• Sandra8978

Hur ofta byter du BH

Min sambo gör detta i snitt en gång i veckan, och hävdar att detta är normalt.
    Eftersom jag är man har jag ingen aning, men är det inte lite som att ha på sig samma t-shirt en vecka?

• Svar på tråden Hur ofta byter du BH
  • MallaL
    Sandradeeza skrev 2016-07-05 18:59:41 följande:

Varje dag givetvis! Inte fasen vill jag ta på mig använd bh efter dusch. Återanvänder ni trosorna också? usch vilka snuskhummrar det finns!

Om BH:n inte är svettig utan luktar fräscht finns det väl ingen anledning att tvätta den? Väldig skillnad mot trosor. Jag byter som flera andra BH flera gånger i veckan, men jag tvättar dem inte efter varje användning utan de får vädra tills nästa gång, och tvättas vid behov, vilket nog är efter att jag använt dem ca 4-5 gånger.
  • Anonym (Bytte)
    MallaL skrev 2016-07-06 08:38:34 följande:

Om BH:n inte är svettig utan luktar fräscht finns det väl ingen anledning att tvätta den? Väldig skillnad mot trosor. Jag byter som flera andra BH flera gånger i veckan, men jag tvättar dem inte efter varje användning utan de får vädra tills nästa gång, och tvättas vid behov, vilket nog är efter att jag använt dem ca 4-5 gånger.

Kanske är den som tvättar så ofta lite större i kroppen? Vi har ju väldigt olika svettutsöndring och om man dessutom är större kan kroppen behöva svettas mer.
  • flygrl
    Anonym (Bytte) skrev 2016-07-06 10:44:48 följande:
    Kanske är den som tvättar så ofta lite större i kroppen? Vi har ju väldigt olika svettutsöndring och om man dessutom är större kan kroppen behöva svettas mer.
    Det e stor individuell variation hur mycket man svettas. Räcker ju se sig omkring på tex. ett torg en solig sommardag. Vissa får bara lite "glow" i pannan & på näsan, andra svettas lite mer medans vissa svettas floder. Övervikt kan va en orsak men inte den enda.
  • Hanky Panky

Svårt att veta då jag har olika bhs till olika plagg. En blå bh kanske används i en timme vid ett tillfälle och en röd kanske två timmar en annan gång. Dom tvättas när dom inte känns fräscha längre (som jag gör med vanliga kläder), och om dom då har används 8 timmar eller 40 vet jag knappt.

Använder för övrigt bara bh när jag är ute bland folk, så dom blir inte sunkiga fort.

• Anonym (ss)

varje dag givetvis, man blir faktiskt svettig även om man själv inte tycker det. När jag tar av mig bh:n på kvällen luktar den av min deodorant mest men den luktar även "använd", så nej byte varje dag precis som med trosor. 

• Anonym (ss)
    Anonym (ss) skrev 2016-07-06 16:41:18 följande:

varje dag givetvis, man blir faktiskt svettig även om man själv inte tycker det. När jag tar av mig bh:n på kvällen luktar den av min deodorant mest men den luktar även "använd", så nej byte varje dag precis som med trosor. 

tillägger, efter att ha läst vad andra skrivit, att jag svettas inte alls speciellt mkt, det är inte så att det luktar direkt illa, men som sagt, det luktar "använt".
    Men ärligt, tjejer, nog blir ni svettiga under bysten?, Eller har ni så små bröst att det är mest platt och därför inte blir nåt svett där? Jag har B-kupa så varken stort eller smått, och inte hängbröst heller, men ändå blir det lite varmt och svettigt under den nedre bh-kanten. Om ni som använder samma bh flera dagar luktar på er bh innan ni sätter på den nästa dag, tror jag nog det kommer kännas lite i alla fall, även om ni inte svettas mkt. 
  • MallaL
    Anonym (ss) skrev 2016-07-06 16:44:26 följande:

tillägger, efter att ha läst vad andra skrivit, att jag svettas inte alls speciellt mkt, det är inte så att det luktar direkt illa, men som sagt, det luktar "använt".

Men ärligt, tjejer, nog blir ni svettiga under bysten?, Eller har ni så små bröst att det är mest platt och därför inte blir nåt svett där? Jag har B-kupa så varken stort eller smått, och inte hängbröst heller, men ändå blir det lite varmt och svettigt under den nedre bh-kanten. Om ni som använder samma bh flera dagar luktar på er bh innan ni sätter på den nästa dag, tror jag nog det kommer kännas lite i alla fall, även om ni inte svettas mkt. 

Jag luktar alltid på bh:n innan jag tar den på mig, och som sagt 4-5 dagar har jag den innan den luktar "använd".
  • Anonym (Lis)

2-3 gånger i veckan oftast. Alla andra plagg byter jag dagligen, behån är den enda som känns fräsch att använda flera dagar.

• Anonym (Hb)

Typ aldrig, tvättar dem myclet sällan också men tycker ändå dem luktar fräscht.

Köper ny kanske en gång vart femte till åttonde år eller något men man får ju en här och en där då och då.

Svar på tråden Hur ofta byter du BH