• Sandra8978

Hur ofta byter du BH

Min sambo gör detta i snitt en gång i veckan, och hävdar att detta är normalt.
    Eftersom jag är man har jag ingen aning, men är det inte lite som att ha på sig samma t-shirt en vecka?

• Svar på tråden Hur ofta byter du BH
  • karet

Har bara en bh och tvättar den 1-2 gånger på två veckor. Oftare om den nu skulle lukta.

• Anonym (Jomen)
    Sandra8978 skrev 2016-07-04 18:40:35 följande:

Min sambo gör detta i snitt en gång i veckan, och hävdar att detta är normalt.
    Eftersom jag är man har jag ingen aning, men är det inte lite som att ha på sig samma t-shirt en vecka?

Det beror väl på hur mycket man svettas. Jag kan ha en t-shirt varje dag i en vecka utan att den luktar svett.
  • Gizmo

Jag byter BH varannan dag eftersom jag svettas "flera liter" per dag...

• fluu

När det behövs. Är det väldigt varmt eller jag har tränat hårt så byter jag den efter en dag. Har jag inte ansträngt mig så mycket och den håller sig fräsch så kan det gå upp till tre-fyra dagar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sandradeeza

Varje dag givetvis! Inte fasen vill jag ta på mig använd bh efter dusch. Återanvänder ni trosorna också? usch vilka snuskhummrar det finns!

• Anonym (cirka)
    Sandradeeza skrev 2016-07-05 18:59:41 följande:

Varje dag givetvis! Inte fasen vill jag ta på mig använd bh efter dusch. Återanvänder ni trosorna också? usch vilka snuskhummrar det finns!

Jag duschar alltid på kvällen och då åker trosor på men ingen BH alls. 
    När man väl sätter på sig BH på morgonen känns det inte ofräscht på något sätt. 
    Tycker inte man kan jämföra trosor med BH överhuvudtaget i det här fallet. 
  • Anonym (Tuttis)

Svettas du onaturligt mycket eller läcker ur brösten eftersom du byter så ofta? Finns (som jag skrev i mitt tidigare inlägg) ingen anledning att slänga en bh som luktar nytvättat i tvättkorgen. Jag svettas knappt aldrig och använder dessutom inte bh alls när jag är hemma, och känner mig definitivt inte som någon "snuskhummer".
  • Asirna

Tvättar min BH vid behov, om det är varmt så byter jag BH oftare, men så länge den inte luktar illa så är det ok.

• Anonym (...)

Men hur mycket svettas du om brösten egentligen? Bäst att kolla upp det...
  • Vinterankan

Byter gör jag varje dag eftersom att jag väljer bh baserat på vilka kläder jag har, men det betyder inte att jag tvättar den varje dag. Om jag gjort något så jag börjat svettats så lägger jag den i tvätten direkt, i annat fall använder jag nog en bh 3-7 gånger innan tvätt.

Svar på tråden Hur ofta byter du BH