• Sandra8978

Hur ofta byter du BH

Min sambo gör detta i snitt en gång i veckan, och hävdar att detta är normalt.
    Eftersom jag är man har jag ingen aning, men är det inte lite som att ha på sig samma t-shirt en vecka?

• Svar på tråden Hur ofta byter du BH
  • AoO

Varje kväll givetvis! söjer upp i handfatet och då torkar över natten. Kan inte tänka mig ta på en använd bh efter dusch, hygien ör A och O och ja alla svettas kite varje dag! Alltså fattar inte folk kan ha samma bh i en månad, spyr då vidrigt! Jag har 3 behåar sommarvärd och tvättas i maskin varje vecka och tvättas upp i handfatet efter en dags användning!

• Anonym (Varje dag)
    Anonym (dyrt) skrev 2016-07-06 18:54:08 följande:

Ni som byter varje dag, hur många BHar har ni? 
    BHar är ju så dyra.

Har nog en 10-15 stycken.
    Det blir ju inte dyrare att ha fler..?  

(enkelt räkneexempel, ersätt tid och kostnad med verkliga efter vad du har för BH;
    om du har en BH som håller i 1 år om den används varje dag och kostar 100 kr, blir årskostnaden 100 kr. Om du istället har 5 st á 100 kr som du alternerar med räcker de 5 år så betalar du totalt 500 kr för dessa fem år => kostnad på 100 kr/år -mina kostar ca 800 kr/st men snittkostnaden blir densamma oavsett om jag har en eller tio)
  • Anonym (Varje dag)
    Sandra8978 skrev 2016-07-04 18:40:35 följande:

Min sambo gör detta i snitt en gång i veckan, och hävdar att detta är normalt.
    Eftersom jag är man har jag ingen aning, men är det inte lite som att ha på sig samma t-shirt en vecka?

Sandra8978 är en man? Trodde först annat.. :)

Jag byter varje dag, efter träning byter jag självklart igen. Samma som om man skulle ha samma trosor i flera dagar.. Obestämd
  • Anonym (Va)
    Anonym (Varje dag) skrev 2016-09-04 12:53:49 följande:

Jag byter varje dag, efter träning byter jag självklart igen. Samma som om man skulle ha samma trosor i flera dagar.. 

Om du har "flytningar" från brösten behöver du söka vård!
  • Anonym (Varje dag)
    Anonym (Va) skrev 2016-09-04 12:57:28 följande:
    Om du har "flytningar" från brösten behöver du söka vård!
    Vadå?
    Du vet; även du blir svettig, även om du inte själv känner lukten då du är så van vid den.
    Förresten; drar ni på er samma använda trosor efter duschen? Eller duschar ni inte heller mer än en gång i veckan?
  • Dixie
    Anonym (Varje dag) skrev 2016-09-04 12:53:49 följande:

Jag byter varje dag, efter träning byter jag självklart igen. Samma som om man skulle ha samma trosor i flera dagar.. Obestämd
    nja - det är ju inte samma sak.......
  • Anonym (70 G)

Jag tvättar inte mina få bh-ar så ofta. De vädras rätt ofta. De skulle tappa mycket av sin funktion och form om jag tvättar dem ofta. Jag kan inte köpa billiga massproducerade bh-ar efter som jag lite udda storlek.

• Anonym (K)
    Anonym (D) skrev 2016-07-05 08:27:58 följande:

Jag byter när den blir smutsig/börjat lukta. Blir väl kanske en gång var tredje eller fjärde vecka. Det är inte alls samma sak som med t-shirt, en t-shirt kan jag aldrig ha mer än en dag innan den måste tvättas.

Exakt samma här, bh-ar tvättar jag ungefär en gång i månaden och en T-shirt använder jag aldrig mer än en dag, på grund av armhålesvetten, vilket inte en bh kommer i kontakt med!
  • Anonym (Varje dag)
    Anonym (K) skrev 2016-09-04 18:32:15 följande:
    Exakt samma här, bh-ar tvättar jag ungefär en gång i månaden och en T-shirt använder jag aldrig mer än en dag, på grund av armhålesvetten, vilket inte en bh kommer i kontakt med!
    Du svettas överallt från huden, inte bara under armarna.. Flört Mellan brösten, under brösten..
    Speciellt de med lite större byst behöver byta ofta, kan dock tänka mig att en A/B-kupa inte behöver det lika ofta som en E/G-kupa.
  • Anonym (70 G)
    Anonym (Varje dag) skrev 2016-09-04 18:55:59 följande:

Du svettas överallt från huden, inte bara under armarna..  Mellan brösten, under brösten..

Speciellt de med lite större byst behöver byta ofta, kan dock tänka mig att en A/B-kupa inte behöver det lika ofta som en E/G-kupa.

Jag har stor byst (G-kupa) och svettas inte mellan eller under bysten. Jag svettas nästan aldrig förutom de få gånger jag motionerar. Därför behöver jag inte tvätta mina bh-ar så ofta.
  • Blond tjej

Jag byter BH varje dag

Anonym (Varje dag) skrev 2016-09-04 18:55:59 följande:
    Du svettas överallt från huden, inte bara under armarna.. Flört Mellan brösten, under brösten..
    Jag har bara B kupa men jag byter BH varje dag för det känns inte så fräscht att ha samma BH i två dagar i följd  
  • Blond tjej
    Blondinen skrev 2016-09-04 23:51:58 följande:
    Jag byter BH varje dag
    Jag har bara B kupa men jag byter BH varje dag för det känns inte så fräscht att ha samma BH i två dagar i följd  
    Hoppsan det blev lite tok i min stavning men ni fattar nog vad jag menar

• Domesticgoddess

Samma som 75G; har i princip aldrig samma bh två dagar på raken men tvättar inte efter varje användande (såvida jag inte svettas mycket).

Håller med om att bh är superdyrt i Sverige, om man inte vill handla på Lindex el liknande. För er som har d kupa och uppåt vill jag tipsa om bravissimo.com, de har massvis av fina bhs som inte kostar mer än ca 400. Jag har säkert ett 30-tal därifrån som jag är mkt nöjd med och iom att de är så prisvärda kan man med gott samvete unna sig besök i fin-affären när man vill känna sig extra läcker.

Svar på tråden Hur ofta byter du BH