och sedan med mig jämkar ihop kvällen mellan våra olika måenden, behov och energinivåer. 

För att inte tala om hur sexigt det är när han nattar barnen så jag får diska ifred när jag är rörig i huvudet.

• Anonym (Hugo)
    Anonym (Sad) skrev 2017-03-09 09:36:19 följande:
    Hur har det gått för er TS?
    Hon gjorde slut med mig några månader efter, hon är det bästa som hänt mig så många nätter har jag gråtit till sömns. Känns inge bra alls då jag älskar henne över allt annat och har svårt att tro att jag skulle kunna bli kär i en annan tjej! 
    Thotis90 skrev 2017-03-11 23:48:31 följande:
    Jag frågar det här av egen erfarenhet: Hur ofta frågar du hur hon mår och om det finns någonting du kan göra för henne? 
    Frågade varje dag hur hon mår och hur hennes dag varit. Mina vänner sa ofta att jag var en toffel och skämde bort Saga, tog upp det med henne om hon tyckte det var för mycket och isåfall försöka ändra på mig.
    Hon gillade mer att festa med sina vänner än mysiga hemmakvällar som jag tycker om.
  • Tecum
    Anonym (Hugo) skrev 2017-03-17 14:27:14 följande:
    Hon gjorde slut med mig några månader efter, hon är det bästa som hänt mig så många nätter har jag gråtit till sömns. Känns inge bra alls då jag älskar henne över allt annat och har svårt att tro att jag skulle kunna bli kär i en annan tjej! 
    Frågade varje dag hur hon mår och hur hennes dag varit. Mina vänner sa ofta att jag var en toffel och skämde bort Saga, tog upp det med henne om hon tyckte det var för mycket och isåfall försöka ändra på mig.
    Hon gillade mer att festa med sina vänner än mysiga hemmakvällar som jag tycker om.
    Tråkigt att höra men vi såg det komma.  Du behöver en tjej som vuxit upp och som uppskattar en snäll och uppmärksam kille. Och du kommer att träffa henne!
Svar på tråden Min flickvän är ofta sur.