Hur ofta byter du BH
Min sambo gör detta i snitt en gång i veckan, och hävdar att detta är normalt.
Eftersom jag är man har jag ingen aning, men är det inte lite som att ha på sig samma t-shirt en vecka?
Min sambo gör detta i snitt en gång i veckan, och hävdar att detta är normalt.
Eftersom jag är man har jag ingen aning, men är det inte lite som att ha på sig samma t-shirt en vecka?
Typ aldrig för jag har bara en som sitter bra. Jag handtvättar den vid behov på kvällen och på morgonen är den torr så jag kan ha den igen.
Typ aldrig för jag har bara en som sitter bra. Jag handtvättar den vid behov på kvällen och på morgonen är den torr så jag kan ha den igen.
Byter varje dag.
I snitt 2-3 gånger i veckan. Varje dag när det är jättevarmt.
En gång i veckan typ. Tidigare om den failar "lukttestet" vilket den typ aldrig gör.
Man bör byta varje dag, men inte nödvändigtvis behov att tvätta efter en omgång. De håller och håller formen mycket bättre om tygfibrerna får längre tid på sig att återta sin form. (tillsammans med att inte tvätta den för varmt eller ha i sköljmedel).
(något annat man bör byta varje dag på liknande sätt är skor)
Fast då byter du ju till ren bh varje dag --> du byter varje dag. ;)
Ok, jag missförstod väl då. ;)
Tack för svaren, jag noterar att det är lite olika och ganska vanligt både med 1-2 byten i veckan samt oftare än så.
Frågat mest av intresse som sagt, sambon luktar aldrig annat än gott ^ ^
Jag byter när den blir smutsig/börjat lukta. Blir väl kanske en gång var tredje eller fjärde vecka. Det är inte alls samma sak som med t-shirt, en t-shirt kan jag aldrig ha mer än en dag innan den måste tvättas.